AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #1 Skrevet 13. juli 2020 For en tid tilbake så fikk jeg min første kraftige mens (eller bortfallsblødning som det så fint heter) da de ikke hadde Microgynon/oralcon igjen, og fikk derfor Melleva. Den første bortfallsblødningen var i sær kraftig, 12 tamponger daglig av rosa slag, og slik fortsatte det i 14 dager. Endelig tenkte jeg, nå er vi ferdig, begynt med microgynon igjen og ting burde være på stell. Den gang ei, jeg fikk enda en slik blødning 2 uker etter at den første stoppet, varte noen dager mindre - men vi er godt oppe i 1 1/2 uke. Dro da til legen og fikk beskjed om å ikke hoppe over da, og jeg siterer; "det vil bli fullt og det blir nesten som det eksploderer av blod som har samlet seg opp" Jeg som har fått beskjed om å hoppe over fordi jeg har en sykdom som gjør at jeg trenger både jern IV og B12 injeksjoner, syntes jo dette var veldig rart (eller, jeg satt vel med munnen på brystet og et meget overraskende blikk). Og nå sitter vi her igjen, 2 uker siden jeg sist blødde og har allerede brukt opp to esker med grønne tamponger. Er det noen andre som har opplevd lignende? På en måte orker jeg ikke å dra tilbake til legen fordi han ikke tok det seriøst og nesten lo litt av meg, som om dette burde jeg ha visst ville skje dersom jeg hoppet over (hoppet over i 5 år). TDLR; Kraftige og hyppige mens, legen bryr seg ikke. Anonymkode: 35d9d...62b
Viktualia Skrevet 13. juli 2020 #2 Skrevet 13. juli 2020 (endret) "Det blir fullt" Altså bare hæ?! På tide å bytte lege tror jeg. Har du forresten prøvd Cerazette? Endret 13. juli 2020 av Viktualia
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #3 Skrevet 13. juli 2020 7 minutter siden, Viktualia skrev: "Det blir fullt" Altså bare hæ?! På tide å bytte lege tror jeg. Har du forresten prøvd Cerazette? Nettopp. Reagerte på samme måte. prøvd Cerazette, de var ok i begynnelsen men noe som ikke føltes helt riktig. Byttet fra til micro og følt meg fin hele tiden (ingen humørsvingninger etc) Anonymkode: 35d9d...62b
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #4 Skrevet 13. juli 2020 Jeg gikk på microgynon i mange år, men jeg hadde det motsatt av deg. Altså jeg har alltid hatt kraftig mens, og brått snudde det til at jeg så vidt blødde. Ble henvist til gynekolog, som mente det var kun hormonelt, og sånt skjer noen ganger. Jeg ville spurt legen om å bli henvist til gynekolog, eller reise til en privat. Anonymkode: 1dfed...5f4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #5 Skrevet 13. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg gikk på microgynon i mange år, men jeg hadde det motsatt av deg. Altså jeg har alltid hatt kraftig mens, og brått snudde det til at jeg så vidt blødde. Ble henvist til gynekolog, som mente det var kun hormonelt, og sånt skjer noen ganger. Jeg ville spurt legen om å bli henvist til gynekolog, eller reise til en privat. Anonymkode: 1dfed...5f4 Det var det som skjedde med meg også, fikk jeg en liten bortfallsblødning varte den bare i en dag eller to og typ to tampong pr dag, resten gikk med truseinnlegg, ikke noe mer. Før det nå sa bang. ja, han er overbevist på at en gynekolog vil si det samme som han, så får vel bare se om jeg finner en privat gynekolog her i byen. Vet ikke hvor mye mer av dette jeg orker, jernlagrene er tomme og føler meg som en zombie. Anonymkode: 35d9d...62b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå