Gå til innhold

Kan mistrivsel påvirke helsen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Negativt altså. Kan man få kroppslige plager av mistrivsel? 
Er ekstremt ensom uten sosial omgang og uten kjæreste som man ønsker sårt.  Sliter med søvn av og til for man føler seg så alene,at det mangler ting/folk/opplevelser i livet. 

Anonymkode: adb6d...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det kan det. Alt henger sammen i kropp og psyke. 

Anonymkode: 2c53f...687

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, absolutt. Og jo mer negativ man er, jo lavere/dårligere immunforsvar har man også.

Når man er positiv, glad, takknemmelig og koser seg så bærer man på mye lys, og vibrerer på høyere frekvenser. Og jo mer lys man har, jo mindre blokkeringer er det i kroppen, og disse blokkeringene kan manifestere seg som fysiske plager og sykdommer, men lys kan heale alt egentlig.

For lys er kjærlighet. ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja psyke og kropp henger selvfølgelig sammen. Man blir syk av å være alene og stresse. Men den gode nyheten er at det er fullt mulig å gjøre noe med å være ensom.

Det raskeste og enkleste er å melde seg inn i en forening, klubb, organisasjon, eller å være frivillig. Meld deg på et kurs eller inn i et politisk parti. Man møter mange mennesker med lignende syn på ting og får et større nettverk. Har selv møtt masse fine folk i den sammenheng. 
Man må være proaktiv i eget liv, ikke sitte å vente på at ting skal skje. 

Anonymkode: d34f6...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja psyke og kropp henger selvfølgelig sammen. Man blir syk av å være alene og stresse. Men den gode nyheten er at det er fullt mulig å gjøre noe med å være ensom.

Det raskeste og enkleste er å melde seg inn i en forening, klubb, organisasjon, eller å være frivillig. Meld deg på et kurs eller inn i et politisk parti. Man møter mange mennesker med lignende syn på ting og får et større nettverk. Har selv møtt masse fine folk i den sammenheng. 
Man må være proaktiv i eget liv, ikke sitte å vente på at ting skal skje. 

Anonymkode: d34f6...fdf

Jeg er positiv men har ingen venner,aldri noen planer og kjekke ting å se frem til osv. Er alene hele dagene,hver dag. Det er ikke godt. 
Får vondt i brøstet av og til,veit det er angst.

Knekker sammen til tider når man logger på sosiale medier og ser folk møtes til sammenkomster titt og stadig,gamle venner som møtes i ferier osv. Ønsker så inderlig det samme selv. 
 

Ts

Anonymkode: adb6d...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Negativt altså. Kan man få kroppslige plager av mistrivsel? 
Er ekstremt ensom uten sosial omgang og uten kjæreste som man ønsker sårt.  Sliter med søvn av og til for man føler seg så alene,at det mangler ting/folk/opplevelser i livet. 

Anonymkode: adb6d...05e

Absolutt. Vil anbefale deg å gå ut av "komfort sonen" og skaffe deg et medlemskap på en treningssenter eller en eller annen hobby hvor du i det minste ser folk. Generelt sett tror jeg mange føler seg ensomme, men ikke snakker om det. Å være i et forhold betyr ikke nødvendigvis at man føler seg mindre ensom det heller, mange av oss behøver mer. Jeg har aldri vært mer ensom enn da jeg var med eksen min. Har det bedre nå. Er ingen treningsfantast, men har mitt eget opplegg på treningsenteret og har blitt kjent med mange andre der. Sender deg en klem ❤️

Anonymkode: dfd68...ed4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilke kroppslige symptomer da mener dere annet enn angst og bekymring ?

Føler man bare eksisterer og ikke lever skikkelig og det er så lite kjekt. Man blir litt nedstemt av å være så mye alene og isolert. Går litt turer av og til men er så lei av å gjøre alt alene. 
Har foreldrene mine men ønsker å ha andre enn dem. De har også mange venner og vennepar selv. Hadde aldri drømt om å bli en slik ensom person. Var konstant på vift før i tiden og savnet det så inderlig. Ikke i like stor grad som når alle var ungefri,men litt er jo normalt. 

Treningssenter skal jeg muligens starte med fra høsten.  
 

Ts

Anonymkode: adb6d...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trives ikke på jobb, jeg får hodepine, stressnakke, stressmage(magesårlignende), sover dårlig og det gir dårlig kvalitet på alt.. mangler matlyst, tyr da til enkle ting og går lett opp i vekt. 

Anonymkode: 84f26...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trives ikke på jobb, jeg får hodepine, stressnakke, stressmage(magesårlignende), sover dårlig og det gir dårlig kvalitet på alt.. mangler matlyst, tyr da til enkle ting og går lett opp i vekt. 

Anonymkode: 84f26...818

Sov dårlig i natt selv og er veldig lei meg i dag. Tror det var fra gårsdagen da jeg så folk på Instagram ha sosiale sammenkomster og knakk sammen. Disse er trebarnsmødre og har mer sosialt liv enn meg som er ufrivillig uetablert.  Det er en uke til bursdagen min og blir ofte emosjonell da for alt man ikke har oppnådd som man ønsker så inderlig. 
 

 

Hvofor skifter du ikke jobb om du mistrives der?

Anonymkode: adb6d...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...