Gå til innhold

Angstmage

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan blir jeg kvitt angstmagen? Angsten har satt seg i magen min og den går ikke bort. Den har vært sånn siden barneårene og i flere tiår. Jeg er desperat på å få den bort da jeg blir gal av angsten inne i magen.

Anonymkode: bfbf8...7d5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan blir jeg kvitt angstmagen? Angsten har satt seg i magen min og den går ikke bort. Den har vært sånn siden barneårene og i flere tiår. Jeg er desperat på å få den bort da jeg blir gal av angsten inne i magen.

Spiser du regelmessig og godt? 
pusteøvelser og avspenning kan hjelpe. 
øve på å dra pusten helt ned i magen, holde den der og slippe den sakte ut igjen. 
angstmage er grusomt 

Anonymkode: f429d...4a2

Skrevet

Mener du at det kribler, som en sånn nervøs følelse av å ha sommerfugler i magen? 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det sånn at du føler deg nervøs liksom?

jeg har det på samme måte og lurer på hvordan man kan jobbe med det. Når man føler hodet klarer seg litt bedre, men alt sitter i kroppen.. på ulike steder..?

Anonymkode: a9c1d...664

AnonymBruker
Skrevet
På 13.7.2020 den 3.11, Uatskillelig skrev:

Mener du at det kribler, som en sånn nervøs følelse av å ha sommerfugler i magen? 

Ja. Jeg er skikkelig nervøs. Har masse indre uro og det sitter som en vond klump i magen. 

AnonymBruker
Skrevet
På 13.7.2020 den 7.55, AnonymBruker skrev:

Er det sånn at du føler deg nervøs liksom?

jeg har det på samme måte og lurer på hvordan man kan jobbe med det. Når man føler hodet klarer seg litt bedre, men alt sitter i kroppen.. på ulike steder..?

Anonymkode: a9c1d...664

Ja alt sitter i kroppen.

Det er helt grusomt å ha så mye angst i magen min. Jeg hater magen min fordi der sitter det kun vonde følelser.

AnonymBruker
Skrevet
På 13.7.2020 den 3.07, AnonymBruker skrev:

Spiser du regelmessig og godt? 
pusteøvelser og avspenning kan hjelpe. 
øve på å dra pusten helt ned i magen, holde den der og slippe den sakte ut igjen. 
angstmage er grusomt 

Anonymkode: f429d...4a2

Jeg spiser regelmessig mat. Har prøvd pusteøvelser men angsten sitter i magen.

AnonymBruker
Skrevet

Gi uroen/angsten en farge. Orange/rød/grønn eller hva du føler for. Lukk øynene og pust dypt. Se for deg at luften rundt deg er fylt av ro og stillhet. Denne roen har også en farge, kanskje en fin lys blåfarge? 

Visualiser at du puster ut angsten, og puster inn roen og stillheten rundt deg. Fortsett helt til fargen av roen fyller hele kroppen din: først lungene, så nedover til magen, så nedover beina og ut i armene og opp skuldre, nakke og hode. Skuldrene dine senker seg jo mer fargen av rohet fyller deg opp. 

Funka for meg da jeg slet med angst. Gjorde den øvelsen et par ganger om dagen. Nå har jeg sjelden angst

Anonymkode: e92d2...282

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...