Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er over 30 år. I over 10 år bodde jeg i en by langt unna hjembyen min der jeg jobbet og hadde stillinger jeg virkelig trivdes i. De siste årene har jeg trappet ned til en lavere stilling på deltid innen samme bransje pga. et personlig prosjekt på si og flyttet til kjellerleilighet hos foreldrene mine. Det er litt for tidlig å fortelle om dette prosjektet enda.

Hvis dere var på første date, hva hadde dere tenkt om dette?

Anonymkode: ddc79...19d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke bra.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Hunmedham skrev:

Ikke bra.

Hvilke tanker hadde du gjort deg opp om dette?

Skrevet

Deltidsstilling på lavt nivå, bor i kjellern hos foreldrene... Virker litt stusselig på meg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Hunmedham skrev:

Deltidsstilling på lavt nivå, bor i kjellern hos foreldrene... Virker litt stusselig på meg.

Så det hadde ikke hatt noe å si for deg at jeg har hatt mye ansvar, ferdigheter og kunnskap i jobber i 20-årene da jeg hadde høyere stillinger. Og at jeg kommer til å ta opp dette igjen ved et senere tidspunkt?

Gjest kaprikorn
Skrevet

Jeg er litt interessert i dette prosjektet, jeg. Dog stusser jeg over at du etter 10 års arbeid ikke har skaffet deg egen bolig. Får meg til å lure på hvordan du prioriterer økonomi, og da jeg ikke er interessert i menn som ikke har det økonomiske på stell så tenker jeg nok at det hadde blitt et nei fra meg. 

AnonymBruker
Skrevet

40 minutter siden, kaprikorn skrev:

Jeg er litt interessert i dette prosjektet, jeg. Dog stusser jeg over at du etter 10 års arbeid ikke har skaffet deg egen bolig. Får meg til å lure på hvordan du prioriterer økonomi, og da jeg ikke er interessert i menn som ikke har det økonomiske på stell så tenker jeg nok at det hadde blitt et nei fra meg. 

Det hører mer til historien, men vil ikke gå ut med mer info i tilfelle jeg blir gjenkjent. Men jeg har alltid hatt kontroll på økonomi og sparer til bolig. Jeg er dame forresten.

Gjest kaprikorn
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det hører mer til historien, men vil ikke gå ut med mer info i tilfelle jeg blir gjenkjent. Men jeg har alltid hatt kontroll på økonomi og sparer til bolig. Jeg er dame forresten.

Ah beklager, antok du var mann! Kan ikke snakke for menn, så jeg vet ikke om svaret mitt gjelder da. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde uten å visst noe mer tenkt at det personlige prosjektet er mentale utfordringer eller oppstart av egen bedrift. Ingen av disse er noe jeg er særlig gira på i en partner. 

Anonymkode: d2299...244

• Liker 1
Skrevet

Helt greit for meg, jeg vil bli kjent med deg, ikke jobben din eller eiendelene dine. Klart, det kan bli kræsj på sikt, spesielt hvis prosjektet ditt er noe håpløst fjolleri, men den broa bør krysses når man kommer til den.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Okapi skrev:

Helt greit for meg, jeg vil bli kjent med deg, ikke jobben din eller eiendelene dine. Klart, det kan bli kræsj på sikt, spesielt hvis prosjektet ditt er noe håpløst fjolleri, men den broa bør krysses når man kommer til den.

Ok, det personlige prosjektet er at jeg vurderer å gå videre med en bedriftsidé. Det er på et veldig tidlig stadium. Dette vil jeg ikke fortelle om med det første (jeg forteller ikke noen om dette) fordi når man lager en ordentlig forretningsplan inkl. markedsføringsplan, så kan det etterhvert vise seg at idéen ikke er gjennomførbar. For dem som ikke har erfaring med å starte bedrift så kan det virke useriøst hvis jeg må endre på store eller små deler av planen (kanskje flere ganger) eller droppe alt på et tidspunkt e.l. Men det er slik oppstart av bedrift fungerer. Det er alltid risiko ved å starte bedrift uansett hvor erfarne gründerne er. Hvis alt går scheiss, så søker jeg meg til en stilling jeg hadde før.

Jeg holder tett om dette til alle fordi det er så lett at de får for høye forventninger, spør spørsmål jeg ikke nødvendigvis kan svare på underveis, osv. Jeg vil gjøre dette ordentlig, uten innblandinger fra andre. 

Hva hadde du tenkt om dette dersom jeg ikke delte mer selv om det gikk noen måneder?

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, kaprikorn skrev:

Ah beklager, antok du var mann! Kan ikke snakke for menn, så jeg vet ikke om svaret mitt gjelder da. 

Menn er kanskje ikke like fordømmende når det kommer til penger så tror det går bra for ts sin del.

Anonymkode: d86c9...905

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde uten å visst noe mer tenkt at det personlige prosjektet er mentale utfordringer eller oppstart av egen bedrift. Ingen av disse er noe jeg er særlig gira på i en partner. 

Hva er grunnen til at du ikke ville datet ei som jobbet for å starte bedrift?

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Ok, det personlige prosjektet er at jeg vurderer å gå videre med en bedriftsidé. Det er på et veldig tidlig stadium. Dette vil jeg ikke fortelle om med det første (jeg forteller ikke noen om dette) fordi når man lager en ordentlig forretningsplan inkl. markedsføringsplan, så kan det etterhvert vise seg at idéen ikke er gjennomførbar. For dem som ikke har erfaring med å starte bedrift så kan det virke useriøst hvis jeg må endre på store eller små deler av planen (kanskje flere ganger) eller droppe alt på et tidspunkt e.l. Men det er slik oppstart av bedrift fungerer. Det er alltid risiko ved å starte bedrift uansett hvor erfarne gründerne er. Hvis alt går scheiss, så søker jeg meg til en stilling jeg hadde før.

Jeg holder tett om dette til alle fordi det er så lett at de får for høye forventninger, spør spørsmål jeg ikke nødvendigvis kan svare på underveis, osv. Jeg vil gjøre dette ordentlig, uten innblandinger fra andre. 

Hva hadde du tenkt om dette dersom jeg ikke delte mer selv om det gikk noen måneder?

Jeg synes dette virker interessant, men nå er jo jeg en koronaskadeskutt bohem akkurat nå da. Skjønner jo at folk forpliktet til familie og eiendom vil være nølende om å gå inn i et sånt forhold. Pappa drev og etablerte bedrift da jeg og broren min var små, og tror mamma holdt på å implodere. :P

Så spørs det jo også på om man har tro på selve forretningsideen. Er jo de som satser alt de eier på å etablere seg i et nærmest ikkeeksisterende marked fordi de brenner for selve produktet, og så gå alt på trynet i løpet av et år eller to.

AnonymBruker
Skrevet

Menn bryr seg ikke. Damer derimot ville ikke tatt i deg med en pinne om du var mann.

Anonymkode: 1e7ce...9eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn bryr seg ikke. Damer derimot ville ikke tatt i deg med en pinne om du var mann.

Anonymkode: 1e7ce...9eb

Enig!

Anonymkode: 50901...186

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er grunnen til at du ikke ville datet ei som jobbet for å starte bedrift?

Fordi jeg har sett hvor mye tid og ressurser det tar å drive sin egen bedrift i nær familie. Det går ut over fritiden å hele tiden måtte være tilgjengelig eller jobbe med det. I sin egen økonomi til grunn i samme slengen fordi det er stor risiko bundet opp om det krever varelager, investering og lån. Det går også ut over den private økonomien igjen og muligheter til å gjøre ting. 

Så har du faktum at ca 90% av ideer feiler første årene, så det skal være en svært god idé for at det er levbart så lenge når du i tillegg har gått ned i stilling og flyttet hjem før idéen i det hele er satt i liv. 

Sleng på at jeg er utdannet innen økonomi og forretningsutvikling, samt ikke liker økonomisk risiko, så har du grunnene mine. Jeg ønsker en person med større frihet som kan være med meg og gjøre ting med meg, og det tar lang tid før en her der forretningsmessig at en kan overlate ting til andre. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg har sett hvor mye tid og ressurser det tar å drive sin egen bedrift i nær familie. Det går ut over fritiden å hele tiden måtte være tilgjengelig eller jobbe med det. I sin egen økonomi til grunn i samme slengen fordi det er stor risiko bundet opp om det krever varelager, investering og lån. Det går også ut over den private økonomien igjen og muligheter til å gjøre ting. 

Så har du faktum at ca 90% av ideer feiler første årene, så det skal være en svært god idé for at det er levbart så lenge når du i tillegg har gått ned i stilling og flyttet hjem før idéen i det hele er satt i liv. 

Sleng på at jeg er utdannet innen økonomi og forretningsutvikling, samt ikke liker økonomisk risiko, så har du grunnene mine. Jeg ønsker en person med større frihet som kan være med meg og gjøre ting med meg, og det tar lang tid før en her der forretningsmessig at en kan overlate ting til andre. 

Vil si at det kan stille seg litt annerledes om du skal tilby konsulenttjenester innenfor hva du allerede har jobbet med grunnet det er et marked der, men jeg er enda ikke helt overbevist fordi jeg vet det tar tid og arbeidstidene går langt ut over normalen. Krever også mye jobb å få kunder. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for utfyllende svar. Vet at min mentalitet på dette punktet ikke passer inn med alle og én hver.

Selv føler jeg at prosessen med å skape en idé, den grundige undersøkelsen som kreves for forretningsplanen osv, det å ta veloverveide risikoer, samt implementeringen gir stor mening i livet mitt.

-ts

AnonymBruker
Skrevet

Synes det høres spennende ut. Beundrer folk som har initiativ og mot til å få til noe på egenhånd. Men respekterer like fullt de som er fornøyd med en "triviell" 9-4 jobb som ikke har spesielt med status. 

Anonymkode: 772c1...749

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...