Gå til innhold

Ble jeg utsatt for overgrep?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en mann i tyveårene som drakk meg veldig full med noen venner og bekjente i går. Det endte med at jeg og han ene ble sittende lengst oppe og drakk og snakket. Jeg husker nesten ikke hva som skjedde, men det endte med at han kledde av meg og utførte noen halvveis seksuelle handlinger, tok på meg og tok på kjønnsorganet mitt. 

Dette er en fyr som er 20 år eldre og alltid veldig hyggelig, men i dag da jeg våknet følte jeg en enorm angst og følte meg utnyttet. Jeg visste at han var homofil, men hadde aldri tenkt han skulle gjøre noe slik. Jeg føler det som at jeg ikke gjorde nok for å stoppe det, jeg prøvde å reise meg opp noen ganger, men ble dyttet ned igjen og han sa prøvde å argumentere for at jeg likte det og ikke sa nei. 

I dag husker jeg bare brydd stykker og at jeg løp halvveis hjem etter st jeg endelig hadde kommet meg opp. 

I dag regnet jeg med å få en unnskyldning, men han skrev bare at 'dette tåler du' og har ellers latt som ingenting. 

Jeg skjønner ikke hva som har skjedd omtrent, men er redd og føler jeg har gjort noe galt. Hva skal jeg gjøre? Jeg vil bare komme meg bort fra dette stedet og aldri møte på han igjen, men jeg vet det kommer til å lang tid.

Anonymkode: c4a09...cae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det var et overgrep hvis du sa nei eller på annen måte viste med ord eller handling at du ikke ønsket de seksuelle handlingene.

Det var et overgrep hvis du først var med på det, men ombestemte deg og sa ifra og han fortsatte med de seksuelle handlingene. 

Det var et overgrep hvis du var så full at du ikke var i stand til å motsette deg de seksuelle handlingene. 

Hvor tydelig var du i ditt nei, og hvor tydelig prøvde du å avvise ham? Kan det være at han ikke oppfattet at du ikke ville, eller ikke forstod at du ikke ville? Hadde dere flørtet tidligere på kvelden for eksempel? Ikke at det gjør det greit..

Anonymkode: d7669...d6c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dette var ikke en god opplevelse. Vi er mange som har vært i liknende situasjoner, tror det er vanligere for damer. Men skjer selvfølgelig med menn også. Ekstra ekkelt for deg siden han var en venn, såpass mye eldre, du var full og hadde derfor ikke full kontroll, og i tillegg er han en mann. Dette var et skikkelig overtramp! Det viktige er at du ikke skal være flau over dette. Kan du melde en god venn og skrive hva som skjedde? Du trenger støtte og å ikke være alene<3 For en drittsekk han var! 

Anonymkode: dd8b5...ff1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Joda, det var et overgrep dessverre. 

Anonymkode: a41e0...708

• Liker 4
Skrevet

Ja 

Jeg ville gått til politiet eller nærmeste voldtektsmottak for å samle bevis. 

Sender deg gode tanker :hjerte:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg tror det var et overgrep sånn du beskriver det.

Anonymkode: 784e2...5e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han virker manipulerende! Reaksjonen hans i etterkant var ekkel. Jeg veit ikke om du er homofil selv heller?

Jeg tror, fordi jeg er jente at jeg er ganske forberedt på slike situasjoner og avviser veldig raskt og er tydelig fordi det på en måte er en "selvfølge" at dette skal skje mot oss. Men dere har kanskje ikke fått de samme mekanismene for det her som gutter/menn, fordi det er rett og slett ikke forventa. 

Ville holdt meg unna han der framover. Det minner meg en del om en viss annen tråd her inne som omhandler faren til en kompis.

Anonymkode: c4d63...68b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar og støtte folkens, det betyr mye selv om det bare er i skriftform.

Jeg føler meg skyldig og ekkel som ikke bare satte en klar grense med en gang, men grunnet noen psykiske utfordringer og lav selvtillit (depresjon o.l.) har jeg alltid vært ganske utsatt for mennesker med stor autoritet så jeg turte ikke si så mye annet enn at jeg prøvde å reise meg etter hvert men ble dyttet ned igjen.

Men jeg var så full at jeg bare husker bruddstykker av dette. Skal sies at han prøvde å sjenke meg gjennom hele kvelden, uten at jeg tenkte noe mer på det fordi jeg alltid har respektert fyren som en ordentlig kar. Nå merker jeg at jeg mistet all respekt, særlig når jeg ikke har fått noen beklagelse.

Men altså, kanskje er jeg like skyldig selv? Er så forvirret nå merker jeg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han virker manipulerende! Reaksjonen hans i etterkant var ekkel. Jeg veit ikke om du er homofil selv heller?

Jeg tror, fordi jeg er jente at jeg er ganske forberedt på slike situasjoner og avviser veldig raskt og er tydelig fordi det på en måte er en "selvfølge" at dette skal skje mot oss. Men dere har kanskje ikke fått de samme mekanismene for det her som gutter/menn, fordi det er rett og slett ikke forventa. 

Ville holdt meg unna han der framover. Det minner meg en del om en viss annen tråd her inne som omhandler faren til en kompis.

Nei, jeg er ikke homofil og det vet han veldig godt. I løpet av kvelden tok han mobilen min flere ganger og skrev til en jente på snap som jeg skrevet mye med der.

Han har tullet flere ganger tidligere med at han syns det er synd jeg ikke liker menn, men jeg har ledd med og ikke tenkt på dette som noe annet enn hans måte å være på siden han har samboer.

Skrevet

Ja, det var et overgrep. Du var full, og derfor ikke klar i toppen. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om han vet at du er heterofil så er det jo også et overtramp. Homofiles sjargong er det litt vanskelig for meg å uttale meg om, jeg tror de kanskje kan være mer direkte enn heterofile menn også. Dette er sikkert ok hvis den andre parten også liker menn, men ikke om han ikke gjør det..

Hadde han også noe skyld i at du ble så full tror du? Uansett har han nok i hvert fall utnytta situasjonen. 

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Slik du beskriver det, var det overgrep. Du må anmelde ham.

AnonymBruker
Skrevet

Du er absolutt ikke skyldig i noen ting. Man trenger ikke si klarere i fra, at du prøvde å reise deg flere ganger er nok. Pluss at du sannsynligvis var for full til å samtykke. Er nok enig i hun over som skrev at vi damer er ganske vant til slike situasjoner, og er alltid på vakt og unngår å være alene med menn når vi drikker osv. Menn har sannsynligvis ikke denne radaren på samme måte siden det ikke har vært nødvendig. Du har sikkert ikke masse kamerater som har opplevd liknende ting og fortalt deg om det osv, slik som de fleste damer har. Du hadde derfor guarden nede, naturligvis, og turte å drikke og være alene osv. Dra til en god kompis nå, snakk om dette her! Hvis du har det veldig dårlig kan du ringe legevakten nå i kveld og fortelle hva som har skjedd og hvordan du har det<3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Slik du beskriver det, var det overgrep. Du må anmelde ham.

Jeg kan ikke det, det føles helt feil når knapt nok vet hva som skjedde. Jeg tviler dessuten på at det ville blitt tatt seriøst. Han her er utrolig overbevisende fyr som garantert ikke ville hatt noen problemer med å overbevise noen om at dette var frivillig og det kommer bare til å skape masse problemer for meg.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er absolutt ikke skyldig i noen ting. Man trenger ikke si klarere i fra, at du prøvde å reise deg flere ganger er nok. Pluss at du sannsynligvis var for full til å samtykke. Er nok enig i hun over som skrev at vi damer er ganske vant til slike situasjoner, og er alltid på vakt og unngår å være alene med menn når vi drikker osv. Menn har sannsynligvis ikke denne radaren på samme måte siden det ikke har vært nødvendig. Du har sikkert ikke masse kamerater som har opplevd liknende ting og fortalt deg om det osv, slik som de fleste damer har. Du hadde derfor guarden nede, naturligvis, og turte å drikke og være alene osv. Dra til en god kompis nå, snakk om dette her! Hvis du har det veldig dårlig kan du ringe legevakten nå i kveld og fortelle hva som har skjedd og hvordan du har det<3

ts igjen..

Det er helt uaktuelt å snakke med noen om dette.

Men du har helt rett angående det med at guarden var nede, hadde aldri trodd at noe slikt kunne skje meg.

AnonymBruker
Skrevet

Du MÅ ikke anmelde om du ikke vil, men jeg ville ha holdt meg unna han etter dette. 

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke det, det føles helt feil når knapt nok vet hva som skjedde. Jeg tviler dessuten på at det ville blitt tatt seriøst. Han her er utrolig overbevisende fyr som garantert ikke ville hatt noen problemer med å overbevise noen om at dette var frivillig og det kommer bare til å skape masse problemer for meg.

Om du ikke vil anmelde, noe jeg syns du burde. Så må du i vertfall holde deg langt unna fyren.

AnonymBruker
Skrevet

Neida du trenger ikke anmelde, jeg forstår godt at ikke du orker å tenke på det nå. Og du skal aldri være sammen med han igjen. Du skriver du har dårlig psykisk helse. Går du i noen form for behandling? Har du gjort det tidligere? Her har du evt mulighet til å få ryddet litt opp i dette sammen med noen profesjonelle. Men jeg kan love deg at det er helt vanlig å ha det ganske så dritt etter en sånn opplevelse. Har vært der selv. Nå er det viktig å være god mot deg selv, prøv å legge vekk tankene om skyld og skam. Det kan hjelpe å prøve å snu det til sinne mot dette jævla rasshølet. Ta en lang dusj, gjerne gråt om du føler for det, se en lettbeint film og prøv å få sove litt. Husk å spise selv om du ikke er sulten. Dersom du plages ordentlig av dette videre også, anbefaler jeg deg å søke noe hjelp. Skriv på et ark det du skrev i åpningsinnlegget ditt og gi til fastlegen feks.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er absolutt et overgrep. Stakkars deg. Ikke rart du fikk angst og følte deg dårlig. Snakk med smiso. Alle fylker har smiso. Dit kan du ringe eller stikke innom for en uformell prat. Ikke gå med dette alene, slik at det baller på seg til mer problemer for deg. 
skriv en mld til han som gjorde det og skriv akkurat hva du opplevde og hva du tenker om det. Da får du plassert skylden på han. Ta vare på mld du får som bevis på hva som skjedde. Tilfelle du ønsker å anmelde eller gjøre noe med det senere. 
du skal ikke skamme deg. Det er ikke din feil. De ferreste roper og skriker og forsvarer seg ved overgrep, da de blir overmannet og kroppen blir paralysert 

Anonymkode: dc159...525

AnonymBruker
Skrevet

20 år eldre- han visste nøyaktig hva han gjorde og har sannsynligvis gjort det før. En mann på 40 drikker seg ikke dritings med en 20-åring og har sex med han. Voksne menn på 40 vet bedre. Her har du en som viste nøyaktig hva han gjorde. 

Selv om du hadde avvist han tydeligere hadde resultatet blitt det samme, for han hadde en ide og en plan og har erfaring med hvordan gjennomføre og hvordan behandle personen etterpå for å slippe unna konsekvenser. 

Siden du har SMS-er kan du vurdere anmelde. 

Anonymkode: 791c3...abd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...