Gå til innhold

Reise til England


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet om man må i karantene om man reiser til England? Altså når man kommer dit? Eller har de åpnet grensene for en god del land de også? 

Anonymkode: e28ce...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Men Ikke reis hit likevel. Turister er virkelig ikke velkomne nå. 

Anonymkode: ccda7...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Men Ikke reis hit likevel. Turister er virkelig ikke velkomne nå. 

Anonymkode: ccda7...c98

Hvem sier at vi er turister? Nå har de fleste land åpnet for turisme. Skjerp deg. 

Anonymkode: e28ce...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Hvem sier at vi er turister? Nå har de fleste land åpnet for turisme. Skjerp deg. 

Anonymkode: e28ce...ec5

Skjerp deg. Bli hjemme. 

Anonymkode: ccda7...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjerp deg. Bli hjemme. 

Anonymkode: ccda7...c98

Jeg gjør ingenting ulovlig. Det er nå tillatt å reise med restriksjoner. Vi skal besøke familie. Skjerp deg. 

Anonymkode: e28ce...ec5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør ingenting ulovlig. Det er nå tillatt å reise med restriksjoner. Vi skal besøke familie. Skjerp deg. 

Anonymkode: e28ce...ec5

Da burde du spør familien og ikke kvinneguiden. Er her borte nå pga jobb, mye endring i regelverket på kort tid. 

Anonymkode: 8b559...baa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøk familien din om de ikke bor i et av de mest utsatte stedene i England. Enkelte steder kan man ikke reise inn/ut fra (Leicester for øyeblikket, Kent blir diskutert også) 

Anonymkode: 2456c...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke spørre familien din som bor i England?

Anonymkode: e524b...627

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Da burde du spør familien og ikke kvinneguiden. Er her borte nå pga jobb, mye endring i regelverket på kort tid. 

Anonymkode: 8b559...baa

Jeg bor i England og har ikke sett familien min i Norge på veldig veldig lenge. Ja, det er kanskje lovlig å reise nå, men det betyr IKKE at det er det man skal gjøre. Å besøke familie er ikke en nødvendig reise.

Hold. Dere. Hjemme. 

Anonymkode: ccda7...c98

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Jeg bor i England og har ikke sett familien min i Norge på veldig veldig lenge. Ja, det er kanskje lovlig å reise nå, men det betyr IKKE at det er det man skal gjøre. Å besøke familie er ikke en nødvendig reise.

Hold. Dere. Hjemme. 

Anonymkode: ccda7...c98

Kanskje ikke det er nødvendig for deg? Men vet om flere som sliter utrolig psykisk nå fordi de ikke får treffe familien sin

Anonymkode: 2456c...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Kanskje ikke det er nødvendig for deg? Men vet om flere som sliter utrolig psykisk nå fordi de ikke får treffe familien sin

Anonymkode: 2456c...769

Alvorlig talt. Ta deg sammen. 

Anonymkode: ccda7...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker said:

Så det betyr da at vi kan reise dit uten å måtte isolere oss? 

Anonymkode: e28ce...ec5

Ja det betyr, som du kan lese i linken, at du kan dra uten å bli satt i karantene. Men situasjonen forandrer seg fort, både fra Norge og England sin side, så med mindre det er noe spesielt viktig, ville jeg ventet med å dra. NHS er veldig belastet i UK, så man bør unngå å dra såvidt det er mulig. Det er også slik at du må bruke munnbind på alle kollektive transportmidler, samt at det fremdeles er noen restriksjoner.

Personlig venter jeg til høsten med å besøke min datter i Wales. 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Alvorlig talt. Ta deg sammen. 

Anonymkode: ccda7...c98

Dette gjelder ikke meg, men andre. Du har kanskje et stort nettverk der hvor du bor, men det er ikke alle som har. Man kan bli smittet hvor som helst

Anonymkode: 2456c...769

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle reise til Storbritannia i sommer, men avlyste. Statistikken sier sitt når rundt 40.000 er døde, men "bare" noe og 200.000 er registrert smittet. Da er det nok mye skjult smitte eller folk som ikke får testet seg, og jeg vet fra tidligere at helsevesenet i England har blitt ganske nedskalert de siste årene. Så vi utsetter ferien, det var et lett valg.

For øvrig lettere å få gode svar i tråden om TS har med noe kontekst (etterlengtet familiebesøk vs. vanlig ferie kan gi ganske ulike svar).

Anonymkode: fa11c...1b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/12/2020 at 7:05 PM, AnonymBruker said:

Hold. Dere. Hjemme. 

Anonymkode: ccda7...c98

Heldigvis bestemmes ikke reiserådene av KG. 

Anonymkode: 36f9b...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...