Gå til innhold

Hva er dette? (Hund)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva kan dette være? Hjnden har vanligvis masse hår, men er nå klippet. Da ble denne enda mer synlig enn før. Har altså merket meg denne før, lurt på om det er flått, men avskrevet den tanken. Nå ser jeg den tydeligere. Den er jo akkurat som en diger flått. Men den er jo svart og ser ut som den sitter godt innunder huden. Har tatt mange flått i mitt liv, men dette tør jeg ikke prøve å røske ut med pinsett, altså..

IMG_20200712_160129.jpg

Anonymkode: 69a98...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trykket litt fort; '' Vorter hos hund skyldes papillomavirus som kan smitte fra hund til hund. Vorter kan komme hvor som helst i huden eller i munnen og er vanlig på hunder over 5 år. For sikker diagnose må man ta biopsi. Vorter er ikke farlige og krever ingen behandling. ''

 

Anonymkode: e4aed...c09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser ut som ei vorte.

Anonymkode: e4aed...c09

Men den er helt hard og skarp i kantene. Som en stein/bein på en måte. Vanskelig å forklare

Anonymkode: 69a98...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta en tur til en dyreklinikk og få et svar. Men det hadde vært greit om du ga oss en tilbakemelding mtp hva det er for noe greier det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men den er helt hard og skarp i kantene. Som en stein/bein på en måte. Vanskelig å forklare

Anonymkode: 69a98...2c7

Ville tatt en tur til veterinæren. Ikke for å skremme deg, men utvekster på hund er dessverre ikke alltid ufarlige. Er jo uansett greit å få sjekket opp.

 

Anonymkode: e4aed...c09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, når jeg googler bilder av vorter, ser det jo faktisk litt likt ut. Kan vortene være litt harde? Må vorte fjernes hos dyrlege? 

Anonymkode: 69a98...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på det ikke er flått?

Anonymkode: 30529...d95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm, når jeg googler bilder av vorter, ser det jo faktisk litt likt ut. Kan vortene være litt harde? Må vorte fjernes hos dyrlege? 

Anonymkode: 69a98...2c7

Det står at vorter ikke krever behandling, men ville uansett sjekket det opp da det kan være annet; https://hundehelse.no/mastcelletumor/

Anonymkode: e4aed...c09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm, når jeg googler bilder av vorter, ser det jo faktisk litt likt ut. Kan vortene være litt harde? Må vorte fjernes hos dyrlege? 

Anonymkode: 69a98...2c7

Googlet vorter, men ser at bildet jeg synes lignet, ikke var vorte men flått. Riktignok brun og ikke svart som her. 

Anonymkode: 69a98...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen😊. Tror jeg må få det sjekket

Anonymkode: 69a98...2c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...