AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #1 Skrevet 12. juli 2020 Jeg har en generell angst grunnet livssituasjon som jeg ikke kan få i orden nå. Det er altså ingen angst man kan eksponere seg for. Fra før har jeg et godt kosthold, trener, er sosial og jobber i en fysisk jobb. Har lege og psykolog i ryggen, så jeg trenger ikke kommentarer på om jeg har diagnose eller ikke. Angsten min er konstant, men hindrer meg ikke i hverdagen. Hva er dine beste tips til å dempe angst, uansett hva slags angst det er? Gjerne konkrete aktiviteter, uansett om det er baking, se på serie osv Anonymkode: 61bc6...cc9
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #2 Skrevet 12. juli 2020 Rolig healing musikk med lyd av sjø, fuglekvitring og natur, i tillegg til pusteøvelser der jeg puster med magen ☺️ Anonymkode: 9ecb3...0b3 1
Silva Pluvialis Skrevet 12. juli 2020 #3 Skrevet 12. juli 2020 Pusteøvelser, orienteringsøvelser, sansetrening og grounding💜 1
Mymlen Skrevet 12. juli 2020 #4 Skrevet 12. juli 2020 1 minutt siden, Uatskillelig skrev: Pusteøvelser, orienteringsøvelser, sansetrening og grounding💜 Kan du utdype hva det går ut på og hvordan man gjør det? 🥰
Silva Pluvialis Skrevet 12. juli 2020 #5 Skrevet 12. juli 2020 11 minutter siden, Mymlen skrev: Kan du utdype hva det går ut på og hvordan man gjør det? 🥰 Orienteringsøvelser går ut på å se seg rundt der man er for å legge merke til det rundt. I alle fall opplever jeg at stress kan gjøre at jeg kobler ut. Sansetrening kan innebære å legge merke til lyder, bevegelser, lukter og hvordan det kjennes ut å berøre f.eks., noe mykt. Grounding handler om kontakt med underlaget og kontakt med føttene. Å stå støtt på underlaget. Når man blir veldig aktivert så kan man miste kontakt med kroppen, så det er en måte å få kontakt igjen. 1
Mymlen Skrevet 12. juli 2020 #6 Skrevet 12. juli 2020 1 minutt siden, Uatskillelig skrev: Orienteringsøvelser går ut på å se seg rundt der man er for å legge merke til det rundt. I alle fall opplever jeg at stress kan gjøre at jeg kobler ut. Sansetrening kan innebære å legge merke til lyder, bevegelser, lukter og hvordan det kjennes ut å berøre f.eks., noe mykt. Grounding handler om kontakt med underlaget og kontakt med føttene. Å stå støtt på underlaget. Når man blir veldig aktivert så kan man miste kontakt med kroppen, så det er en måte å få kontakt igjen. Tusen takk for utfyllende svar, høres ut som at en tur i skogen uten sko på ville vært veldig bra!
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #7 Skrevet 12. juli 2020 Unngå koffein, energidrikker, masse sukker eller mye mat. Nok søvn. Lange dusjer. Anonymkode: a83a3...af6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå