Gå til innhold

Dine beste tips til å dempe angst?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en generell angst grunnet livssituasjon som jeg ikke kan få i orden nå. Det er altså ingen angst man kan eksponere seg for. 

Fra før har jeg et godt kosthold, trener, er sosial og jobber i en fysisk jobb. Har lege og psykolog i ryggen, så jeg trenger ikke kommentarer på om jeg har diagnose eller ikke. Angsten min er konstant, men hindrer meg ikke i hverdagen. 

Hva er dine beste tips til å dempe angst, uansett hva slags angst det er? Gjerne konkrete aktiviteter, uansett om det er baking, se på serie osv 

Anonymkode: 61bc6...cc9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Rolig healing musikk med lyd av sjø, fuglekvitring og natur, i tillegg til pusteøvelser der jeg puster med magen ☺️

Anonymkode: 9ecb3...0b3

• Liker 1
Skrevet

Pusteøvelser, orienteringsøvelser, sansetrening og grounding💜

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Uatskillelig skrev:

Pusteøvelser, orienteringsøvelser, sansetrening og grounding💜

Kan du utdype hva det går ut på og hvordan man gjør det? 🥰

Skrevet
11 minutter siden, Mymlen skrev:

Kan du utdype hva det går ut på og hvordan man gjør det? 🥰

Orienteringsøvelser går ut på å se seg rundt der man er for å legge merke til det rundt. I alle fall opplever jeg at stress kan gjøre at jeg kobler ut. 

Sansetrening kan innebære å legge merke til lyder, bevegelser, lukter og hvordan det kjennes ut å berøre f.eks., noe mykt. 

Grounding handler om kontakt med underlaget og kontakt med føttene. Å stå støtt på underlaget. Når man blir veldig aktivert så kan man miste kontakt med kroppen, så det er en måte å få kontakt igjen. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Uatskillelig skrev:

Orienteringsøvelser går ut på å se seg rundt der man er for å legge merke til det rundt. I alle fall opplever jeg at stress kan gjøre at jeg kobler ut. 

Sansetrening kan innebære å legge merke til lyder, bevegelser, lukter og hvordan det kjennes ut å berøre f.eks., noe mykt. 

Grounding handler om kontakt med underlaget og kontakt med føttene. Å stå støtt på underlaget. Når man blir veldig aktivert så kan man miste kontakt med kroppen, så det er en måte å få kontakt igjen. 

Tusen takk for utfyllende svar, høres ut som at en tur i skogen uten sko på ville vært veldig bra! 

AnonymBruker
Skrevet

Unngå koffein, energidrikker, masse sukker eller mye mat. Nok søvn. Lange dusjer.

Anonymkode: a83a3...af6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...