Gå til innhold

Det å til slutt bli attraktiv

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Rar følelse, uvant. Jeg har nok alltid vært ansiktspen, men var Meget overvektig store deler av livet og var ikke så flink til å pynte meg/klær/sminke/hår. Jeg så nok ut som en dass.

Det er forandret nå, og vips har jeg masse beilere. Men det er uvant, og litt ubehagelig på en måte. Jeg er jo ikke vant til det, alltid vant til å bli avvist og dårlig behandlet. Andre som har opplevd lignende?

Anonymkode: 01c10...270

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg merker menn viser masse interesse, nå som jeg ikke lenger er overvektig. Den interessen har de ikke vist på mange år.

Syns det er ubehagelig.

Anonymkode: 8dc93...3fe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et tips: jobb med å bevare eller øke selvfølelsen. Lett for at man ubevisst tenker at man ikke er god nok og faller for sjarmerende menn som viser seg å være drittsekker etter hvert. 

Anonymkode: 41197...4a9

• Liker 3
Skrevet

Uff, typisk menn som går mest etter utseendet. Man skal ikke bli dårlig behandlet uansett hvordan man ser ut. Bare si ifra at du ikke er interessert😇

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er dere? Har dere gått ned mye i vekt? Endret helt livsstil? 

Anonymkode: a49d3...4b5

AnonymBruker
Skrevet

Ja, litt. Jeg har alltid vært relativt slank men var en late bloomer og det å miste mye ansiktsfett i en alder av 20-22 og sikkert andre momenter gjorde at jeg ble veldig mye penere. Ble også grovt mobbet da jeg var tenåring siden jeg hadde sosial angst. Så når jeg nå i en alder av 29 har en sverm menn rundt meg hele tiden så får jeg ofte høre at de ikke kan forstå hvordan jeg både er så pen og samtidig så jordnær (trangsynt spør du meg, som om alle «pene» har hatt en plettfritt liv). Jeg blir stresset og føler meg til tider kvelt av oppmerksomheten siden mange menn er så intense. Føler meg fremdeles som den rare, stille og ikke så pene jenta på innsiden, så blir nok aldri helt vant til sånn det er nå, det oppleves merkelig hele greia. 

Anonymkode: a049b...633

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

32 her. Sluttet å spise masse dritt, og økt hverdagsaktiviteten.

Helt vanlig kledd, og aldri noe utfordrende. Bruker heller ikke sminke, så er ikke pyntet for å si det sånn. Jeg er ikke Ts.

Anonymkode: 8dc93...3fe

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Cinnamondiva said:

Uff, typisk menn som går mest etter utseendet. Man skal ikke bli dårlig behandlet uansett hvordan man ser ut. Bare si ifra at du ikke er interessert😇

Tror ikke dette er kjønnsspesifikt, attraktive får oppmerksomhet og uattraktive ikke. Det er riktignok mye vanskeligere for menn å bli mer attraktiv, men det er feks menn som har begynt på steroider som har gått fra å være paria til å bli svært omsvermet.

Selv er jeg og langt mer populær nå som jeg er eldre enn da jeg var yngre, men det er mer at jeg var for uattraktiv for absolutt alle da jeg var ung. Nå er det noen få som ikke synes jeg er uattraktiv, og for meg er det en merkelig følelse. Smigrende, selv om jeg som ts ville foretrukket om det skjedde før

Anonymkode: 30c0e...c3b

• Liker 2
Skrevet (endret)

Skjønner deg godt TS. Jeg jobber sammen med masse menn og er "en av gutta" og det er faktisk hovedgrunnen til at jeg er/ble overvektig. Jeg var redd de ville sett annerledes på meg om jeg ble slank. Opplevde en stor endring blant mennene i vennegjengen sist jeg slanket meg (for 15 år siden) og det var skikkelig ubehagelig.

Endret av Nuith
Gjest Minesveiper
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror ikke dette er kjønnsspesifikt, attraktive får oppmerksomhet og uattraktive ikke. Det er riktignok mye vanskeligere for menn å bli mer attraktiv, men det er feks menn som har begynt på steroider som har gått fra å være paria til å bli svært omsvermet.

Anonymkode: 30c0e...c3b

Jeg vil si både ja, og nei. Ts påpeker at hun alltid har vært anisktspen, men at hun fikk mer oppmerksomhet når hun ble slankere. Vil de som ikke er ansiktspene oppleve det samme som ts? 

Mitt utgangspunkt i slutten av tenårene var dårlig grooming (Forferdelig hår, klær som ikke passet skikkelig), sjenert, reservert, dårlig selvtillit, kunne ikke flørte, hadde ikke de beste sosiale antenne osv. Det første jeg gjorde var å ta tak i de dårlige sosiale ferdighetene. Det innebar å gå ut på byn for å lære seg å ta initiativ, lære seg å flørte, lære seg å lese signaler, og lese mennesker. Jeg ble mer bevisst på groomingen i en alder av 23-24, og begynte samtidig å trene. Det kombinert med høy status innad i en subgruppe har gjort at jeg har fått en del oppmerksomhet opp gjennom årene. Dette med å kunne dra nytte av status er på en måte fordelen menn har. Akkurat der har vi det noe lettere, men til gjengjeld vi har det vanskeligere i den forstand at vi må faktisk jobbe med de sosiale ferdighetene. Man kan generelt ikke tillate seg å være sjenert o.l. 

Jeg er en type som ikke liker å være i sentrum, og i begynnelsen synes jeg oppmerksomheten jeg fikk fra enkelte var slitsom. De fleste damer forstår når man ikke er interessert, men det er noen som ikke tar hintet, og som trenger et kontakt nei. Siden damer generelt er gode på å forstå når man ikke er interessert, synes ikke jeg det er så ubehagelig å avvise noen i dag. Det er likevel noe rart med å være på den andre siden av "vennesamtalen". Når jeg var yngre var det jeg som hele tiden måtte høre: "Jeg ser på deg som en venn". Den gangen ble jeg bare sur og bitter av å høre det. Nå når jeg har vært på andre siden noen ganger så forstår jeg bedre at det er kjipt å miste noen man genuint liker som person, men som man ikke er tiltrukket av. Er oppe i en slik situasjon nå, og det ser ut som jeg ender opp med å miste en venninne.

Skrevet
1 time siden, Cinnamondiva skrev:

Damer behandler ikke menn noe bedre. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
På 12.7.2020 den 13.42, AnonymBruker skrev:

TS her. Jeg endret livsstil Og klesstil fullstendig. Ikke utfordrende klær, men klassisk stil som sitter pent- istedet for random posete ufikse klær. Jeg lever sunt, trener og er sosial. Det er klart det har nok en større innvirkning at man tar vare på seg selv, uavhengig av vekt. Jeg gikk ned 60 kg.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Jeg endret livsstil Og klesstil fullstendig. Ikke utfordrende klær, men klassisk stil som sitter pent- istedet for random posete ufikse klær. Jeg lever sunt, trener og er sosial. Det er klart det har nok en større innvirkning at man tar vare på seg selv, uavhengig av vekt. Jeg gikk ned 60 kg.

Bra jobba🙌 

Kan jeg spørre om hvor gammel du er? 

Anonymkode: 7886d...652

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bra jobba🙌 

Kan jeg spørre om hvor gammel du er? 

Anonymkode: 7886d...652

Jeg er 35 år, så late bloomer er vel trygt å si!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper at jeg en dag også blir attraktiv. Har alltid vært stygg og mobbet for utseendet mitt. Har også hatt lang periode der jeg ikke sminket meg eller passet på klesstilen - fire barn, full jobb og aktiviteter gjør at man bare vil sove når man først kan det. Nå er jeg over kneika og har begynt med hæler, stilige kjoler og sminke. Ingen endring i reaksjon fra andre dog.

Anonymkode: d6fc4...072

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 7/12/2020 at 1:42 PM, Cinnamondiva said:

Nå vet jo ikke du om det er de samme mennene som har behandlet henne dårlig før som nå vil ha henne. 

Anonymkode: 49e5d...65d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde akkurat det samme da jeg gikk ned mye i vekt pga sykdom i tidlig 20 årene. Synes det var veldig ubehagelig med plutselig oppmerksomhet når jeg ellers var vant til å være "usynlig". 

For min del så trives jeg veldig godt med å ikke synes så godt, så jeg synes det virkelig ble veldig ubehagelig. 

Anonymkode: 7e22f...64c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...