Gå til innhold

uttrykksfenomen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ingen tvil om at mennesker påvirker hverandre, og får et uttrykks repertoar som kan krysse en gråsone, men når en trend og fenomen oppstår så tenker mennesker egentlig ikke over, eller lite man kan gjøre. Så hvem bør reagere?

Når et menneske uttrykker: "what a fuck" av glede, hvilket menneske er det man prater med, og hvorfor er det blitt ett uttrykk som blir akseptert, og ikke finnes en debatt på nrk engang. For meg er dette en veiskille der mennesker krysser en grense, samt manglende voksne rundt seg som har evnen til å korrigere. Så hvorfor er det ingen som sier i fra? eller skal man kun si at det er et sinnslidende menneske man har med å gjøre, der mennesker rett og slett aldri har blitt korrigert?

Det finnes kurs i mange ting i dag, men mangler vi kurs i språkbruk? 

Anonymkode: 383ee...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det heter "what the fuck".

Anonymkode: 99fdf...3e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

ingen andre som reagerer?

Anonymkode: 383ee...a73

Egentlig ikke. Hva er den rette måten å reagere på her tenker du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer egentlig mest på at du uttrykker deg veldig dårlig. Hva er det du mener? 

Anonymkode: 7a324...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg reagerer egentlig mest på at du uttrykker deg veldig dårlig. Hva er det du mener? 

Anonymkode: 7a324...f84

Han eller hun mener vel vi ikke bør bruke engelske uttrykk i vårt norske språk. Det er fy-fy, og gjør man det, trenger man norsk-kurs, tydeligvis.

 

Anonymkode: 5099e...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...