Gå til innhold

Kan man trene bort cellulitter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De blir bare verre jo mer jeg går ned. Vil trening hjelpe? Trening for vanlige dødelige 😜 ikke bygge store muskler. skjønner at det er i underhuds fettet. 

Anonymkode: 03ec0...f5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde mindre når jeg hadde mer muskler i lårene :) Type sunne treningsmuskler. Har mer cellulitter nå som jeg er inaktiv pga skade, og musklene er mindre. 

Forstår ikke hvorfor du er redd for store muskler, det skal svært mye til for å få lårene kroppsbygger har :) Jeg vil heller ha sterke lår enn de jeg har nå, og det er ikke pga cellulitene, men pga hva de klarte i hverdagen (fjellturer uten problem, tunge styrkeøkter etc). 

Uansett er celluliter naturlig, ikke vær redd for dem! Det blir sannsynligvis bedre med muskler hvis du vil trene rumpe og lår. 

Anonymkode: 1fd28...edb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 😃 så bra, nei jeg er ikke redd for muskler, men må jeg trene lårene til jeg har skøyteløper lår så blir det ikke noe jeg kan oppnå. Jeg har begynt å trene og trives med det, men er nybegynner. Cellulittene var ikke grunnen til at jeg begynte men det ville vært fint om det hjalp på 😊

Takk for svar. 

Anonymkode: 03ec0...f5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan isåfall spise det bort ved å leve noenlunde sunt. Jeg har vært undervektig hele livet men fikk cellulitter når jeg spiste nudler og Grandiosa til middag, drakk alkohol hver bidige helg og spiste mye sukker. 
Dette er nok også genetisk. Noen får lett cellulitter , andre får de fort vekk

Anonymkode: f5d6d...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan isåfall spise det bort ved å leve noenlunde sunt. Jeg har vært undervektig hele livet men fikk cellulitter når jeg spiste nudler og Grandiosa til middag, drakk alkohol hver bidige helg og spiste mye sukker. 
Dette er nok også genetisk. Noen får lett cellulitter , andre får de fort vekk

Anonymkode: f5d6d...7f7

Har kommet meg ned til vekten jeg hadde og spiser sunt, ikke noe alkohol osv, men det i seg selv har ikke hjulpet. Jeg får se hva trening får til. 

Anonymkode: 03ec0...f5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrke, styrke, styrke.

Anonymkode: a534e...0ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Celliulittene kommer ved slappe muskler.

Anonymkode: ebcbe...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får mindre cellulitter med sunt kosthold 6 dg i uken, styrketrening/venter og litt kondisjon- men ikke for mye. Du må ikke løpe, for det bryter ned muskler. Bruk romaskin, gå.

 

Anonymkode: 5b4c0...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har gått ned endel i våres. Mest fordi jeg ikke var permittert som servitør lenger (gikk opp mye i korona) På jobb går jeg raskt hele skiftet (5t) med kanskje en dopause. Får også grattis mat der biff/kylling og grønnsaker. så spiser kun det nå. i korona gikk det mye i karbs. 

Etter jeg gikk ned forsvant cellulittene på bakside lår (kan fortsatt se dem om jeg klyper huden da, men ikke til vanlig) Det har også blitt myte mindre på rumpa, nå kan jeg nesten skjule det med en truse.  Når jeg veier mer er det synlig t.om gjennom visse klær..

Det er veldig rart det du beskriver..om fettprosenten din synker så vil også cellulittene bli mindre synlige. Nå vet jeg jo ikke noe mer om deg og kroppen din da, du kjenner jo deg selv best. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Celliulittene kommer ved slappe muskler.

Anonymkode: ebcbe...cd4

Nei. Cellulitter kan man få uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...