Gå til innhold

Parkering i Trondheim


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Skal til Trondheim en tur i sommer, med bil. Noen som har anbefaling på parkering som er døgnåpen og som har ganske ok pris? Evt en skjult skatt der man kan stå gratis? 😊

Takk på forhånd! 

Anonymkode: 23299...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier som regel å parkere på Leütenhaven når jeg er i Trondheim, altså på "overflaten" og ikke i p-huset under jorda. Jeg vet ikke hva prisen er, men jeg tror det er gratis på lørdager etter kl. 15 (?) og på søndager. Fordelen med Leütenhaven er at det er gangavstand til det meste, og når man står på bakkenivå, så slipper man å forholde seg til p-husets åpningstider.

Anonymkode: 9fa01...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på et annet "triks", hvis du vil stå gratis. Du kan parkere ved City Syd på Tiller og ta bussen inn til sentrum. Det er sikkert også gratis parkering ved andre kjøpesentra i utkanten av byen, så det kommer vel an på hvor du kommer fra og hvor du skal.

Anonymkode: 9fa01...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kom på et annet "triks", hvis du vil stå gratis. Du kan parkere ved City Syd på Tiller og ta bussen inn til sentrum. Det er sikkert også gratis parkering ved andre kjøpesentra i utkanten av byen, så det kommer vel an på hvor du kommer fra og hvor du skal.

Anonymkode: 9fa01...b88

Alle kjøpesentrene nært byen har max-tid på 3 timer somregel. 

Anonymkode: f9ed6...8f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratis å parkere ved pilegrimsgården, ellers kan du parkere på skolen i bispegata, betalte 50 kroner dagen sist jeg parkerte der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, addict skrev:

Kommer jo helt an på hvor i Trondheim du skal. Sentrum, tenker du? 

Stemmer! Sentrum, ja :)  

1 time siden, trøndermann38 skrev:

Gratis å parkere ved pilegrimsgården, ellers kan du parkere på skolen i bispegata, betalte 50 kroner dagen sist jeg parkerte der

Nice 👍 Takk for tips!

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordelen med Leütenhaven er at det er gangavstand til det meste, og når man står på bakkenivå, så slipper man å forholde seg til p-husets åpningstider.

Okei, så her kan man stå flere døgn hvis man står på overflaten? :) 

Anonymkode: 23299...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør til Ila og parker der. Så vidt jeg vet er det gratis gateparkering der. 10 minutter å gå inn til sentrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer! Sentrum, ja :)  

Nice 👍 Takk for tips!

Okei, så her kan man stå flere døgn hvis man står på overflaten? :) 

Anonymkode: 23299...fa4

Nei, det er max 3 timer på leuthenhaven. 

Anonymkode: f9ed6...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ze.Xhx skrev:

Kjør til Ila og parker der. Så vidt jeg vet er det gratis gateparkering der. 10 minutter å gå inn til sentrum.

Soneparkering snart heldigvis.

Anonymkode: 5b401...bfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parkeringshus på Solsiden. Tror vi betalte 250-300 for et døgn der 😁

Anonymkode: 12180...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen skal stå i mange dager, ville jeg kanskje valgt en av de parkeringsplassene ved innfartsårene til byen. "Park and drive?" haha, nei, husker ikke hva det kalles på folkemunne. Park and ride? For pendlere, f.eks. ved togstasjoner eller buss-knutepunkt. Slik at pendlere kan kjøre nesten inn til sentrum, og så kjøre kollektivt videre.

Er det ikke parkering der dere skal bo?

Egentlig kunne du lagt ut på facebook el.l., du betaler noen hundre kr for å få parkere på noens private parkeringsplass i byen i noen dager. Så får du en sentral p-plass, og de som er på ferie og ikke bruker plassen sin, får gitt inntrykk av at det er noen hjemme der, slik at innbruddstyver skygger banen. Jeg skulle gjerne hatt en fremmed bil på min p-plass når jeg var lenge borte.

Anonymkode: 717fa...b81

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle kjøpesentrene nært byen har max-tid på 3 timer somregel. 

Anonymkode: f9ed6...8f3

Står ikke noe om max-tid på City Syd.

Anonymkode: 9fa01...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Står ikke noe om max-tid på City Syd.

Anonymkode: 9fa01...b88

Det er nylig innført - betaling utover 3 timer med parkeringsapp.

Anonymkode: 34200...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis bilen skal stå i mange dager, ville jeg kanskje valgt en av de parkeringsplassene ved innfartsårene til byen. "Park and drive?" haha, nei, husker ikke hva det kalles på folkemunne. Park and ride? For pendlere, f.eks. ved togstasjoner eller buss-knutepunkt. Slik at pendlere kan kjøre nesten inn til sentrum, og så kjøre kollektivt videre.

Er det ikke parkering der dere skal bo?

Egentlig kunne du lagt ut på facebook el.l., du betaler noen hundre kr for å få parkere på noens private parkeringsplass i byen i noen dager. Så får du en sentral p-plass, og de som er på ferie og ikke bruker plassen sin, får gitt inntrykk av at det er noen hjemme der, slik at innbruddstyver skygger banen. Jeg skulle gjerne hatt en fremmed bil på min p-plass når jeg var lenge borte.

Anonymkode: 717fa...b81

Det er dessverre ikke parkering der vi skal bo. Skal bo på et hotell som er i sentrum.

Det var lurt det du sa ang facebook! Kanskje det skal prøves ut. Takk for tips!

Anonymkode: 23299...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...