Gå til innhold

Hvorfor har gamlemor (hund) begynt med dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ei tispe på snart 16 år og hun har den siste uken, kanskje to, begynt med at når hun får noe godteri av viss størrelse, f.eks tørrfisk, så går og går og går og går hun rundt inne med den i munnen, piper og styrer og ser ut som hun leter etter et sted å grave ned. Blir sluppet ut, har den fortsatt i munnen, er leeeeeeenge ute og kommer plutselig inn igjen med den i munnen. 

Hun har aldri, og jeg mener aldri, vært en slik hund som hoarder og gjemmer på godteri eller bein, eller skal grave ned, så jeg lurer på hvorfor hun har begynt med dette nå? 

Anonymkode: 0bd5e...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulig hun begynner å bli litt rar i toppen. Har du merket andre forandringer i adferd? Dere kan spørre dyrlegen, og forhør dere også om hva dere bør se etter når det kommer til gamle hunder. 

Anonymkode: a19ba...43e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Demens. 

Anonymkode: 37eeb...92e

Jeg tenkte det samme. Det er ikke uvanlig hos eldre hunder. Bl.a. kjente jeg en hannhund som hatet valper hele sitt liv, men da han var rundt 15 år begynte han plutselig å elske dem. 

Eldre hunder kan også få små hjerneslag (drypp) som gjør at de endrer personlighet i større eller mindre grad akkurat som mennesker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...