Gå til innhold

Hvor lenge bruke håndkle uten å vaske det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Badehåndklær brukt til kroppen vaskes etter hver bruk, håndhåndklær skiftes én til to ganger daglig. 

Anonymkode: e5659...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er masse hudceller som svever rundt i luften også.

Anonymkode: 1b908...bd3

Ja, så selvsagt skal hazmat-drakten på når man står opp! Vet aldri hva som kommer svevende, tenk om det lander en hudcelle eller en bakterie på deg!

Anonymkode: 6cd99...99f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytter badehåndklær én gang i uken, små tørkehåndkær byttes oftere. Blir en vaskemaskin med håndklær i uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går i vask den dagen jeg finner håndklæt på en plass jeg ikke hadde lagt det fra meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, Million skrev:

Du blir ikke helt ren for bakterier på et sånt sted. Og det er nok bare tanken på at jeg har tørket meg bak (selv om baken er nyvasket).... jeg står ikke og gnir det samme håndkleet i trynet mitt neste gang da. Masse døde hudceller er det nok fullt av også. 

Ganske pussig at folk henger seg opp i oss som IKKE bruker håndkleet om og om igjen. Hva er grunnen til det? Vi må vel få lov å bruke et helt rent håndkle hver gang om vi vil det. Heldigvis er det ingen som har noe med det. De som vil, kan gni et gammelt håndkle om igjen på kroppen om de vil det. Jeg holder på mitt og bruker nye, rene håndklær hver gang.

Har egen klut til ansiktet..... 

Anonymkode: 9cf20...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har egen klut til ansiktet..... 

Anonymkode: 9cf20...9ba

Hvorfor må du ha egen klut til å tørke deg i ansiktet etter dusjen? Er håndkleet for skittent?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Skifter badehåndkle maks to ganger i uken, håndhåndkle daglig. 

Og for de som måtte bekymre seg for rumpe- og tåfisbakterier: Underliv og rumpe tørkes med litt dopapir, tærne tørker mens jeg står på håndhåndkleet som skal byttes ut. Problem solved, uten unødig klesvask. ;) 

Anonymkode: fd4f6...17f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 11.7.2020 den 15.01, Million skrev:

Både jeg og sønnen min slenger håndkleet vårt i skittentøyskurven etter én gangs bruk. Jeg liker ikke tanken på å tørke meg og min rene kropp med et håndkle jeg tidligere har tørket meg i ræva og skrittet med, eller mellom tærne.

Ren kropp skal ha helt rent håndkle å tørke seg med, ikke et halvmøkkete eller møkkete et.

Folk får gjøre hva de vil, men jeg kommer aldri til å endre denne praksisen som jeg alltid har hatt.

Det er vanlig å vaske seg i rumpa og skrittet når man dusjer. Da er man ren når man komme rut av dusjen og tørker seg. 

Anonymkode: cb02c...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...