Gå til innhold

Hvor lenge bruke håndkle uten å vaske det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er du den som slenger det på vask etter 1 gangs bruk eller bruker du håndkleet noen dager? Jeg dusjer kveld etter trening og liker ikke å legge meg svett. Dusjer i kaldt så jeg kkke bruker varmtvann. Så dusjer jeg igjen morgnen etter fordi jeg svetter om nettene. Håndkleet kan fint brukes i 4-5 dager. Henger det på henger etter bruk. Er tross alt ren når jeg har brukt det.. 

Anonymkode: 9cf20...9ba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjør som deg. Ingen grunn til å vaske oftere så lenge det er bare jeg som bruker det. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama

Vi har håndkletørker, så henger det opp og bruker det noen ganger. Litt varierende hvor mange, men sjeldent bare en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*henter popkornet for å følge denne tråden om hygiene*

Anonymkode: 00fb9...3cf

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Jeg gjør som deg. Ingen grunn til å vaske oftere så lenge det er bare jeg som bruker det. 

Samme her.

Og det er egne plasser på håndduken for de forskjellige plassene på kroppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Omtrent det samme, 5-6 dager kanskje. Etter det henter jeg et nytt, mens det gamle blir nedgradert til badematte/fottørker utenfor dusjen.

Bytter oftere når jeg har mensen.

Anonymkode: bef0c...7da

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg bruker 2-3 håndklær i uken til hender og kropp. Dusjer hver dag.

Ja, jeg forutsetter også at jeg er ren når jeg kommer ut av dusjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt de samme håndklær i flere år.

Endret av Hr. Aktiv
Vasker jo dem selvfølgelig jevnlig.
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker det i 4-5 dager, henger til tørk mellom hver bruk, og er ren når jeg kommer ut dusjen :)

Anonymkode: e6aa3...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samler alle handklær - badehandklær, og handhandklær - to ganger i uka. Vasker, tromler, og henger opp igjen. 

Dusjer 1-2 ganger om dagen. Morgen, og etter trening. Er jo ren når man kommer ut av dusjen, men tenker det vokser bakterier og med det lukt etterhvert da handkleet henger der vått noen timer hver dag. 

Anonymkode: 3ab2b...347

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker dusjhåndkle 2-3 ganger, håndhåndkle byttes hver dag til annenhver dag. 

Anonymkode: 50e29...04b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her dusjer vi annahver dag, og jeg vasker håndklær hver søndag. Så bytter en gang i uka da med mindre noe spesielt skjer. Bytter håndduk til håndvask annahver dag og kluter/håndklær etc på kjøkkenet hver tredje dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både jeg og sønnen min slenger håndkleet vårt i skittentøyskurven etter én gangs bruk. Jeg liker ikke tanken på å tørke meg og min rene kropp med et håndkle jeg tidligere har tørket meg i ræva og skrittet med, eller mellom tærne.

Ren kropp skal ha helt rent håndkle å tørke seg med, ikke et halvmøkkete eller møkkete et.

Folk får gjøre hva de vil, men jeg kommer aldri til å endre denne praksisen som jeg alltid har hatt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bytter hver uke kanskje? Det er ikke noe jeg tenker så nøye gjennom, gjør det når jeg føler for det. Så lenge det lukter godt ser jeg ikke problemet..

Anonymkode: 5bedc...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Million skrev:

Både jeg og sønnen min slenger håndkleet vårt i skittentøyskurven etter én gangs bruk. Jeg liker ikke tanken på å tørke meg og min rene kropp med et håndkle jeg tidligere har tørket meg i ræva og skrittet med, eller mellom tærne.

Ren kropp skal ha helt rent håndkle å tørke seg med, ikke et halvmøkkete eller møkkete et.

Folk får gjøre hva de vil, men jeg kommer aldri til å endre denne praksisen som jeg alltid har hatt.

Oi, var ikke klar over at folk gjorde det. Selv pleier jeg ikke tørke meg i ræva og skrittet xD

Anonymkode: 5bedc...515

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Oi, var ikke klar over at folk gjorde det. Selv pleier jeg ikke tørke meg i ræva og skrittet xD

Anonymkode: 5bedc...515

Du har jo vasket deg og er våt av vann i både rumpesprekken og skrittet, så selvsagt må man tørke seg der også. Gå med fuktig rumpesprekk f.eks høres jo ikke bra ut...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset dusjer vi hver dag, noen ganger oftere også pga trening. Alle håndklær går rett på vask, hverken håndkle til hår eller kropp brukes mer enn en gang. uansett om en er ren, ekkelt spør du meg. Samme med at vi henger opp rent håndhånkle på bad og separat toalettrom hver kveld. 

Fatter ikke hvor grisete folk er når håndkle brukes gang etter gang

Anonymkode: 1c835...578

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Million skrev:

Både jeg og sønnen min slenger håndkleet vårt i skittentøyskurven etter én gangs bruk. Jeg liker ikke tanken på å tørke meg og min rene kropp med et håndkle jeg tidligere har tørket meg i ræva og skrittet med, eller mellom tærne.

Ren kropp skal ha helt rent håndkle å tørke seg med, ikke et halvmøkkete eller møkkete et.

Folk får gjøre hva de vil, men jeg kommer aldri til å endre denne praksisen som jeg alltid har hatt.

Meningen med en dusj er at du skal vaske deg med vann/såpe/klut - og bli helt ren. 

Ikke tørke bort drit og bakterier med handkle :)

 

Anonymkode: 3ab2b...347

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker håndklær i gang i uka

Dusjer 2 ganger om dagen, og vi er jo helt rene når vi tørker oss.

Anonymkode: 5017d...2ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...