Gå til innhold

Oliver, Matheo eller Even?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ts igjen: Er Mio bedre enn Matheo?

Anonymkode: 78d03...792

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Even. Matheo høres "import-italiensk" ut. Ikke noe galt med navnet men det klinger litt feil som norsk navn. Oliver er litt greiere, men så snart jeg hører det navnet så tenker jeg "Oliver Twist". 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Even. Er rimelig harry med sånne utenlandske navn som Matheo på barn som ikke har utenlandske røtter, synes jeg. 

Anonymkode: ad719...9d1

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts igjen: Er Mio bedre enn Matheo?

Anonymkode: 78d03...792

Even. Oliver hvis ingenting annet er aktuelt. Matheo og Mio er navn valgt av foreldre som nekter å innse at barnet skal bli noe større enn barnehagealder. Matheo er i det minste et navn, Mio er for katter. 

Anonymkode: 42036...514

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de du nevner liker jeg best Even. Det passer både til en voksen og et barn synes jeg.

De andre navnene du nevner blir for barnslige etter min smak. En voksen mann som heter Mio, høres veldig barnslig ut. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Even! Gammelt norrønt navn som betyr venn/gave. 
Oliver er latinsk og betyr oliventre og Matheo er slavisk og betyr Guds gave.

Anonymkode: 52ffe...699

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Even. Oliver og Matheo er motenavn som kommer til å bli som Linda og Ronny i min generasjon.

Jeg er over 40 som en del av dere skjønner av at Linda og Ronny var pop blant en bestemt type mødre da jeg var lita.

Anonymkode: 53f1e...635

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke valgt navn som må staves for nordmenn, eller som blir snodige med engelsk uttale. 
Da gjenstår bare Oliver

Anonymkode: dc607...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

*Sukk* Jeg syns nå Matheo er fint, jeg. Men da er jeg visst en, hva var det.., ung mor med restylane og lange negler? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, netpuppy skrev:

*Sukk* Jeg syns nå Matheo er fint, jeg. Men da er jeg visst en, hva var det.., ung mor med restylane og lange negler? 

Jeg syntes også det er et fint navn 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å tenke at barnet skal leve det meste av livet sitt som voksen. Vet om en Theodor som misliker navnet sitt som ung voksen fordi det høres barnslig ut. Han kaller deg bare Theo og har gjort det siden slutten av barneskolen.

Anonymkode: e4470...69c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om 15-20 år blir det mange voksne menn med søte barne-tv/unge-mødre-navn, vi blir vel vant til det. Men jeg synes det er litt morsomt å se for meg at søte lille Mio Noah blir en to meter høy og en meter bred bilmekaniker med ølmage. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...