Gå til innhold

Hjelp til jakke over kjoler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg føler jakker ser så rart når det er ingen over kjoler ..

Hva synst dere er best i sommer/høst overgangen ? Der sommer kjoler går med strømpebukse men føler dongeri jakke blir for kaldt på kvelden ..

 

jeg er litt overvektig (på vei ned) og føler jeg fort ser større ut hvis jakken ikke har rett snitt. Men en kåpe passer bedre over hverdags kjoler ? :) 

Anonymkode: be982...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til litt penere kjoler har jeg en kåpe og en kort og stilig skinnjakke, da har jeg til de dagene hvor vi skal på feks sommerfest, og de dagene som er mer kjølig. føler ikke at jeg har behov for mer. Har en dongeri jakke til mer «casual» bekledning. 

Anonymkode: d2865...c2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over sommerkjoler bruker jeg gjerne lange cardigans hvis jeg fryser. Har et par tynne kåper som jeg bruker mye til litt penere kjoler. Noe a la denne:

image.thumb.png.05b3639a7190470bf96570c6ffd5d477.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg er litt overvektig (på vei ned) og føler jeg fort ser større ut hvis jakken ikke har rett snitt. Men en kåpe passer bedre over hverdags kjoler ? :) 

Anonymkode: be982...f2f

Rett snitt er alfa og omega, det kan endre din silhuett fullstendig :Nikke:  Hvis jeg skal bruke jakke over kjole så må jeg få markert midjen.  Jeg har f.eks en egen skinnjakke som er helt perfekt i lengde/ snitt til bruk over kjoler, og en fasongsydd ullkåpe til kjøligere årstider.  Ettersom jeg bruker mye lange skjørt/ kjoler hele året, så har jeg kjøpt inn noen ytterplagg spesielt med tanke på det. 😊  Hvis jeg på varme sommerdager trenger noe utenpå, blir det gjerne ola-skjorte el.l.  som jeg enten knyter i livet, eller bruker belte på for markering av midje.

Anonymkode: 1acb8...e19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ofte klassisk trenchcoat om været er litt kjøligere. Da en lengde som går akkurat nedenfor kjolen. Burberry the chelsea er en favoritt på litt kjøligere sommerkvelder her i Norge. 

En lang, litt tykkere, cardigan er også pent og komfortabelt, men kanskje ikke det mest flatterende om man vil markere midje. Jeg har flere fra Massimo Dutti og Cos, som tilfører noe mer til antrekket enn enklere varianter. 

Over lange sommerkjoler foretrekker jeg korte jakker. Blant annet liker jeg kontrasten lang blomsterkjole og kort skinnjakke. 

Ofte velger jeg bare et godt ull-skjerf, om været er godt nok. 

Anonymkode: 5ba5b...7c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dongerijakke over sommerkjoler(som er de eneste kjolene jeg bruker). Passer til alt. 

Anonymkode: 41589...6ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mørk trenchcoat er en klassiker. Beltet i livet markerer midjen og det passer til kjoler 😊 Man ser også mindre ut i mørke farger.

Anonymkode: f6214...568

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenchcoat eller en blazer. Ellers planlegger jeg å strikke meg en Garntopiaflettejakke blingedition for høsten, den tror jeg går fint kjoler også. Men funker dårlig i vind, da 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...