Gå til innhold

Hva synes du om Levi Jensen?


Banankaka04

Anbefalte innlegg

Hva synes du om ham? Synes du at han fortjener kritikken han får? Jeg vet at det er mange som av ulike grunner ikke synes noe om ham, men jeg har ikke fulgt med på det han har lagt ut, så jeg vet ikke så mye om ham, bortsett fra at han er en kristen fyr som når ut til ungdommer via sosiale medier... Dersom du ikke liker ham, hva er det du ikke liker ved ham?

Endret av Banankaka04
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er rimelig sprø, ikke helt mentalt til stede, og forstår ikke at 99% av ungdommen gjør narr av han.

 

 

 

Endret av nord og ned
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes han er et fullstendig togkrasj. Dog ganske fascinerende å følge med på, jeg har vanskelig for å tro at noen faktisk er SÅ sprø! Og helt vilt at han ikke skjønner at de fleste følger han utelukkende for å gjøre narr av han og for underholdningens del.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Banankaka04 skrev:

Hva synes du om ham? Synes du at han fortjener kritikken han får? Jeg vet at det er mange som av ulike grunner ikke synes noe om ham, men jeg har ikke fulgt med på det han har lagt ut, så jeg vet ikke så mye om ham, bortsett fra at han er en kristen fyr som når ut til ungdommer via sosiale medier... Dersom du ikke liker ham, hva er det du ikke liker ved ham?

Han dro på en strand i sommer  med en rekke høytalere for å forstyrre gjester med svoveltalene sine. Uten tillatelse. Selveste ordføreren bortviste ham, men han nektet å gå, og sa at han hadde tillatelse fra Gud, og det var nok for ham. Han mener at Sørlandet er overtatt av Satan. For de av oss som ikke tror i det hele tatt, blir det jo bare komisk. Glad jeg ikke bor der han bor, så jeg slipper å bli plaget av ham. 

Jeg har ikke satt meg inn i hva han mener, siden det er irrasjonelt og ekstremt, men har skjønt at han mener homofile må helbredes. Det sier meg nok.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjernevasket tulling som sprer gallen sin for lettpåvirkelige, og usikre ungdommer. Han kan pakke vekk de hjernevaskede, og ignorante holdningene sine, og holde det for seg selv. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er han "ekte" eller spiller han bare en karakter? Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Hvis det er ekte så trenger fyren hjelp

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjon og svar til dette. 

Sol, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Svartfugl skrev:

Han dro på en strand i sommer  med en rekke høytalere for å forstyrre gjester med svoveltalene sine. Uten tillatelse. Selveste ordføreren bortviste ham, men han nektet å gå, og sa at han hadde tillatelse fra Gud, og det var nok for ham. Han mener at Sørlandet er overtatt av Satan. For de av oss som ikke tror i det hele tatt, blir det jo bare komisk. Glad jeg ikke bor der han bor, så jeg slipper å bli plaget av ham. 

Jeg har ikke satt meg inn i hva han mener, siden det er irrasjonelt og ekstremt, men har skjønt at han mener homofile må helbredes. Det sier meg nok.

Jeg synes uttalelsene hans minner litt om Westboro Baptist Church. Er det noen som vet om  han har en tilknytning der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Honey Dew skrev:

Jeg synes uttalelsene hans minner litt om Westboro Baptist Church. Er det noen som vet om  han har en tilknytning der?

Neppe. Men han har tilknytning til Visjon Norge.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fryktelig glad for at han holder seg sørpå. Han virker totalt forstyrret.  Egentlig burde han kanskje ha tatt seg en tur til der jeg kommer fra, for der er det så uvanlig med religiøst vanvidd at psykiatrien straks kommer inn i bildet.. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coronaviruset
5 timer siden, MalloryK skrev:

Er han "ekte" eller spiller han bare en karakter? Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Hvis det er ekte så trenger fyren hjelp

Jeg har alltid trodd det var tull, helt til jeg kom innom denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Villfisker
1 time siden, nord og ned skrev:

Neppe. Men han har tilknytning til Visjon Norge.

 

Bare det sier nok. Alle bør holde seg unna den kanalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Svartfugl skrev:

Han dro på en strand i sommer  med en rekke høytalere for å forstyrre gjester med svoveltalene sine. Uten tillatelse. Selveste ordføreren bortviste ham, men han nektet å gå, og sa at han hadde tillatelse fra Gud, og det var nok for ham. Han mener at Sørlandet er overtatt av Satan. For de av oss som ikke tror i det hele tatt, blir det jo bare komisk. Glad jeg ikke bor der han bor, så jeg slipper å bli plaget av ham. 

Jeg har ikke satt meg inn i hva han mener, siden det er irrasjonelt og ekstremt, men har skjønt at han mener homofile må helbredes. Det sier meg nok.

Jeg er kristen, men til og med jeg hadde syntes dette var komisk om jeg hadde vært tilstede og hørt det.

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg finner ikke ord om hva jeg mener om ham. Deler ikke hans meninger og synspunkter. Dem får han ha i fred for meg. Han må respektere andres meninger og synspunkter, og være forsiktig med å kaste den første stein. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvasadu

Tungetale som ikke er på noe kjent språk, slik apostlene fikk, er angiveligvis for å beskytte mot onde ånder og Satan som de selv og mennesker er under konstant angrep fra. Hvorfor de skjelver og faller til gulvet har jeg ikke helt skjønt, men det er vist fordi Den Hellige Ånd kommer over dem. De praktiserer også demonutdrivelse noe jeg synes er merkelig er lovlig her i Norge. 

De liker ikke at man leser andre bøker enn Bibelen og man skal lese Bibelen på deres måte, altså ved å fragmentert slå opp sitater her og der for å pusle det sammen til deres bilde av Kristendommen. En person som er teolog og filolog i Bibelkunnskap ville nok heller anbefalt å lese boka fra perm til perm for å få sammenhengen. 

Ellers legger de vekt på at man må gi for å få. Det skjer noe himmelsk når man gir kirkens deres penger, for da får man enda mer penger. 

Man kan vist øve seg på tungetale. Når man får det til kommer det gjerne noen å tyder budskapet fra Herren. 

En slags inderlig form for kristendom hvor følelser betyr mer enn intellektuelle kunnskaper om Bibelen og tolkninger. 

Det er religionsfrihet og ytringsfrihet her i Norge, men det stuntet på Sørlandet var vist ikke helt innafor. Hva jeg synes? Jeg er dypt uenig i både Levi Jensen og Hanvolds tolkninger av Bibelen. Jeg er også uenig i praksisen med å skremme folk med Satan og ta i mot masse penger fra ensomme og syke og andre folk. Lite å gjøre med det. De må nå bare holde på. Siden vi har religionsfrihet og ytringsfrihet og de har en TV-kanal, er det lite annet å gjøre enn å komme med saklig kritikk. 

I Bibelen og i opprinnelig jødedom hadde ikke Djevelen en så stor makt og en så stor rolle som har har fått gjennom middelalderen og i forestillinger i det moderne samfunn. Religion og religiøse fenomener bør man ha et avbalansert forhold til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2020 den 22.48, Hvasadu skrev:

Tungetale som ikke er på noe kjent språk, slik apostlene fikk, er angiveligvis for å beskytte mot onde ånder og Satan som de selv og mennesker er under konstant angrep fra. Hvorfor de skjelver og faller til gulvet har jeg ikke helt skjønt, men det er vist fordi Den Hellige Ånd kommer over dem. De praktiserer også demonutdrivelse noe jeg synes er merkelig er lovlig her i Norge. 

De liker ikke at man leser andre bøker enn Bibelen og man skal lese Bibelen på deres måte, altså ved å fragmentert slå opp sitater her og der for å pusle det sammen til deres bilde av Kristendommen.

Er du sikker på at ditt bilde av kristendommen er det riktige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...