AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #1 Skrevet 10. juli 2020 Jeg har et vondt sår på den ene brystknoppen etter amming, og syns det ser skikkelig ille ut nå. Bruker kompress fra multi-mam, og når jeg skal skifte kompress er det fullt av grønn «guffe». Ser ut som verk. Er dette noe som vil gå over av seg selv, eller hva kan jeg gjøre? Det er i tillegg veldig vondt, så har ammepause fra det brystet for øyeblikket. Hjelp! Anonymkode: ddd76...163
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #2 Skrevet 10. juli 2020 Høres ut som en infeksjon. Ville kontaktet lege, da den kan «vandre» innover i brystet og gi brystbetennelse 😑 Evt kan du prøve med Brulidin salve som fås reseptfritt på apotek, sistnevnte var tips fra min jordmor da vår var nyfødt 🤩 Anonymkode: 79b44...9b0
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #3 Skrevet 10. juli 2020 Anbefaler Brulidine krem på såret hvis det er betent, det er desinfiserende og bakteriedrepende. Unngå å ta på brystvorten med fingrene, smør på kremen 3 x daglig med en q tips. Den må vaskes av før du ammer, evt pumper så baby ikke får kontakt med kremen. Ellers funket kun sølvkopper for meg for å få sår til å gro, alt av multimam, purelan, brystskjold etc hjalp ikke. Og heller ikke lufttørking. Når du først har åpent sår må det holdes fuktig så det kan gro innenfra uten skorpedannelse. Det kan gå over av seg selv men følg med om brystet blir hovent og vondt og du får feber, da må du kontakte lege. Anonymkode: b3c65...f7f 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #4 Skrevet 10. juli 2020 Takk for gode svar! Skal kjøpe brulidine i morgen og se om det hjelper ts Anonymkode: ddd76...163
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå