99msms Skrevet 10. juli 2020 #1 Skrevet 10. juli 2020 Hei! Jeg fullammer en baby på 1mnd som er veldig grinete og sover dårlig, også har jeg tenkt litt på om det kanskje kan ha noe med melka mi å gjøre. Har kutta ut melkeprodukter å hvis jeg skal ha melk er det laktosefri. Spiser ikke noe spesielt som jeg tror kan påvirke egentlig. Han fiser også mye som jeg helt tydelig ser han får vondt når han gjør da han presser, blir rød og griner. Vi har prøvd minifom som ikke hjalp, og nå prøver vi semper dråper. Spørsmålet er om noen har opplevd lignende og gått over til mme? Hvis ja, ble det bedre? Vil prøve å se om det kan hjelpe å kutte ut min melk, men samtidig er jeg redd mme kan gjøre det verre for han. Del gjerne erfaringer hvis dere har
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #2 Skrevet 10. juli 2020 Hvis baby har melkeproteinallergi, hjelper det ikke å gi vanlig mme, siden den er lagd på kumelk, men en spesiell fra apoteket. Den bør du vel få på resept for å kjøpe, eller for å kjøpe til en ok pris. Det er ikke noe annet enn det, alkohold og tobakk baby kan reagerer på fra morsmelken. Noen babyer har kollikk og mye magevondt, og sånn er det bare. Men mistenker du mpa må du få sjekket det hos helsepersonell. Da kan du får riktig type mme eller leve melkefritt. Dersom det er mpa kan det ta mange uker med melkefritt før du ser bedring og det er helt ut av systemet ditt. Vært obs på at du også må avstå fra soya, samt at det er melk i mye mer enn bare melk/ost. Det er også i noen tannkremer. Er ingen ekspert, men de jeg kjenner med mpa-barn kan heller ikke drikke laktosefri melk mens de ammer. Det må du sjekke opp i så fall Anonymkode: a0046...10c
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #3 Skrevet 10. juli 2020 Ekstremt vanlig at så små har mye luft og magevondt. Det er også mye bedre for en allerede trøblete nyfødtmage å få morsmelk enn mme, da sistnevnte kan være ganske hardt på magen. Så hvis du ellers trives med amming ville jeg definitivt fortsett med det. Det er også sjelden at ting du spiser gir magevondt, det er helst en gammel mye. Unntaket er melkeproteiner, men du må være 100% melkefri i 6-8 uker (gjelder også alle tilsetninger av feks melkepulver som er tilsatt mye ferdigmat, soya, og veldig mye mer), før du kan forvente å se evt endring Anonymkode: 32dc3...542 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #4 Skrevet 10. juli 2020 Det er dessverre veldig vanlig uten at noe er galt. Min var slik,men det ga seg etter 3 mnd. Anonymkode: 523ea...085
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #5 Skrevet 10. juli 2020 Husk, laktosefritt er ikke melkefritt. Så små babyer reagerer ikke på laktosen i din melk, men kan reagere på melkeprotein. Da hjelper det ikke at du spiser laktosefritt. Anonymkode: 0c33f...67f
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #6 Skrevet 11. juli 2020 Prøv også å finne ut om du har overproduksjon eller sterk utdrivningsrefleks. Overproduksjon kan føre til magevondt fordi det blir mye av den "tynne" og sterk utdrivningsrefleks kan føre til mye luft. Ellers så er det VELDIG vanlig at de små har litt vondt i magen og problemer med luft. Har baby noen andre tegn på melkeproteinallergi? Siden du mistenker det? Mme gjør etter min erfaring bare vondt verre. Anonymkode: 9bd2d...e3f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå