AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #1 Skrevet 10. juli 2020 Skal ikke syte for min del. Er frisk, kan gå og fungerer som jeg skal. Men jammen får vi mye rart! Har alltid en liten angst for at kroppen min plutselig forandrer seg, feks eser ut noe jævlig. Får lipødem, vi får åreknuter, sykdommer osv. Hvorfor får kroppen så jævla mye stygt? Og meningsløst? har hatt åreknuter men operert dem vekk. Kan isåfall se på beina mine igjen uten å bli kvalm.... hva er det med den jævla kroppen vår? Jeg går på en måte ikke i ett med kroppen, den er mer som en maskin som ikke fungerer som vi vil. Visualiserer ofte at jeg sparken egen og alle kropper som ikke vil fungere. Hive dem i søppela rett og slett og få oss en kropp som funker. Men da dør vi jo i realiteten -_- Anonymkode: 5f846...4d6
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #2 Skrevet 10. juli 2020 Det er bare sånn... Håper jeg blir supermann en dag, eller superdame med superkrefter, slik at blodige sår gror igjen på ett sekund og jeg kan fly til verdensrommet. Anonymkode: 3b20b...8b1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #3 Skrevet 10. juli 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bare sånn... Håper jeg blir supermann en dag, eller superdame med superkrefter, slik at blodige sår gror igjen på ett sekund og jeg kan fly til verdensrommet. Anonymkode: 3b20b...8b1 Sår har en enkel forklaring. Men jeg mener alt irriterende du er dømt til å få fordi du er arveldig belastet! Eller andre som kommer ut av det blå. Når kroppen bare bestemmer seg for å bli stygg eller syk. Anonymkode: 5f846...4d6
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #4 Skrevet 10. juli 2020 Jeg har MS og kjenner på det daglig at kroppen ikke virker som den skal og blir bare verre med årene. Men er jo blitt vant til det da, lever veldig fint med det og jeg kommer ikke til å dø av det. Tenker at mange har det så utrolig mye mye mye verre, som als og kreft for eksempel. Anonymkode: 3c993...e59 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #5 Skrevet 10. juli 2020 Har nok ekstremt mye med livsstilen våres å gjøre, det meste av maten vi putter i oss har ikke like god næring som før og er behandlet/sprøytet etc. Forurensing, stråling, lite/mindre mosjon, røyking, alkohol, stress, tidsklemma etc etc. Vi blir utsatt for mye som er langt i fra naturlig, så ikke rart vi får mange skavanker og sykdommer. Anonymkode: 73c43...fa9 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #6 Skrevet 10. juli 2020 Det er bare hodet ditt som feiler noe, i form av en forferdelig negativ innstilling og selvhat. Anbefaler intensiv psykoterapi. Anonymkode: 33848...65b
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #7 Skrevet 10. juli 2020 Vi har jo dato-stempling, så livet er jo en balansegang mellom å nyte og å ta vare på seg selv. Personlig er jeg en tilhenger av "alt med måte", spiser usunn mat en gang i uka, drikker alkohol 3-4 ganger i året og koser meg med en røykpakke en gang i måneden eller noe. Ellers lever jeg kjempesunt med mye variert trening, sunt kosthold og mye intellektuell føde. Anonymkode: ad456...476
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #8 Skrevet 10. juli 2020 Ui 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har nok ekstremt mye med livsstilen våres å gjøre, det meste av maten vi putter i oss har ikke like god næring som før og er behandlet/sprøytet etc. Forurensing, stråling, lite/mindre mosjon, røyking, alkohol, stress, tidsklemma etc etc. Vi blir utsatt for mye som er langt i fra naturlig, så ikke rart vi får mange skavanker og sykdommer. Anonymkode: 73c43...fa9 Er vel egentlig ikke noe nytt. Mange slanket seg konstant på 1980-tallet for å holde vekten nede. Anonymkode: 47233...537
Kalevala Skrevet 10. juli 2020 #9 Skrevet 10. juli 2020 Sånn er kroppene våre. De er ikke perfekte, og av og til trenger de litt hjelp for å fungere bedre. Heldigvis lever vi i legevitenskapens hittil aller beste tidsalder.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #10 Skrevet 10. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ui Er vel egentlig ikke noe nytt. Mange slanket seg konstant på 1980-tallet for å holde vekten nede. Anonymkode: 47233...537 Hva feiler det kroppene spør jeg igjen? Klarer de ikke engang forbrenne litt mat? Jeg har aldri måttet slanke meg. Men skulle ikke forundre meg dersom det faktisk plutselig bestemmer seg kollapse. Jeg lurer likevel på hvor treig forbrenning mennesker har. Må vi leve på et salatblad pr dag? Anonymkode: 5f846...4d6
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #11 Skrevet 10. juli 2020 29 minutter siden, Kalevala skrev: Sånn er kroppene våre. De er ikke perfekte, og av og til trenger de litt hjelp for å fungere bedre. Heldigvis lever vi i legevitenskapens hittil aller beste tidsalder. Sykdom for ingenting jo.... Anonymkode: 5f846...4d6
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #12 Skrevet 10. juli 2020 Lever man lenge nok, blir alle syke. Mennesker er ikke ment å leve så lenge som vi gjør. Vi unngår også størstedelen av «survival of the fittest» pga medisin og samfunnsstruktur. Men når det er sagt, du trekker fram åreknuter og overvekt? Du må ha levd et meget beskyttet liv. Reis litt rundt i verden, eller bare følg litt med på nyhetene, så føler du deg nok straks ganske heldig og privilegert! Selv med litt lipødem i bena... Anonymkode: 8c9a3...83c 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #13 Skrevet 10. juli 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lever man lenge nok, blir alle syke. Mennesker er ikke ment å leve så lenge som vi gjør. Vi unngår også størstedelen av «survival of the fittest» pga medisin og samfunnsstruktur. Men når det er sagt, du trekker fram åreknuter og overvekt? Du må ha levd et meget beskyttet liv. Reis litt rundt i verden, eller bare følg litt med på nyhetene, så føler du deg nok straks ganske heldig og privilegert! Selv med litt lipødem i bena... Anonymkode: 8c9a3...83c Jeg forstår hvorfor ikke kroppen må få slike stygge ting!!!! Anonymkode: 5f846...4d6
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #14 Skrevet 10. juli 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ui Er vel egentlig ikke noe nytt. Mange slanket seg konstant på 1980-tallet for å holde vekten nede. Anonymkode: 47233...537 Jeg snakket ikke om slanking, men generelt livsstil og hva kroppene våres blir utsatt for. Uansett, vi har aldri vært feitere enn det vi er i dag. Anonymkode: 73c43...fa9
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #15 Skrevet 10. juli 2020 Har du noen diagnoser TS? Du virker til å ha et veldig unormalt syn på kropp og helse. Anonymkode: 5ef33...e43
Hr. Aktiv Skrevet 10. juli 2020 #16 Skrevet 10. juli 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er bare sånn... Håper jeg blir supermann en dag, eller superdame med superkrefter, slik at blodige sår gror igjen på ett sekund og jeg kan fly til verdensrommet. Anonymkode: 3b20b...8b1 Nå havna selv han i rullestol til slutt så tror ikke det er løsningen heller.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #17 Skrevet 10. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du noen diagnoser TS? Du virker til å ha et veldig unormalt syn på kropp og helse. Anonymkode: 5ef33...e43 Fordi jeg synes den er misslykket pga den bare blir syk og stygg? Anonymkode: 5f846...4d6
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #18 Skrevet 10. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår hvorfor ikke kroppen må få slike stygge ting!!!! Anonymkode: 5f846...4d6 Jeg tror det er hodet du må gjøre noe med i første omgang. Det å lære seg å være glad i seg selv, selv om man har åreknuter eller hva det måtte være. Samt ta vare på seg selv, både mentalt og fysisk. Utseende er ikke alt, langt i fra. Men god psykisk og fysisk helse er det som betyr noe. Anonymkode: 73c43...fa9
GammelKaktus Skrevet 10. juli 2020 #19 Skrevet 10. juli 2020 Generellt sett så synes jeg at menneskekroppen er helt fantastisk og tåler ganske så mye.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå