Gå til innhold

Hompetitten, vil og bil rimer ikke!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Første verset:

«Ja, nå har'n Per fått det slik som han vil 
Jakke og bukse og nå kjører'n bil»

Det som er greia er at noen i familien har laget en sang til rund dag til en i familien, med melodi Hompetitten men tilpasset tekst. Men akkurat «rimet» ovenfor er gjenbrukt da jubilanten nylig har fått ny jobb hvor en spesiell bil er sentralt. Ikke søppelbil, men hvor bilen er tilknyttet jobben på noenlunde tilsvarende måte.

Sangteksten er «sendt ut på høring», og jeg har kommet med flere merknader, deriblant dette med at det er litt teit å ha et rim som ikke er noe rim. Mulig bil uttales «bill» på Toten-dialekt, eller der Alf Prøysen kom fra. Men for meg blir det veldig teit om man skal si «bill» for å få det til å rime. Eller om man skal si vil og bil på rett måte slik at det ikke rimer.

Men ser ut som om jeg er den eneste som synes dette, alle andre synes teksten er SÅ bra. Den er etter min mening nokså svak for øvrig også, men er kanskje dumt å nevne for mye her.

Tanker om dette «rimet»?

Anonymkode: aa9be...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Når det gjelder hjemmelagde sanger så er aksepten for slike rim ganske høy. Dette rimet kommer garantert ingen til å stusse over. Alternativt synes jeg du må komme opp med et alternativ.

Anonymkode: 7d392...b3c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Mrs Robinson skrev:

Ok Karen

Karen?

Anonymkode: aa9be...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...