Gå til innhold

Jeg tror at jeg faller for sårbar type


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En mann som viser sine sårbare sider og ikke tror han er perfekt ,eller skryte av seg selv. Hvorfor faller jeg for slike? Er det fordi at jeg er omsorgsfull , har sympati og vært sårbar selv? 

 

 

Anonymkode: ea407...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker said:

En mann som viser sine sårbare sider og ikke tror han er perfekt ,eller skryte av seg selv. Hvorfor faller jeg for slike? Er det fordi at jeg er omsorgsfull , har sympati og vært sårbar selv? 

 

 

Anonymkode: ea407...d49

tenker i retning av at slike menn ikke er noen trussel mot deg og ditt selvbilde, du kan komme inn og være den som redder og fikser den stakkars mannen. Det sier mye om deg og dine behov. 

Anonymkode: 6266d...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det negativt å falle for menn som er sårbare, som ikke tenker at de er perfekte og som ikke skryter av seg selv? 

Heller en sindig mann, enn en arrogant mann som er høy på seg selv. 
 

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlige mennesker som tørr å være sårbare er sterke, da. Kommer ann på hvilken sårbarhet du snakker om. Noen tar åså offer rollen. 

Anonymkode: d1237...7fd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min sa nettopp dette. Han sa at alle hans tidligere kjærester hadde den profilen. Jeg gikk igjen en vanskelig periode da vi traff hverandre. Med tiden forsto jeg at han søkte denne profilen fordi han hadde behov for kontroll. Sier ikke at du gjør det samme, men for meg går i hvert fall varsellamper når noen prøver å stille veldig personlige spørsmål veldig tidlig på.

Anonymkode: 7fb5e...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

tenker i retning av at slike menn ikke er noen trussel mot deg og ditt selvbilde, du kan komme inn og være den som redder og fikser den stakkars mannen. Det sier mye om deg og dine behov. 

Anonymkode: 6266d...034

Hva sier det da? Jeg (ikke ts) faller for sånne menn pga medavhengighet fra barndom. Jeg blander kjærlighet og medlidenhet. Jeg vet ikke om noen annen måte å være. Men det funker stort sett greit for meg og kjæresten.

Anonymkode: f9f28...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 1
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Ei jeg kjenner fortalte at hun hadde en tendens til å enten tiltrekke seg psykopater eller mennesker som slet verre enn henne selv. 

Dvs., enten tiltrakk hun seg folk som utnyttet henne fordi de var psykopater, eller så tiltrakk hun seg mennesker hun følte for å redde og hjelpe. 

En del har slike profiler. Noen tiltrekker seg sårbare for å hjelpe, mens andre tiltrekker seg dem for å utnytte dem. Uansett så kan det blir en svært uheldig dynamikk på sikt. 
 

 

Kanskje noen liker å bli hjulpet. Men jeg har nå enn lest at de fleste har behov for å finne ut av seg selv, finne den rette veien for seg selv, løse sine egne problemer, selv om de kanskje ikke skjønner det der og da... Hvis man blir hjulpet av andre kan det få uheldige resultater fordi selv om noen evner å behandle andre med den mest sunne typen empati såkalt "compassionate empathy" så kan man egentlig aldri forstå nøyaktig hva andre har gått gjennom. Vedkommende kan også bli "co-dependent" på den de får hjelp av. Synes ikke det høres ut som et sunt forhold der en hjelper og en trenger hjelper. Det blir som at én er leder og den andre er underdannig. Men uansett, det er ikke sikkert det var slik TS mente det. Kan jo hende hun mente det gikk begge veier.

Anonymkode: 7fb5e...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som man må slite med noe for å være slik, men å vise sine sårbare sider handler ikke nødvendigvis om traumatiske ting eller at man sliter med et eller annet. Det kan hende at man bare er en åpen person som kan snakke om alt.

Jeg liker også slike menn og det handler ikke om å redde noen. Det hadde uansett vært naivt å tro at man kan redde noen og det er en jobb man må gjøre selv. Hører jo om de som vil forandre noen og de som tror at en kjæreste skal redde dem, men det er nok tanker man burde legge fra seg.

Det handler nok om at det er slike menn jeg liker og det å faktisk kunne ha evnen til å være sårbar og ikke tro at man er noen verdensmester er mye mer positivt. Jeg liker å kunne snakke om alt mulig og det går det ofte an å gjøre med slike menn, og det gjør at jeg føler meg nærmere han. Det er noe som er ganske viktig for meg og det får jeg ikke med menn som er avstengte og overfladiske.

Klart jeg føler omsorg og empati om folk forteller om vonde ting, men har aldri opplevd at noen har lagt ut om slike ting i en bli kjent-fase.

Anonymkode: b0e27...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ærlige mennesker som tørr å være sårbare er sterke, da. Kommer ann på hvilken sårbarhet du snakker om. Noen tar åså offer rollen. 

Anonymkode: d1237...7fd

Helt riktig!🙂

Anonymkode: af1bc...f77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok en mer negativ assosiasjon til ordet sårbar. At det er en person som ikke er så sterk mentalt på en eller flere sider, eller sårbar som at de er lettere utsatt for noe fysisk. En sårbar person slik jeg forbinder det i det mentale (ut over normalen) er ikke noe jeg finner attraktivt. En person som derimot er åpen og tørr å vise seg og sine følelser - men sterk mentalt - er en person jeg kan finne attraktiv. 

Anonymkode: fed03...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sårbarhet og følsomhet kan jo være veldig positivt. Hvem vil vel ha en partner som er feilfri, alltid på topp, suveren på alle områder, alltid sterk...? Ikke jeg, ihvertfall. Jeg foretrekker et menneske med både styrke og svakhet, fordi jeg er begge deler selv.

Eller mener du at du tiltrekkes av psykisk ustabile mennesker? Det er i såfall ikke særlig bra...

Anonymkode: ad217...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.7.2020 den 23.09, Uatskillelig skrev:

Er det negativt å falle for menn som er sårbare, som ikke tenker at de er perfekte og som ikke skryter av seg selv? 

Heller en sindig mann, enn en arrogant mann som er høy på seg selv. 
 

 

Da er han jo ikke mannen i forholdet. Det blir mer en tøffel, og det er bare så turn off for meg.

Anonymkode: e9589...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da er han jo ikke mannen i forholdet. Det blir mer en tøffel, og det er bare så turn off for meg.

Anonymkode: e9589...577

Selvsagt kan en mann også være sårbar (!!) uten at det er noe galt i det. 

 

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har nok en mer negativ assosiasjon til ordet sårbar. At det er en person som ikke er så sterk mentalt på en eller flere sider, eller sårbar som at de er lettere utsatt for noe fysisk. En sårbar person slik jeg forbinder det i det mentale (ut over normalen) er ikke noe jeg finner attraktivt. En person som derimot er åpen og tørr å vise seg og sine følelser - men sterk mentalt - er en person jeg kan finne attraktiv. 

Anonymkode: fed03...eed

Man kan være sårbar og sterk samtidig, tenker jeg 💕

 

  • Liker 9
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Uatskillelig skrev:

Selvsagt kan en mann også være sårbar (!!) uten at det er noe galt i det. 

 

Selvfølgelig kan menn det! Men det er turn off bare. Slike menn passer bare ikke for forhold.

Anonymkode: e9589...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig kan menn det! Men det er turn off bare. Slike menn passer bare ikke for forhold.

Anonymkode: e9589...577

Hvorfor passer de ikke for forhold? :klo:

Hva legger du i sårbarhet som gjør at du mener at de sårbare mennene ikke passer inn i et forhold?

 

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Hvorfor passer de ikke for forhold? :klo:

Hva legger du i sårbarhet som gjør at du mener at de sårbare mennene ikke passer inn i et forhold?

 

Det er ikke det jeg forbinder med maskulint bare. Og menn skal være maskuline.

Anonymkode: e9589...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke det jeg forbinder med maskulint bare. Og menn skal være maskuline.

Anonymkode: e9589...577

Selv hadde jeg i alle fall satt veldig pris på at mannen var sårbar og i kontakt med egne følelser. 

Jeg føler ikke det er verken maskulint eller feminint å være arrogant i alle fall. Det er en rolle ingen kler.

 

  • Liker 6
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hvorfor han fortalte meg at han føltes at han var for tynn?? Er det en type kompleks? ?  

Anonymkode: ea407...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...