AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #1 Skrevet 9. juli 2020 Hvordan kan man få innsyn I journalen sin? Ønsker innsyn i journalen min etter behandling hos avtalepsykolog. Vil psykologen de jeg spør om innsyn, og har lest? får man da innsyn i hele, eller bare deler? Anonymkode: 7698f...b70
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #2 Skrevet 9. juli 2020 Eg skjønte ikkje dette: "Vil psykologen de jeg spør om innsyn, og har lest?" Spør du om psykologen får vite at du har bedt om innsyn og lest? Eg vil tru at du må be psykologen om innsyn. Viss det fungerer slik som for fastlegejournal og helsestasjons-journal, blir det notert i journalen at du har bedt om innsyn. Anonymkode: 5ee6e...091
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #3 Skrevet 9. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eg skjønte ikkje dette: "Vil psykologen de jeg spør om innsyn, og har lest?" Spør du om psykologen får vite at du har bedt om innsyn og lest? Eg vil tru at du må be psykologen om innsyn. Viss det fungerer slik som for fastlegejournal og helsestasjons-journal, blir det notert i journalen at du har bedt om innsyn. Anonymkode: 5ee6e...091 Ops, ser jeg skrev feil, mente se. Takk! Anonymkode: 7698f...b70
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #4 Skrevet 9. juli 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan man få innsyn I journalen sin? Ønsker innsyn i journalen min etter behandling hos avtalepsykolog. Vil psykologen de jeg spør om innsyn, og har lest? får man da innsyn i hele, eller bare deler? Anonymkode: 7698f...b70 Så lenge det ikke er særdeles gode grunner for at du ikke skal lese journalen skal du få tilgang til den! Det er godt mulig du må hente den personlig på stedet du gikk i behandling på. Og ja, det kan hende psykologen får vite det, kanskje du også blir tilbudt en time hos noen, det kan nemlig være veldig traumatisk å lese en psykolog-journal! Anonymkode: 3128d...a34
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå