AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #1 Skrevet 9. juli 2020 Skal fornye resept og vil gjøre det på Min Helse. Jeg vil øke dose med 10mg, da jeg mistenker at effekten har avtatt litt. Er innstilt på å klare meg en del selv, men for å kjenne om det er fordi effekten tar av. Men er redd for at legen skal tro jeg er misbruker og kanskje bare ta fra meg medisinen kan de det? Står at henvendelsen blir jornalført.... er det galt å spørre om å få øke? Anonymkode: d53e1...308
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #2 Skrevet 9. juli 2020 Hvilket medikament er det snakk om? Anonymkode: 3a2b1...d37
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #3 Skrevet 9. juli 2020 Ja, hva er det du vil øke? Du trenger jo bare si kategori. Anonymkode: ea9d6...ccd
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #4 Skrevet 9. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, hva er det du vil øke? Du trenger jo bare si kategori. Anonymkode: ea9d6...ccd Adhd medisin Anonymkode: d53e1...308
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #5 Skrevet 9. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Adhd medisin Anonymkode: d53e1...308 Hvis det er ritalin eller concerta så er jo ikke det noe problem å spørre om, så lenge det ikke overskrider max dose. Anonymkode: ea9d6...ccd
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #6 Skrevet 9. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Adhd medisin Anonymkode: d53e1...308 ikke bekymre deg, legen tar kontakt med deg hvis ikke su får øke dosen Så kommer dere til enighet Anonymkode: e5543...1b1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #7 Skrevet 9. juli 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det er ritalin eller concerta så er jo ikke det noe problem å spørre om, så lenge det ikke overskrider max dose. Anonymkode: ea9d6...ccd Amfetamin..... Aduvanz Anonymkode: d53e1...308
Fragaria Skrevet 9. juli 2020 #8 Skrevet 9. juli 2020 Du må mest sansynlig ha legetime/konsultasjon for å endre dose.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #9 Skrevet 9. juli 2020 Går an å spørre på helsenorge -mener legen han/hun må snakke med deg så ber legen deg om å bestille en time før det skrives ut. Anonymkode: 94fd5...0e9
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #10 Skrevet 9. juli 2020 Akkurat nå, Fragaria skrev: Du må mest sansynlig ha legetime/konsultasjon for å endre dose. Ja men det er en annen sak. Står bare at man kan legge ved beskjed. Er bare redd for at de tar fra meg medisinen dersom jeg vil øke. Anonymkode: d53e1...308
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #11 Skrevet 9. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Amfetamin..... Aduvanz Anonymkode: d53e1...308 Da er det vel litt verre. Mulig lege har dispensasjon til å øke, men tror helst psykiater må gjøre det. Anonymkode: ea9d6...ccd
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #12 Skrevet 9. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er det vel litt verre. Mulig lege har dispensasjon til å øke, men tror helst psykiater må gjøre det. Anonymkode: ea9d6...ccd Aner ikke. Var lege som skiftet til Aduvanz hos meg på dps. Så avsluttet de saken min når de fant rett med. Det må nå gå via fastlege. Vært i samtale med henne for 3 uker siden og hun sa at det bare var å øke eller skifte til noe annet om det skulle komme dårlige bivirkninger eller de slutter å funke ....🤔 Anonymkode: d53e1...308
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #13 Skrevet 9. juli 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aner ikke. Var lege som skiftet til Aduvanz hos meg på dps. Så avsluttet de saken min når de fant rett med. Det må nå gå via fastlege. Vært i samtale med henne for 3 uker siden og hun sa at det bare var å øke eller skifte til noe annet om det skulle komme dårlige bivirkninger eller de slutter å funke ....🤔 Anonymkode: d53e1...308 Ja da er det jo ikke noe problem. Hun kommer ikke til å mistenke deg for å misbruke fordi du ber om å øke😊 Anonymkode: ea9d6...ccd 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #14 Skrevet 9. juli 2020 Men risikerer jeg å ikke få mer dersom jeg spør om doseøking?? Det er hovedspørsmål Anonymkode: d53e1...308
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #15 Skrevet 9. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men risikerer jeg å ikke få mer dersom jeg spør om doseøking?? Det er hovedspørsmål Anonymkode: d53e1...308 Du tror hun har endret mening i løpet av de 3 siste ukene? Hvorfor skulle hun det? Anonymkode: 8b925...3c1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #16 Skrevet 9. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men risikerer jeg å ikke få mer dersom jeg spør om doseøking?? Det er hovedspørsmål Anonymkode: d53e1...308 Hun sa vel at du bare måtte ta kontakt hvis du trengte å øke, så da har du vel oddsen på din side. Anonymkode: ea9d6...ccd
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #17 Skrevet 9. juli 2020 Jeg tenker det verste svar du kan få er "nei". Hun vil nok ikke avslutte behandling fordi du ber om å få forandre dose. Det er ikke logisk. Jeg skjønner du noier for å miste noe som har gjort livet bedre. Men det er ikke logisk det du er redd for Du bare er litt redd nå Hun har jo i tillegg sagt: bare å si fra om du vil forandre. Dette kommer til å gå bra selv om nervene får deg til å tro noe annet. Anonymkode: 4bdc8...c4a
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #18 Skrevet 9. juli 2020 Det er en psykiater/spesialist som må øke dosen når det kommer til slike medikamenter, fastleger kan ikke skrive ut, eller endre dosen på amfetamin uten «godkjenning» fra psykiater/spesialist. Snakket med min fastlege om dette, og hun kunne ikke øke dosen aduvanz selv, det måtte psykiateren min fikse til tross for at det er fastlegen min som skriver ut alle medisinene mine. I dag er det fastlegen min som skriver ut aduvanz til meg, men det var psykiateren som måtte øke dosen. Fastleger har ikke lov til slikt. Anonymkode: 25e1d...1c6
Fragaria Skrevet 9. juli 2020 #19 Skrevet 9. juli 2020 Be om en time hvor du forklarer hvordan virkningen er, de tar ikke fra deg medisinen fordi om du føler du har for lite virkning. Maxdose på aduvanz er 70mg. Doseendring kan fastlegen gjøre.
Fragaria Skrevet 9. juli 2020 #20 Skrevet 9. juli 2020 37 minutter siden, AnonymBruker said: Det er en psykiater/spesialist som må øke dosen når det kommer til slike medikamenter, fastleger kan ikke skrive ut, eller endre dosen på amfetamin uten «godkjenning» fra psykiater/spesialist. Snakket med min fastlege om dette, og hun kunne ikke øke dosen aduvanz selv, det måtte psykiateren min fikse til tross for at det er fastlegen min som skriver ut alle medisinene mine. I dag er det fastlegen min som skriver ut aduvanz til meg, men det var psykiateren som måtte øke dosen. Fastleger har ikke lov til slikt. Anonymkode: 25e1d...1c6 Er det ulik praksis rundt om i landet? Her kan fastlege endre dose, men ikke bytte til annen medisin. Fastlegen er spesialist i allmennmedisin og offshorelege hvis det har betydning.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå