Gjest WhisperingWind Skrevet 10. juli 2020 #81 Del Skrevet 10. juli 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man gjør da faen ikke sånt mot husdyr heller. Anonymkode: aa1fc...dc5 Noen har hundebur. Eller fugl/hamster... Men er ikke fan av burdyr så... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lasox Skrevet 10. juli 2020 #82 Del Skrevet 10. juli 2020 (endret) Trolletråd? Hvis ikke! NEI! Galskap! Du ville kjapt få en melding til barnevernet om noen hadde oppdaget det. Endret 10. juli 2020 av Lasox Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cer3s Skrevet 10. juli 2020 #83 Del Skrevet 10. juli 2020 Jeg kan ikke fatte og begripe hva faen dere tenker med?? Man låser da ikke barn inne på rommet!! Kjenner jeg blir helt uvel av enkelte mennesker. Har lest om både å låse inne unger og skrikekurer på kg i dag. Enkelte skulle virkelig ikke hatt barn... 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #84 Del Skrevet 10. juli 2020 Døra skal ikke låses. Mulig gutten åpner for å høre/se dere for å ha litt kontroll. Kan døra stå åpen så slipper han å lukke opp. Søker nok trygghet Anonymkode: 89cc8...b4d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #85 Del Skrevet 10. juli 2020 På 9.7.2020 den 19.37, AnonymBruker skrev: Det er ille og det er straffbart Barneloven §30 er en av de strengeste lovene i verden når det kommer til oppdragelse. I lovteksten står det at «bruk av vold og skremmende eller plagsom atferd eller annen hensynsløs oppførsel overfor barnet er forbudt». I praksis, nulltoleranse mot fysisk avstraffelse. I tillegg har vi §219 i straffeloven. Det er denne loven som legges til grunn når det skal straffeutmåles forhold som bryter barneloven §30 og annen vold i nære relasjoner. Her står det: «Den som ved å (…) begrense friheten til (...) e) noen i sin omsorg straffes med fengsel i inntil 4 år Anonymkode: 058f0...989 Så grindseng er forbudt? Forbudt å feste en 2-åring til vognen med seler ved formiddagslur? Hah Anonymkode: 7d0e9...b0a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vikilLJA Skrevet 10. juli 2020 #86 Del Skrevet 10. juli 2020 Har dere ennå ikke gitt dere med denne tråden? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #87 Del Skrevet 10. juli 2020 På 9.7.2020 den 19.28, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg lurer på hva dere synes om dette. Sønnen min på snart to år har sengen nærme døra slik at han kan reise seg opp å åpne den. Han er litt vanskelig å legge så det blir mye gråt og han åpner døra hele tiden. Nå i det siste har samboeren min begynt å låse døra når han legger han. Sønnen min prøver å åpne døra mange ganger og blir fra seg når det ikke går. Han lar han gråte i 5 min tid før han går inn og samme rutine igjen. Er dette greit? Anonymkode: 0bf8d...df5 Hva faen. Dette BØR være troll. hvis ikke håper jeg VIRKELIG noen sender bekymring på dere for noe, stakkars stakkars STAKKARS unge!! Dere er slemme. Jeg nekter å tro at noen er så slemme. Anonymkode: 93f25...967 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WhisperingWind Skrevet 10. juli 2020 #88 Del Skrevet 10. juli 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så grindseng er forbudt? Forbudt å feste en 2-åring til vognen med seler ved formiddagslur? Hah Anonymkode: 7d0e9...b0a Du liker å kverulere skjønner jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tears in heaven Skrevet 10. juli 2020 #89 Del Skrevet 10. juli 2020 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet dere hva. Nå må dere tenke på hva dere skriver. Jeg håper kvinneguiden sletter denne tråden, for dette begynner å gå over grensen.. Anonymkode: 0bf8d...df5 Er det rart at folk reagerer? Hun spurte vel om hva folk mente? Og da må hun jaggu tåle sannheten! Man låser ALDRI!!! inne et lite barn...ALDRI! Endret 10. juli 2020 av Tears in heaven 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tears in heaven Skrevet 10. juli 2020 #90 Del Skrevet 10. juli 2020 7 minutter siden, vikilLJA skrev: Har dere ennå ikke gitt dere med denne tråden? Denne tråden er forsatt åpen og de som vil får sagt sin mening! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #91 Del Skrevet 10. juli 2020 Han lar han gråte i opptil 5 minutter, men dere går inn til han med en gang han gråter. Jau.. du vet dere har sviktet. Så håper jeg du kan beskytte sønnen deres neste gang. En som er i stand til å låse inne et barn kan være i stand til mye rart Jeg har et barn som er snart 2, og jeg får rent vondt i magen av denne tråden Anonymkode: 25b26...a5f 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #92 Del Skrevet 10. juli 2020 Du skriver det har løst seg, at det aldri skal skje igjen. Men hvordan har det løst seg, bortsett fra å aldri låse døra mer? Hvilken innsikt viste samboeren din, som han ikke viste før? Hvordan skal dere løse leggingen fremover? Hvordan skal dere reparere overfor barnet? Anonymkode: 1b521...532 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #93 Del Skrevet 10. juli 2020 Jeg synes du får ufortjent mye pes her, ts. Bare slapp av du, dette går helt sikkert bra. Anonymkode: 398c2...fec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #94 Del Skrevet 11. juli 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi setter stor pris på at du deltar i debatten. Unngå brukerangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Husk at du selv er ansvarlig for alt du skriver på nett. Takk for at du bidrar! Håper denne tråden kan avsluttes nå. Svar er lest og dette skal aldri skje igjen. Det tikker inn varsler hele tiden og jeg ser ikke poenget i å fortsette med personangrep og få det til å høres ut som noe det ikke er. Dette har blitt dratt langt over streken til hva det faktisk var. Det er noe som har skjedd et par ganger, og med en gang han gråter mye så går vi inn til han. Dette var ikke for å stenge han inne og la han gråte seg bort, som de fleste her får det til å høres ut som. For det hadde vi aldri i livet gjort! Det var kun fordi han åpnet døren og synes dette var ekstremt gøy. Og når vi lukket døren (uten å låse) begynner han også å gråte. Som veldig mange andre barn. Opp/ned metoden, skal man kontakte barnevernet for dette? Nei så absolutt ikke.. Dette er noe vi heller aldri har gjort. Han låste ikke døren for å være slem og for å la han gråte i flere timer. Dette var noe han gjorde i håp om at han ikke skulle åpne døren. Og det var en stor feil som nå aldri skal skje igjen. Vi er bare mennesker alle sammen, mennesker gjør feil. Men å gå til personangrep og fortsette et døgn etterpå ser jeg på som unødvendig. Jeg forstår det er veldig lett å sitte bak en skjerm og snakke, men tenk på de som sitter i andre enden. Det å snakke om barnevernet og "true" med det over noe man leser på nett er ganske skummelt. Alle er ikke perfekte, ikke dere som skriver alt dette heller. Jeg håper dette kan avsluttes nå. Takk for alle svar. Anonymkode: 0bf8d...df5 Ta kontakt med en moderator og hør med dem om de kan stenge tråden. Anonymkode: 9453d...5dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 11. juli 2020 #95 Del Skrevet 11. juli 2020 (endret) På 9.7.2020 den 19.28, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg lurer på hva dere synes om dette. Sønnen min på snart to år har sengen nærme døra slik at han kan reise seg opp å åpne den. Han er litt vanskelig å legge så det blir mye gråt og han åpner døra hele tiden. Nå i det siste har samboeren min begynt å låse døra når han legger han. Sønnen min prøver å åpne døra mange ganger og blir fra seg når det ikke går. Han lar han gråte i 5 min tid før han går inn og samme rutine igjen. Er dette greit? Anonymkode: 0bf8d...df5 Nei, det er ikke greit. Flytt sengen og/eller la døra være litt åpen hvis det gir trygghet for ungen. Det samboeren din driver med ved å låse døra er psykisk skadende for barnet. Det er greit å være uviten, ingen er født allvitende, men slutt med det. Finn trygge måter å gjøre ting på. Om det betyr at dere går inn på rommet 100 ganger for å legge ham igjen, så gjør dere det. Jeg hadde en gyngestol på rommet og satt der til mine sovnet da de var så små og etterhvert klarte de å sovne selv uten at jeg var tilstede. Jeg sa at mamma er her i nærheten og passer på og hadde alltid døra litt åpen pluss nattlampe på rommet, så det ikke ble for mørkt. Ja, i en periode måtte jeg ørten og femti ganger på rommet for å legge de igjen da de hadde kommet seg ut av sengen, men så lærte de. Endret 11. juli 2020 av Drizzt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #96 Del Skrevet 11. juli 2020 Dette er psykisk mishandling. Stakkars liten Anonymkode: 86ff6...1c2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #97 Del Skrevet 11. juli 2020 Mine barn er 5 og 8 år og de hadde aldri turt å legge seg med lukket dør! Vi har faktisk akkurat sluttet å sitte inne hos hun på 5 til hun sovner. Det dere driver med er forferdelig. Det er like mye din skyld som lar far gjøre dette. Anonymkode: faa80...86e 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tears in heaven Skrevet 11. juli 2020 #98 Del Skrevet 11. juli 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes du får ufortjent mye pes her, ts. Bare slapp av du, dette går helt sikkert bra. Anonymkode: 398c2...fec Jeg synes hun får som fortjent! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #99 Del Skrevet 11. juli 2020 1 time siden, Tears in heaven skrev: Jeg synes hun får som fortjent! Det er faktisk lov å tabbe seg litt som forelder. Nå har hun jo ordnet opp med mannen og det er ikke vi som skal straffe henne fordi hun gjorde den feilen. Ikke døm noen før du har gått noen mil i skoene deres. Anonymkode: 9453d...5dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #100 Del Skrevet 11. juli 2020 Ja her var det jo noen som låste døren: https://www.dailymail.co.uk/femail/article-2250785/amp/I-locked-toddler-room-night-save-marriage.html Anonymkode: 5a62b...d6a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå