Tears in heaven Skrevet 10. juli 2020 #61 Del Skrevet 10. juli 2020 På 9.7.2020 den 19.28, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg lurer på hva dere synes om dette. Sønnen min på snart to år har sengen nærme døra slik at han kan reise seg opp å åpne den. Han er litt vanskelig å legge så det blir mye gråt og han åpner døra hele tiden. Nå i det siste har samboeren min begynt å låse døra når han legger han. Sønnen min prøver å åpne døra mange ganger og blir fra seg når det ikke går. Han lar han gråte i 5 min tid før han går inn og samme rutine igjen. Er dette greit? Anonymkode: 0bf8d...df5 Dere burde meldes til bv. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #62 Del Skrevet 10. juli 2020 Som voksen har jeg fortsatt traumer fra låste dører. Samboer skulle tulle med meg, lukket døren til badet og skrudde av lyset på utsiden. Han hørte ikke reaksjonen min, så han lukket opp døra igjen. Da satt jeg å skalv i et hjørnet, ute av stand til å røre meg. Anonymkode: 84478...d5d 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #63 Del Skrevet 10. juli 2020 Blir uvel av denne tråden. Sitter inne på rommet til treåringen, for hun har litt vanskelig for å sovne i disse feriedager. Får helt vondt av tanken på å skulle lukke døra bak meg med et gråtende barn på andre siden.. og her er det snakk om å LÅSE. Helt sykt at noen gjør sånne ting mot barna sine - eller godtar at partner gjør det. Håper du og mannen din snakker med barnet i morgen og forteller at dere var dumme, og aldri skal gjøre sånn igjen mot ham. ..nei, fy så stygge dere har vært mot den lille gutten. 😞 Anonymkode: b30c8...577 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WhisperingWind Skrevet 10. juli 2020 #64 Del Skrevet 10. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke at dere fortsetter å "gnåle" om dette når trådstarter har forklart seg, og jeg syntes forklaringen var god. Noen kvinner og menn tar ikke alt fra kjæresten sin for "god fisk" og må se at hva andre sier om det - nå har det ordnet seg. Men neida, her fortsettes det. Hjelpes! Anonymkode: 2421a...1f0 For mange leser kun HL og svarer på nettopp det. Uansett burde de begge ta COS kurs. Hadde mannen min bare PRØVD å låse inn BARNET vårt på et rom hadde han røket på hue og ræven ut! Folk reagerer på at TS faktisk ikke sto opp for barnet sitt. Så, COS kurs. Asap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #65 Del Skrevet 10. juli 2020 Min søster gjorde det med sitt første barn. Barnet er nå 9 år og er tydelig preget, har mye mareritt og er mye redd. Hennes 3 yngre barn er ikke slik. Min søster sier hun angrer bittert idag på at hun ikke ga mer nærhet og trygghet og heller satte sin egen alenetid foran barnets beste. Anonymkode: 2a31b...327 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #66 Del Skrevet 10. juli 2020 Vet dere hva. Nå må dere tenke på hva dere skriver. Jeg håper kvinneguiden sletter denne tråden, for dette begynner å gå over grensen.. Anonymkode: 0bf8d...df5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WhisperingWind Skrevet 10. juli 2020 #67 Del Skrevet 10. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vet dere hva. Nå må dere tenke på hva dere skriver. Jeg håper kvinneguiden sletter denne tråden, for dette begynner å gå over grensen.. Anonymkode: 0bf8d...df5 Hva da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #68 Del Skrevet 10. juli 2020 Med litt kjapp skriving av innlegg, ser jeg at dette har kommet helt feil ut. Dere får det til å høres ut som at vi har kastet barnet vårt inn på et rom og stengt han inne. Det er absolutt ikke sånn ting hwr går til her. Dette har skjedd et par ganger, hvor døren Haar blitt låst fordi vårt barn synes det var veldig gøy å åpne den opp. Ja han begynner å gråte, men gir seg veldig fort og leker for seg selv i sengen sin. Vi hadde for Guds skyld aldri slått vårt barn, eller gjort noe som helst som kunne skade han. Dette er som sagt noe som har skjedd et par ganger og skal aldri skje igjen. Anonymkode: 0bf8d...df5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #69 Del Skrevet 10. juli 2020 På 9.7.2020 den 19.28, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg lurer på hva dere synes om dette. Sønnen min på snart to år har sengen nærme døra slik at han kan reise seg opp å åpne den. Han er litt vanskelig å legge så det blir mye gråt og han åpner døra hele tiden. Nå i det siste har samboeren min begynt å låse døra når han legger han. Sønnen min prøver å åpne døra mange ganger og blir fra seg når det ikke går. Han lar han gråte i 5 min tid før han går inn og samme rutine igjen. Er dette greit? Anonymkode: 0bf8d...df5 Dette var vel litt motsigende? Anonymkode: d2a8b...553 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #70 Del Skrevet 10. juli 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med litt kjapp skriving av innlegg, ser jeg at dette har kommet helt feil ut. Dere får det til å høres ut som at vi har kastet barnet vårt inn på et rom og stengt han inne. Det er absolutt ikke sånn ting hwr går til her. Dette har skjedd et par ganger, hvor døren Haar blitt låst fordi vårt barn synes det var veldig gøy å åpne den opp. Ja han begynner å gråte, men gir seg veldig fort og leker for seg selv i sengen sin. Vi hadde for Guds skyld aldri slått vårt barn, eller gjort noe som helst som kunne skade han. Dette er som sagt noe som har skjedd et par ganger og skal aldri skje igjen. Anonymkode: 0bf8d...df5 På 9.7.2020 den 19.28, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg lurer på hva dere synes om dette. Sønnen min på snart to år har sengen nærme døra slik at han kan reise seg opp å åpne den. Han er litt vanskelig å legge så det blir mye gråt og han åpner døra hele tiden. Nå i det siste har samboeren min begynt å låse døra når han legger han. Sønnen min prøver å åpne døra mange ganger og blir fra seg når det ikke går. Han lar han gråte i 5 min tid før han går inn og samme rutine igjen. Er dette greit? Anonymkode: 0bf8d...df5 Dette var vel litt motsigende? Anonymkode: d2a8b...553 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WhisperingWind Skrevet 10. juli 2020 #71 Del Skrevet 10. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette var vel litt motsigende? Anonymkode: d2a8b...553 Ro, ro til fiskeskjær... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ikkevoksen Skrevet 10. juli 2020 #72 Del Skrevet 10. juli 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet dere hva. Nå må dere tenke på hva dere skriver. Jeg håper kvinneguiden sletter denne tråden, for dette begynner å gå over grensen.. Anonymkode: 0bf8d...df5 Det er mye som er over grensen, barnemishandling blant annet 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #73 Del Skrevet 10. juli 2020 Vi setter stor pris på at du deltar i debatten. Unngå brukerangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Husk at du selv er ansvarlig for alt du skriver på nett. Takk for at du bidrar! Håper denne tråden kan avsluttes nå. Svar er lest og dette skal aldri skje igjen. Det tikker inn varsler hele tiden og jeg ser ikke poenget i å fortsette med personangrep og få det til å høres ut som noe det ikke er. Dette har blitt dratt langt over streken til hva det faktisk var. Det er noe som har skjedd et par ganger, og med en gang han gråter mye så går vi inn til han. Dette var ikke for å stenge han inne og la han gråte seg bort, som de fleste her får det til å høres ut som. For det hadde vi aldri i livet gjort! Det var kun fordi han åpnet døren og synes dette var ekstremt gøy. Og når vi lukket døren (uten å låse) begynner han også å gråte. Som veldig mange andre barn. Opp/ned metoden, skal man kontakte barnevernet for dette? Nei så absolutt ikke.. Dette er noe vi heller aldri har gjort. Han låste ikke døren for å være slem og for å la han gråte i flere timer. Dette var noe han gjorde i håp om at han ikke skulle åpne døren. Og det var en stor feil som nå aldri skal skje igjen. Vi er bare mennesker alle sammen, mennesker gjør feil. Men å gå til personangrep og fortsette et døgn etterpå ser jeg på som unødvendig. Jeg forstår det er veldig lett å sitte bak en skjerm og snakke, men tenk på de som sitter i andre enden. Det å snakke om barnevernet og "true" med det over noe man leser på nett er ganske skummelt. Alle er ikke perfekte, ikke dere som skriver alt dette heller. Jeg håper dette kan avsluttes nå. Takk for alle svar. Anonymkode: 0bf8d...df5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ikkevoksen Skrevet 10. juli 2020 #74 Del Skrevet 10. juli 2020 Gud så selvmotsigende... om du ikke vil ha et ærlig svar, ikke be om det. Du spurte om det er greit å stenge inne en 1-åring og fikk et tydelig NEI, det er barnemishandling - for det er det faktisk. Tåler du ikke kritikk så ikke del. Barnevernet finnes for en grunn, de taes opp i samtaler hvor det trengs. Her trengtes det åpenbart for dere skjønte jo ikke dette selv. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #75 Del Skrevet 10. juli 2020 Rene lynsjestemningen her jo.. TS har sagt de ikke skal gjøre det igjen. Nå må dere roe ned her. Anonymkode: 650ad...c1b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #76 Del Skrevet 10. juli 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi setter stor pris på at du deltar i debatten. Unngå brukerangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Husk at du selv er ansvarlig for alt du skriver på nett. Takk for at du bidrar! Håper denne tråden kan avsluttes nå. Svar er lest og dette skal aldri skje igjen. Det tikker inn varsler hele tiden og jeg ser ikke poenget i å fortsette med personangrep og få det til å høres ut som noe det ikke er. Dette har blitt dratt langt over streken til hva det faktisk var. Det er noe som har skjedd et par ganger, og med en gang han gråter mye så går vi inn til han. Dette var ikke for å stenge han inne og la han gråte seg bort, som de fleste her får det til å høres ut som. For det hadde vi aldri i livet gjort! Det var kun fordi han åpnet døren og synes dette var ekstremt gøy. Og når vi lukket døren (uten å låse) begynner han også å gråte. Som veldig mange andre barn. Opp/ned metoden, skal man kontakte barnevernet for dette? Nei så absolutt ikke.. Dette er noe vi heller aldri har gjort. Han låste ikke døren for å være slem og for å la han gråte i flere timer. Dette var noe han gjorde i håp om at han ikke skulle åpne døren. Og det var en stor feil som nå aldri skal skje igjen. Vi er bare mennesker alle sammen, mennesker gjør feil. Men å gå til personangrep og fortsette et døgn etterpå ser jeg på som unødvendig. Jeg forstår det er veldig lett å sitte bak en skjerm og snakke, men tenk på de som sitter i andre enden. Det å snakke om barnevernet og "true" med det over noe man leser på nett er ganske skummelt. Alle er ikke perfekte, ikke dere som skriver alt dette heller. Jeg håper dette kan avsluttes nå. Takk for alle svar. Anonymkode: 0bf8d...df5 Slutt å følg tråden da, og logg av KG, dermed slipper du å lese flere svar! Anonymkode: 3d22a...177 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosatoast Skrevet 10. juli 2020 #77 Del Skrevet 10. juli 2020 Hva faen er det jeg sitter å leser!?!?!? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #78 Del Skrevet 10. juli 2020 4 timer siden, WhisperingWind skrev: Nei. Det er omsorgssvikt. Man låser ikke noen inne på et rom. Eller i et kott. Det er et barn, ikke et husdyr. Man gjør da faen ikke sånt mot husdyr heller. Anonymkode: aa1fc...dc5 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #79 Del Skrevet 10. juli 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man gjør da faen ikke sånt mot husdyr heller. Anonymkode: aa1fc...dc5 Man gjør det ikke med noen. Fikk helt frysninger ... Anonymkode: a245e...4ba 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #80 Del Skrevet 10. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Med litt kjapp skriving av innlegg, ser jeg at dette har kommet helt feil ut. Dere får det til å høres ut som at vi har kastet barnet vårt inn på et rom og stengt han inne. Det er absolutt ikke sånn ting hwr går til her. Dette har skjedd et par ganger, hvor døren Haar blitt låst fordi vårt barn synes det var veldig gøy å åpne den opp. Ja han begynner å gråte, men gir seg veldig fort og leker for seg selv i sengen sin. Vi hadde for Guds skyld aldri slått vårt barn, eller gjort noe som helst som kunne skade han. Dette er som sagt noe som har skjedd et par ganger og skal aldri skje igjen. Anonymkode: 0bf8d...df5 Det er ingen som har skrevet at du slår. Men det ser ikke ut til at du forstår alvoret? Det å låse et barn inne på rommet klassifiseres som psykisk mishandling. Du bagatelliserer hendelsene med at ungen syntes det er gøy å åpne døra. Vel, unger flest tester grenser. Forskjellene her er at foreldre flest ikke utøver en sånn type makt, som også er ulovlig. Dere må skjerpe dere, og faktisk opptre som foreldre. Det ér slitsomt å sitte med barnet til det sovner kveld etter kveld, det ér slitsomt å følge barnet inn på rommet for 40-ende gang samme kveld. Det ér slitsomt å være mamma og pappa. Det må man faktisk bare bite i seg, med mindre man vil noen andre skal ha omsorgen da. Dette er en bitteliten utholdenhetstest sammenlignet med alt som kommer med årene. Det grunnlaget dere legger ved å låse barnet inne (om så bare «et par ganger»), kan skape utrolig mye bølger senere. Anonymkode: b30c8...577 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå