AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #1 Skrevet 9. juli 2020 Hei. Jeg lurer på hva dere synes om dette. Sønnen min på snart to år har sengen nærme døra slik at han kan reise seg opp å åpne den. Han er litt vanskelig å legge så det blir mye gråt og han åpner døra hele tiden. Nå i det siste har samboeren min begynt å låse døra når han legger han. Sønnen min prøver å åpne døra mange ganger og blir fra seg når det ikke går. Han lar han gråte i 5 min tid før han går inn og samme rutine igjen. Er dette greit? Anonymkode: 0bf8d...df5
Populært innlegg appelsinjuice Skrevet 9. juli 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 9. juli 2020 NEI!! 165
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 9. juli 2020 Absolutt ikke greit på noen som helst måte! Det kan være fryktelig traumatisk å bli låst inne, og hva om det plutselig begynner å brenne???? Anonymkode: 3d22a...177 57
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 Populært innlegg #4 Skrevet 9. juli 2020 Det er forbudt. Det står i barneloven at foreldre ikke skal gjøre noe mot barna sin som kan utsette dem for psykisk skade. Det omfatter alle måter å skade, skremme, ydmyke og krenke barnet uten å bruke fysisk makt. Det er for eksempel ikke lov til å låse et barn inne på et rom. Anonymkode: 058f0...989 71
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #5 Skrevet 9. juli 2020 Jeg låser alltid opp rommet når jeg går å sjekker han før jeg legger meg en times tid etter han sovner. Jeg har sagt i fra men får beskjed om at dette ikke er ille... Anonymkode: 0bf8d...df5 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 Populært innlegg #6 Skrevet 9. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg låser alltid opp rommet når jeg går å sjekker han før jeg legger meg en times tid etter han sovner. Jeg har sagt i fra men får beskjed om at dette ikke er ille... Anonymkode: 0bf8d...df5 Da bare fjerner du ALLE nøklene i huset og sier at fra nå av er det fullstendig uaktuelt å låse gutten inne! Anonymkode: 3d22a...177 58
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #7 Skrevet 9. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg låser alltid opp rommet når jeg går å sjekker han før jeg legger meg en times tid etter han sovner. Jeg har sagt i fra men får beskjed om at dette ikke er ille... Anonymkode: 0bf8d...df5 Det er ille og det er straffbart Barneloven §30 er en av de strengeste lovene i verden når det kommer til oppdragelse. I lovteksten står det at «bruk av vold og skremmende eller plagsom atferd eller annen hensynsløs oppførsel overfor barnet er forbudt». I praksis, nulltoleranse mot fysisk avstraffelse. I tillegg har vi §219 i straffeloven. Det er denne loven som legges til grunn når det skal straffeutmåles forhold som bryter barneloven §30 og annen vold i nære relasjoner. Her står det: «Den som ved å (…) begrense friheten til (...) e) noen i sin omsorg straffes med fengsel i inntil 4 år Anonymkode: 058f0...989 24
Populært innlegg Fuglemor Skrevet 9. juli 2020 Populært innlegg #8 Skrevet 9. juli 2020 Men hvorfor MÅ døra være lukket? Legg ham tilbake i sengen sin om dere så må gjøre det 89 ganger! Og la for pokker døra stå åpen for ham. Har dere tenkt på hvorfor han åpner døra? Kanskje han vil ha nærhet og kos? Kanskje han er redd? Kanskje han ikke klarer å sovne selv? Kanskje han vil ut? Uansett grunn, dere skal etterkomme behovene og være konsekvent med trygghet. Ok han vil ikke legge seg, men da legger dere ham tilbake. Sier god natt og går ut /ligger der med ham om det er det som skal til. 74
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #9 Skrevet 9. juli 2020 Og ommøbler rommet slik at han ikke når dørhåndtaket! Anonymkode: 3d22a...177 38
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #10 Skrevet 9. juli 2020 Nei,man låser ikke inn barn!!! Man bruker den tiden det tar å lære dem at de skal bli i sengen etter de har lagt seg. Min på 14år har enda ikke lært det btw.... Men jeg har ALDRI låst ungen inne da "den" var liten,uansett!! Sånt gjør man bare ikke,du kan jo traumatisere ungen!!! Anonymkode: 0161c...5e4 20
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #11 Skrevet 9. juli 2020 Å fy f trodde du skrev to år, og han er ikke det en gang, og han skal sove med lukket dør alene? Han er alt for liten til å forstå dette.. (vi har ikke dør på treåringens rom) Anonymkode: d0b96...6a2 24
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #12 Skrevet 9. juli 2020 La døren være åpen og la barnet ha en trygghet i leggingen! Stakkars liten 😢😢😢 Anonymkode: fa882...ee1 34
GammelKaktus Skrevet 9. juli 2020 #13 Skrevet 9. juli 2020 Stakkars lille gutt, hva i all verden tenker dere med? Man låser ikke barn inne, uansett. Dere bør få hjelp på helsestasjonen eller no slikt, foreldreveiledning er nok på sin plass. 39
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #14 Skrevet 9. juli 2020 1 minutt siden, FrøkenMånestråle skrev: Stakkars lille gutt, hva i all verden tenker dere med? Man låser ikke barn inne, uansett. Dere bør få hjelp på helsestasjonen eller no slikt, foreldreveiledning er nok på sin plass. Unnskyld meg. Men vær så snill å ikke skriv dere. Les teksten først Anonymkode: 0bf8d...df5
Populært innlegg GammelKaktus Skrevet 9. juli 2020 Populært innlegg #15 Skrevet 9. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Unnskyld meg. Men vær så snill å ikke skriv dere. Les teksten først Anonymkode: 0bf8d...df5 Unnskyld meg! Men når du tillater dette så er du like skyldig. 78
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 9. juli 2020 #16 Skrevet 9. juli 2020 Hadde jeg vist hvem dere var hadde jeg kontaktet barnevernet. Man låser ikke barn inne, er du klar over hvor traumatisk det er?
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #17 Skrevet 9. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Unnskyld meg. Men vær så snill å ikke skriv dere. Les teksten først Anonymkode: 0bf8d...df5 Det er dere. Eller låser du opp straks far har låst døra? Anonymkode: 058f0...989 24
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #18 Skrevet 9. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Unnskyld meg. Men vær så snill å ikke skriv dere. Les teksten først Anonymkode: 0bf8d...df5 Unnskyld meg. Jeg skrev også "du" i mitt innlegg. Men du er også "medskyldig" i dette. Du sier du har prøvd å si ifra men far fortsetter? Man "prøver" ikke å si ifra om at barn ikke skal låses inne,man nekter å godta det,og låser opp,og trygger ungen! Jeg får rett og slett vondt av å tenke på den lille står der,gråter og røsker i døra😪 Anonymkode: 0161c...5e4 35
m1n Skrevet 9. juli 2020 #19 Skrevet 9. juli 2020 Min treåring forlanger å ha døren på vidt gap når hun skal sove, ser ikke problemet med det. 9
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #20 Skrevet 9. juli 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ille og det er straffbart Barneloven §30 er en av de strengeste lovene i verden når det kommer til oppdragelse. I lovteksten står det at «bruk av vold og skremmende eller plagsom atferd eller annen hensynsløs oppførsel overfor barnet er forbudt». I praksis, nulltoleranse mot fysisk avstraffelse. I tillegg har vi §219 i straffeloven. Det er denne loven som legges til grunn når det skal straffeutmåles forhold som bryter barneloven §30 og annen vold i nære relasjoner. Her står det: «Den som ved å (…) begrense friheten til (...) e) noen i sin omsorg straffes med fengsel i inntil 4 år Anonymkode: 058f0...989 Så hvis barnet spør om å få gå ut og leke og fordeldrene siet klart ifra at det for ikke gå ut før barnet har gjort leksene sine, kan føre til fengsel? 😂 Anonymkode: 9453d...5dd 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå