Gå til innhold

Be om snapchaten til dama på tinder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Liker dere, kvinner, at samtalen på Tinder flyttes over på Snapchat?

Er ny i Tinder-gamet og søker gjerne innspill her. 

Anonymkode: becd5...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja eneste sjanse du har som mann på Tinder drukner du i mengden. 

Anonymkode: eaeb1...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Creepy. Snakk til meg på Tinder til første date. Da får jeg vurdert om dette er noe jeg ønsker å ta videre. 

Anonymkode: e3098...c08

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns snap er litt teit (er vel egentlig laget for bilder/korte snutter?) men skjønner at det er lettvint der. Bare så kjipt å skrive for alt blir jo borte, selv om man kan endre innstilling til at tekst skal vises 24 timer. Om man må være anonym foretrekker jeg kik da, enklere å tekste. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg foretrekker at samtalen flyttes over til en plattform ment for mer tekst - ikke bilder. Snapchat er fint for å kunne se den andre bedre og sende noen bilder + tekst når en føler for det, men jeg bruker ikke snapchat som et medium for å bli ordentlig kjent. Heller messenger eller noe lignende, for så snapchat som et tillegg senere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja eneste sjanse du har som mann på Tinder drukner du i mengden. 

Anonymkode: eaeb1...d69

Kan du utdype?

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Creepy. Snakk til meg på Tinder til første date. Da får jeg vurdert om dette er noe jeg ønsker å ta videre. 

Anonymkode: e3098...c08

Grunnen til at jeg forslo Snapchat, var fordi jeg hadde tenkt mange kvinner syns det er «betryggende» å få flere bilder før første date. Jeg prøver å få frem at det gjøre det mindre skummelt å treffes. Mulig jeg tar helt feil?

ts

Anonymkode: becd5...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at jeg forslo Snapchat, var fordi jeg hadde tenkt mange kvinner syns det er «betryggende» å få flere bilder før første date. Jeg prøver å få frem at det gjøre det mindre skummelt å treffes. Mulig jeg tar helt feil?

ts

Anonymkode: becd5...43e

Det er forskjell på å flytte samtalen over på snapchat og å sende flere bilder for å vise hvem en er. Sistnevnte er fint og ganske greit å gjøre, men jeg gidder ikke holde all kommunikasjon via snapchat. Da dør det dypere som oftest ut og vi blir ikke bedre kjent mellom dater. 

Endret av Moonwalker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man har hatt noen samtaler og blitt litt kjent på tinder først, så er det greit å gå videre til snap før date. Men om man går for fort over til snap føler jeg ofte at samtalen dør ut, snap er ikke en naturlig plass å chatte på for meg. (klarer ikke å huske når alt forsvinner så fort.) 

Anonymkode: c3a4e...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare skyte inn: hvor mye er vanlig (les: hva foretrekker du) å skrive på Tinder før man foreslår å møtes?  Jeg ser for meg at det må være bedre å møtes hvis man er oppriktig interessert i personen, i stedet for å bare prate på Tinder. 

Anonymkode: becd5...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er sikkert, og det er at Tinder er mye bedre egna for skriftlig kommunikasjon enn det Snap er. Er det noe jeg virkelig ikke orker, så er det å holde en skriftlig dialog, hvor man skriver mer enn to setninger per melding, i gang på Snap. 

Jeg ser ingenting galt med å legge til noen på Snap før man møtes i prinsippet, for det er jo en arena å bli kjent på, som et supplement, på en annen måte enn kun Tinder, som tross alt er ganske upersonlig. 

Men superenkel forskning viser at mange da bygger opp ei forventning om at temperaturen skrus opp et par hakk, for å si det sånn. Og da mister jeg interessen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Søgni skrev:

En ting er sikkert, og det er at Tinder er mye bedre egna for skriftlig kommunikasjon enn det Snap er. Er det noe jeg virkelig ikke orker, så er det å holde en skriftlig dialog, hvor man skriver mer enn to setninger per melding, i gang på Snap. 

Jeg ser ingenting galt med å legge til noen på Snap før man møtes i prinsippet, for det er jo en arena å bli kjent på, som et supplement, på en annen måte enn kun Tinder, som tross alt er ganske upersonlig. 

Men superenkel forskning viser at mange da bygger opp ei forventning om at temperaturen skrus opp et par hakk, for å si det sånn. Og da mister jeg interessen. 

I utgangspunktet tenkte jeg at jenta eller kvinnen ville følt det tryggere å snappe med mannen. før man treffes. Men kanskje ikke dette har noe betydning likevel, bare en illusjon jeg har. 

Men hva mener du- at forventningen bygges opp ved å "snappe"? 

Jeg er ny og uerfaren, så jeg lytter :)

-ts

Anonymkode: becd5...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper noen menn tenker snapchat = nakenbilder

Anonymkode: eaeb1...d69

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at jeg forslo Snapchat, var fordi jeg hadde tenkt mange kvinner syns det er «betryggende» å få flere bilder før første date. Jeg prøver å få frem at det gjøre det mindre skummelt å treffes. Mulig jeg tar helt feil?

Jeg forstå dine intensjoner, og synes dette er en fin tanke. Men personlig sveiper jeg ikke på menn som ikke har adekvate bilder allerede på Tinder, og jeg gir ikke kontaktinfo ut til mennesker jeg ikke har møtt.

Vet ikke om andre tenker sånn, men for meg representerer profilen personer og hans intensjoner. Ser profilen ut som noe som ble lappa sammen etter 6 øl en fredagskveld i håp om å få seg noe, er ikke jeg interessert. Ser profilen ut som den kommer fra en mann som ønsker å presentere seg selv på en god måte med bilder som fungerer og tekst med mening, er dette av interesse. I din situasjon hadde jeg heller oppdatert bildene på Tinder hvis jeg følte meg usikker på dem. Sånn tenker jeg. 

Anonymkode: e3098...c08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er sånn jeg har foretrukket og gått frem på tinder: chatte litt en dag eller to, han ber meg ut, vi møtes, går møtet bra får han snap. Noen har fått insta før møte. Foretrekker minst mulig prat før møte. Han jeg dater nå spurte om snap før møte siden han var redd jeg ikke så ut som bildene, det sa jeg plent nei til og han ble ikke skuffet da vi møttes ;)  

Anonymkode: e10e6...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstå dine intensjoner, og synes dette er en fin tanke. Men personlig sveiper jeg ikke på menn som ikke har adekvate bilder allerede på Tinder, og jeg gir ikke kontaktinfo ut til mennesker jeg ikke har møtt.

Vet ikke om andre tenker sånn, men for meg representerer profilen personer og hans intensjoner. Ser profilen ut som noe som ble lappa sammen etter 6 øl en fredagskveld i håp om å få seg noe, er ikke jeg interessert. Ser profilen ut som den kommer fra en mann som ønsker å presentere seg selv på en god måte med bilder som fungerer og tekst med mening, er dette av interesse. I din situasjon hadde jeg heller oppdatert bildene på Tinder hvis jeg følte meg usikker på dem. Sånn tenker jeg. 

Anonymkode: e3098...c08

Takk for god refleksjon. Jeg er enig.

-ts

Anonymkode: becd5...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår messenger hvis ikke de gjør det etter et par kvelder med litt skriving. Jeg har ingen hemmeligheter sånn sett så for min del går det greit. En del er derfra ganske hard på google og finner ut hvem jeg er og hva jeg driver med. Tror ikke det har skremt så veldig mange. 

Som nevnt over her så er snap ubrukelig som meldingsplattform. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har et rent onlineforhold, og synes Snap fungerer helt utmerket,  siden vi meldes flere ganger om dagen.  Vi har hverandre på Messenger og Skype, men foretrekker Snap. 

Anonymkode: 71dac...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

I utgangspunktet tenkte jeg at jenta eller kvinnen ville følt det tryggere å snappe med mannen. før man treffes. Men kanskje ikke dette har noe betydning likevel, bare en illusjon jeg har. 

Men hva mener du- at forventningen bygges opp ved å "snappe"? 

Jeg er ny og uerfaren, så jeg lytter :)

-ts

Anonymkode: becd5...43e

Jeg tenkte på nakenbilder og beslektet, ja. Eller, for meg, verre: En endeløs utveksling av narsissistiske og tanketomme selfier, smalltalk, med og uten "puleblikk" og  oneliner med tilsvarende innuendo. Det er sikkert en del her som handler om personlighetstype og,  men det er mange tinderflørter jeg i utgangspunktet har sett potensiale i, som har blitt røska opp ved rota med en gang vi utveksla Snap. All interessant samtale forsvant (fra Tinder og). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for god refleksjon. Jeg er enig.

-ts

Anonymkode: becd5...43e

Bare hyggelig, lykke til! 

Anonymkode: e3098...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli litt kjent med de typiske spørsmålene på tinder for så å gå litt videre på snap før første møte. Messenger og fb venner kommer til slutt da det for meg er mest privat. 

Anonymkode: 0daaa...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...