Gå til innhold

Arbeidsledig over tid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er arbeidsledig siden 1 juli og har helt hetta for at jeg ikke skal få ny jobb! Bor på Sørlandet hvor oljeservicebrdrifter er hardt rammet av nedgangen( mistet jobben i den bransjen) . Jeg var ferdig utdannet i 2010 og har aldri hatt opphold i arbeidslivet. Før nå. 
 

Har en ok CV og ok utdannelse, men ikke like ettertraktet slik som it-folk osv... 

Kjører på nå med ekstra utdannelse innen det samme jeg tidligere har jobbet som for å i hvertfall kunne vise til at jeg har brukt tiden fornuftig, samt tar et par kurs. 
 

Har vært på 4 intervjuer i juni, men når aldri helt opp. Har mann og barn så kan ikke flyttte- men søker i hele fylket.

Jeg er så redd for å bli gående lenge! Er det noen av dere som har det? Hvordan holder dere motet oppe? Nå er det ferietid, men gruer meg sånn til alle begynner å jobbe igjen og jeg må gå å savne kollegaer og jobben 😥

Anonymkode: 35dd2...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg er i samme situasjon, men når ikke opp til intervjuer engang. Jeg har bare et par års erfaring så jeg stiller nok ikke først i køen med alle som har mistet jobben nå den siste tiden. Jeg har kun søkt på jobber som er relevant til utdanningen min, men det spørs om jeg ikke må bite i det sure eplet og gå for noe som ikke er relevant. Jeg vurderer også å studere mer til høsten. 

Det er veldig vanskelig å miste jobben. Det gikk noen uker før jeg klarte å "komme til hektene" og begynte å søke på nye jobber. Jeg mistet også jobben nylig, men etter hvert som jeg får avslag på avslag på søknader så sitter jeg med samme frykten om at arbeidsledigheten skal bli langvarig. Det virker jo som om du virkelig er på rett spor! Hvordan har det gått med deg?

Anonymkode: df190...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.juli??? Det er ingenting....mange går over 1år. Noen 2år.

Anonymkode: 9f35f...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1.juli??? Det er ingenting....mange går over 1år. Noen 2år.

Anonymkode: 9f35f...2b0

Og noen over 10-20 år.
...et par uker er da ingenting.

Anonymkode: b75d3...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner din frustrasjon. Det er ikke til å stikke under stol at det er flaut å være arbeidsledig. Spesielt når du får høre at du må ta hva som helst av jobber og ikke være "kresen", men uansett hva du søker på så får du nei (eller ikke svar). Selv på oppvaskhjelp-jobber der det eneste kravet er at man kan snakke sånn nogenlunde norsk. Så sitter man der da, med høyskoleutdannelsen og studielånet sitt, og man blir ikke engang vurdert til deltidsjobb på Narvesen, mens bransjen man søker i blør penger...

Du må nesten bare minne deg selv på at det ikke er deg det er noe galt med, du har bare hatt litt uflaks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...