Gå til innhold

Hvordan komme over det meningsløse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan komme over det meningsløse og uforståelige som tapet av en far er? Jeg fatter ikke hvordan man går videre etter det... 

Anonymkode: fbc2f...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dette er noe du selv har opplevd, jeg håper du får noen gode svar her. Har ikke vært der selv så vet ikke hva jeg skal si. Kan tenke meg det er en veldig stor sorg og at det er svært vanskelig. 

Kanskje et tips er å ta det dag for dag? Snakk med noen, familie, venner, psykolog? Eller ikke snakk så mye om det hvis det føles bedre. Bare ta ett skritt av gangen. Finn glede i de små tingene. 

Vet ikke om dette er til hjelp for deg, men jeg ønsker deg godt framover ❤️

Anonymkode: b977b...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett år siden pappa døde brått fra oss. Det er fortsatt meningsløst og uforståelig, og hverdagen er full av små og store situasjoner hvor jeg så gjerne skulle hatt ham her. Etter hvert lærer du å leve med det, grunne mindre på det. Det tar tid, jeg er langt fra ferdig. Plutselig skjer det ting som river opp alt av følelser igjen. Der jeg tidligere ble helt handlingslammet av slike ting, kan jeg nå gråte en stund og så gå videre med dagen.

Ta den tiden du trenger. Det finnes ingen quick fix. Sørg på den måten som faller naturlig for deg. Men husk at selv om pappa er borte må du gå videre med livet ditt. Spis mat (selv om det smaker dritt nå, skive med sjokoladepålegg eller syltetøy er innafor i en periode), gå tur, oppsøk verden. Gå gjerne tilbake i jobb, om så bare i en liten prosent. 

Det blir lettere. Jeg lover. Men det er jævlig når det stormer som verst. 

Klem til deg. ❤️

Anonymkode: 9e113...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer også på det.. Mistet mamma for kort tid siden, og føler jeg dør av sorg 💔

 

Jeg klarer ikke forstå/godta at jeg aldri skal få se henne eller snakke med henne mer 😢

Anonymkode: fd922...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2020 den 14.53, AnonymBruker skrev:

Lurer også på det.. Mistet mamma for kort tid siden, og føler jeg dør av sorg 💔

 

Jeg klarer ikke forstå/godta at jeg aldri skal få se henne eller snakke med henne mer 😢

Anonymkode: fd922...0f1

<3<3

Så utrolig trist. Håper du finner mer glede igjen litt etter litt. Og at du har støttende folk rundt deg som er glad i deg. 

Anonymkode: b977b...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.7.2020 den 23.47, AnonymBruker skrev:

Hvis dette er noe du selv har opplevd, jeg håper du får noen gode svar her. Har ikke vært der selv så vet ikke hva jeg skal si. Kan tenke meg det er en veldig stor sorg og at det er svært vanskelig. 

Kanskje et tips er å ta det dag for dag? Snakk med noen, familie, venner, psykolog? Eller ikke snakk så mye om det hvis det føles bedre. Bare ta ett skritt av gangen. Finn glede i de små tingene. 

Vet ikke om dette er til hjelp for deg, men jeg ønsker deg godt framover ❤️

Anonymkode: b977b...c29

Ja, mistet pappa for to uker siden og det føles meningsløst. Og jeg får ikke hodet mitt til å forstå at jeg aldri får se han mer , det er så trist og ufattelig. ❤️ Han var min beste samtalepartner og nå savner jeg de samtalene så forferdelig :( 

Anonymkode: fbc2f...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.7.2020 den 14.53, AnonymBruker skrev:

Lurer også på det.. Mistet mamma for kort tid siden, og føler jeg dør av sorg 💔

 

Jeg klarer ikke forstå/godta at jeg aldri skal få se henne eller snakke med henne mer 😢

Anonymkode: fd922...0f1

Klem til deg ❤️ Vet hvordan det føles ❤️ TS

Anonymkode: fbc2f...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...