Gå til innhold

Leie ut bobil?


Gjest Omy

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt på å leie ut bobilen min for noen uker, er det noen som har erfaring med dette? Er veldig usikker siden det er mange uerfarne bobilsjåfører og tett trafikk denne sommeren. Samtidig tenker jeg at det bare er tullete at jeg sitter her med denne store fine bilen som jeg uansett ikke har tenkt å kjøre de neste ukene.

Men jeg er så usikker på om det er verd eventuelle komplikasjoner ifht skader/manglende renhold osv. Noen som har erfaringer som utleier eller leietaker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke leid den ut om jeg ikke måtte. Det er mye å ha oversikt over, mye som kan komplisere leieforholdet, og inntekten er ikke nødvendigvis verdt risikoen. Om du nå leier ut så sjekk forsikring, presiser renhold osv i kontrakten og sett en høy pris på manglende renhold og ta et depositum som dekker det dobbelte av egenandelen ved skade. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger i alle fall en spesialforsikring om du skal leie ut bil/bobil. Jeg tviler på at det er verdt kostnaden og bryet for et par-tre uker, men du kan jo høre med forsikringsselskapet ditt.

Anonymkode: 0230d...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...