AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #1 Skrevet 9. juli 2020 Idag skulle vi ha en del gjester på hytta, og alle visste at jeg skulle lage mat. Dermed er det så dårlig gjort å avlyse i siste liten samme dag pga blandt annet mensen smerter, en annen har tatt på seg en ekstra vakt (personen har 100 prosent stilling fra før) og to stk orket ikke likevel. Altså, jeg synes det er frekt. Her sitter jeg med et lass av mat og bakt kake. Jeg blir lei meg også. Andre som har venner som veldig ofte avlyser i siste liten? Anonymkode: ac2f6...6bd 16
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #2 Skrevet 9. juli 2020 Det var forferdelig dårlig gjort. Folk er blitt grusomme nå. Ingen har respekt, sympati, empati. Bare en gjeng med amøber alle sammen. Jeg har selv kuttet alle fra livet mitt da jeg kom til det poenget at det gikk kun enveis. Det er helt klart ensomt, men folk er ikke mye å samle på heller. Anonymkode: 08882...90d 21
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #3 Skrevet 9. juli 2020 Ja, det er frekt og dette er åpenbart ikke gode venner. Anonymkode: c87c1...d25 8
Sirah Skrevet 9. juli 2020 #4 Skrevet 9. juli 2020 Så kjedelig TS 😢 Har du noen andre du kan invitere f.eks i morgen? 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #5 Skrevet 9. juli 2020 Den med mensensmerter kan jeg forstå (har endometriose, føles som om kniver stikker meg og er ikke menneske, ikke i stand til å være sosial for å si det sånn), men å ta på seg ekstravakt og ikke orke, det er noe annet. Tror jeg ville ha skrevet til de tre der (ekstravakten og gadd ikke) at du er litt skuffet, og at du hadde handlet inn ekstra mat for x kroner beløp og brukt tid på å bake til dere. Er de greie så vippser de deg i alle fall litt for maten, men det var ikke greit gjort ❤️ Jeg kan selv være en som avlyser i siste liten, men det er fordi jeg sliter med kroniske smerter og fatigue. Vennene mine er klar over det, og jeg gjør alltid avtaler med forebehold ("vil gjerne være med ut og spise, men om jeg har en dårlig dag, kan vi bestille noe til meg og at dere kommer hit?" eller "har en dårlig periode nå, så kan hende jeg må avlyse i siste liten"). Men de er klar over det, og de vet at det ikke er fordi jeg er giddaløs. Ender stort sett opp med å gråte mine stille tårer når jeg må avlyse noe sosialt som jeg har gledet meg til. Anonymkode: b8a1f...81a 9
Blingblingtahei Skrevet 9. juli 2020 #6 Skrevet 9. juli 2020 Enig med hun over meg, send en mld til de og forklar at du blir veldig lei deg for at de ikke kom, du har handlet inn masse mat og bakt kake og syntes det var dårlig gjort når dere hadde en avtale. Det er faktisk noe av det verste jeg vet når folk avlyser sånn i siste liten, ofte er det snakk om de samme folka. Synes man skal ha en veldig god grunn for det. 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #7 Skrevet 9. juli 2020 Så dårlig gjort! Hadde sagt ifra. Skuffende. Anonymkode: 5b3d2...c99 2
Morten1 Skrevet 9. juli 2020 #8 Skrevet 9. juli 2020 Jeg ville faktisk ikke sendt noen lagt melding, jeg ville svart de da de sa at de ikke gadd å komme med "Det hadde vært fint med svar tidligere da på tanke med maten jeg har laget" ville ikke skrevet noe mer. Da får de sitte der dumme og innse at de dreit seg ut. Det er også utrolig dårlig gjort av de alle, folk vet om de må jobbe tidliger enn 20-30 min før, mensen smerter kommer vel ikke ila 1 sekund(?) og sist men ikke minst de som sier "vi gidder ikke", takk for ærlig svar, men da blir dere ikke invitert neste gang. 5
Cinnamondiva Skrevet 10. juli 2020 #9 Skrevet 10. juli 2020 Veldig respektløst ovenfor deg, den med mensen smertene er unnskyldt, men de andre, de var respektløse, da vet du hvilken venner du ikke skal ha. 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #10 Skrevet 11. juli 2020 Ja jeg vet ikke hva som har skjedd de siste årene. Men er det noe folk har blitt flinke i så er det å glemme avtaler og avlyse. Har helt sluttet å avtale, for det blir alltid til at jeg minner dem på det. Og vi kan avtale en dag, men når etterspør tidspunkt så har de gjerne gjort en annen avtale og helt glemt meg. Anonymkode: af3d4...1c6 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #11 Skrevet 11. juli 2020 Først og fremst synes jeg det er dårlig gjort å avlyse i siste liten med tanke på forberedelser og slike ting. Selvsagt er man unnskyldt ved sykdom, smerter og ulykker. Til og med ekstra jobb. Jeg har 100% jobb, men har to stillinger i tillegg til dette fordi jeg er alene med barn og trenger ekstra inntekt for å ha en grei hverdag. Jeg har også noe gjeld fra rett etter samlivsbruddet som jeg fortsatt betaler på. At jeg har ekstrajobber og trenger å legge meg opp penger er noe jeg er åpen om, gjelden er privat. Det er en del omstendigheter som kan nyansere dette bildet. Drar dere ofte på hyttten? Er du/din mann trivelig selskap? er det barn der? Er du en slik person som avlyser eller ikke holder avtalar? (uansett grunn) Har noen av de inviterte sykdom i familien eller svært krevende jobber eller barn? Er det lang reisevei til hytten din? Jeg må være såpass ærlig å si at i enkelt sitt nærvær henter jeg energi, og i andres nærvær blir jeg tappet for det. Enkelte mennesker som inviterer styrer og orger så mye, slik at jeg ikke får slappet av, til og med at jeg finner barnevakt for mine barn, drar på besøk for så å måtte hjelpe til og passe DERS barn. Spille spill, leke, gå ut sammen med osv. Det er helt topp når man er der med barn sammen, men når jeg har barnefri så vil jeg faktisk ha fri fra den typen aktiiteter. Har også venner som forventer ekstremt mye, slik at jeg ender opp med å vaske opp, støvsuge, koste terrassen osv, eller evinnelig mas om å drikke mer, spille mer, gå mer tur, osv. Det å ha det gøy på andre sine premisser hele tiden er ikke nødvendigvis det jeg orker om jeg er sliten. Som sagt, umulig å vite. Men du høres snurt ut, og får vibben av at det er noe underliggende her som du ikke klarer å se selv. Kos deg i din manns selskap, frys ned kake og mat, inviter noen fra nabohytta over. Anonymkode: 27f92...67d
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #12 Skrevet 11. juli 2020 På 9.7.2020 den 11.25, AnonymBruker skrev: Idag skulle vi ha en del gjester på hytta, og alle visste at jeg skulle lage mat. Dermed er det så dårlig gjort å avlyse i siste liten samme dag pga blandt annet mensen smerter, en annen har tatt på seg en ekstra vakt (personen har 100 prosent stilling fra før) og to stk orket ikke likevel. Altså, jeg synes det er frekt. Her sitter jeg med et lass av mat og bakt kake. Jeg blir lei meg også. Andre som har venner som veldig ofte avlyser i siste liten? Anonymkode: ac2f6...6bd De har jeg kuttet ut for lenge siden. De det gjelder har prøvd å ta kontakt i etter tid men de kommer til blokkert nr når de prøver å ringe. Samtlig har jeg blokkert dem på sosiale medier for at de skal skjønne at jeg ikke er interessert å være noe døgnåpent hotell som de kan avlyse sine booking uten konsekvenser. Anonymkode: 20f27...345
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #13 Skrevet 11. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: De har jeg kuttet ut for lenge siden. De det gjelder har prøvd å ta kontakt i etter tid men de kommer til blokkert nr når de prøver å ringe. Samtlig har jeg blokkert dem på sosiale medier for at de skal skjønne at jeg ikke er interessert å være noe døgnåpent hotell som de kan avlyse sine booking uten konsekvenser. Anonymkode: 20f27...345 Hvorfor blokkere folk på denne måten? Hvorfor ikke ta dette som et ansvarlig og voksent menneske? Si rett ut hva du ønsker og hva du ikke ønsker mer av. Konsekvensen er at du velger å avslutte vennskapet og ber om å ikke bli kontaktet mer. Ferdig arbeid. Anonymkode: 27f92...67d
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #14 Skrevet 11. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor blokkere folk på denne måten? Hvorfor ikke ta dette som et ansvarlig og voksent menneske? Si rett ut hva du ønsker og hva du ikke ønsker mer av. Konsekvensen er at du velger å avslutte vennskapet og ber om å ikke bli kontaktet mer. Ferdig arbeid. Anonymkode: 27f92...67d Jeg velger hva som er rett for meg og ikke hva du måtte mene at det skulle det være. Jeg har attått gitt de det gjelder klar å tydelige beskjed om at drastiske endringer vil skje om de kom til å forsette slik. Og dermed avsluttes vennskaper i stillhet når de ikke klare og forstå hva jeg sier. Jeg skal ikke ta ansvar for at andre ikke vil ha 2 veis vennskapet. Mitt hjem å vennskap er ikke basert på at jeg skal ha opent hus når det passer andre. Mitt vennskap er ikke noe blindvei som ikke fører noen sted. Da fjerner jeg slike folk fra live mitt og gjør heller rom til de som faktisk vil ha ett vennskap med meg å setter pris på det. Anonymkode: 20f27...345
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #15 Skrevet 11. juli 2020 Samme her. Jeg har gitt opp å invitere. Har begynt å skjønne at jeg ikke er noe særlig å tilbringe tid sammen med, og det er ok. Tror kanskje jeg har en ubehagelig energi som gjør at folk velger meg bort. Jeg har psykiske problemer som tynger meg veldig. Så gjør jeg alt jeg kan for å være blid, engasjert, stille spm og fortelle litt om livet mitt om dagen, og så blir det antageligvis så tilgjort og krampeaktig at folk finner meg ubehagelig. Jeg har bsre slått meg til ro med at det beste er å holde seg for seg selv. Prøver å gjøre det koselig for meg selv og nyte mitt eget selskap, men det er klart jeg kjenner klumpen i halsen på spesielle dager som julaften, nyttårsaften osv. Anonymkode: a7057...493 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #16 Skrevet 11. juli 2020 Det der er en uting som har blitt mer og mer vanlig de siste årene. De mest idiotiske er alle som avlyser fordi de visstnok er så slitne. 😤 Anonymkode: d6a16...a94 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #17 Skrevet 11. juli 2020 Jeg endte opp med å slutte å invitere sånne venner. Ingen vond vilje der, og jeg tipper disse stort sett bare er litt tankeløse og surrete heller en genuint hensynløse, men jeg orker bare ikke å forholde meg til dem. Anonymkode: 4ab0e...7bc
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #18 Skrevet 12. juli 2020 Har noen lignende venner. Om man avtaler noe, så kan de ikke likevel. Også den: «Hei, skal vi finne på noe neste helg?», «Vet ikke om jeg kan enda, men jeg skal si fra!». Sier de fra??? Nei!! Og når jeg spør noen dager før: «Hei, passet det for deg til helga?» så får jeg svar som: «Jeg reiste på besøk til xxxx forrige uke, skal være her over helga». Hva skjedde med å gi beskjed???? Arghhhh Anonymkode: 5b3d9...a93
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #19 Skrevet 12. juli 2020 Det var dårlig gjort. I hvert fall hun med ekstravakten. Hun hadde en avtale med deg først, men penger var visst viktig for henne. Det med menssmerter kan jeg derimot forstå. Første dagen jeg får det, blir jeg helt paralysert. Noen ganger kvalm også. En gang kasta jeg faktisk opp i dusjen, og måtte sette meg ned på gulvet, fordi jeg var så dårlig. Men hvis hun bare fant det på, er det dårlig gjort. Anonymkode: 33b04...c1f 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #20 Skrevet 12. juli 2020 På 9.7.2020 den 11.25, AnonymBruker skrev: Idag skulle vi ha en del gjester på hytta, og alle visste at jeg skulle lage mat. Dermed er det så dårlig gjort å avlyse i siste liten samme dag pga blandt annet mensen smerter, en annen har tatt på seg en ekstra vakt (personen har 100 prosent stilling fra før) og to stk orket ikke likevel. Altså, jeg synes det er frekt. Her sitter jeg med et lass av mat og bakt kake. Jeg blir lei meg også. Andre som har venner som veldig ofte avlyser i siste liten? Anonymkode: ac2f6...6bd Eneste som for meg hadde hatt en god grunn, er mensensmerter. Ikke alle som har sterke smerter, men jeg har hatt skikkelig sterke smerter, der paralagin forte kun ga meg litt lindring, kan beskrives som en hånd, som klemmer og skviser organene og prøver å dra dem ut. Og mensen kan dukke opp selv om man har planer, ikke alle som har en helt 100% forutsigbar syklus. Men det å ta seg ekstra vakt på jobb og det å bare ikke «orke», er ikke gode grunner for å avlyse samme dag, når man vet at verten har brukt mye penger og tid på å lage i stand. Har opplevd det selv, er så sinnsykt irriterende når folk ikke respekterer andre. Anonymkode: adbe0...06a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå