Gå til innhold

Drittlei at venner avlyser i siste liten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 11.7.2020 den 14.31, AnonymBruker skrev:

Jeg endte opp med å slutte å invitere sånne venner. Ingen vond vilje der, og jeg tipper disse stort sett bare er litt tankeløse og surrete heller en genuint hensynløse, men jeg orker bare ikke å forholde meg til dem.

Anonymkode: 4ab0e...7bc

Samma her. Jeg er veldig konsekvent på akkurat det. Jeg har ikke sluttet å invitere, men dropper å invitere de som kansellerer. Det er den eneste måten de lærer. 
 

De som har kansellert i siste liten hos meg, har måttet mase om å få bli med neste gang jeg har selskap. Men da svarer jeg bare at det ikke er plass eller er verdt sjansen på å måtte kaste mat. Såpass respekt skal man ha. Om jeg mister de som venner, er det uansett ingen krise. 

Anonymkode: fa54b...d85

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 9.7.2020 den 12.33, AnonymBruker skrev:

Den med mensensmerter kan jeg forstå (har endometriose, føles som om kniver stikker meg og er ikke menneske, ikke i stand til å være sosial for å si det sånn), men å ta på seg ekstravakt og ikke orke, det er noe annet. 

Tror jeg ville ha skrevet til de tre der (ekstravakten og gadd ikke) at du er litt skuffet, og at du hadde handlet inn ekstra mat for x kroner beløp og brukt tid på å bake til dere. Er de greie så vippser de deg i alle fall litt for maten, men det var ikke greit gjort ❤️  

Jeg kan selv være en som avlyser i siste liten, men det er fordi jeg sliter med kroniske smerter og fatigue. Vennene mine er klar over det, og jeg gjør alltid avtaler med forebehold ("vil gjerne være med ut og spise, men om jeg har en dårlig dag, kan vi bestille noe til meg og at dere kommer hit?" eller "har en dårlig periode nå, så kan hende jeg må avlyse i siste liten"). Men de er klar over det, og de vet at det ikke er fordi jeg er giddaløs. Ender stort sett opp med å gråte mine stille tårer når jeg må avlyse noe sosialt som jeg har gledet meg til.

Anonymkode: b8a1f...81a

Dette! Hadde blitt så sykt skuffet, og jeg føler at dette er så frekt at de bør gjøres oppmerksom på det!

Anonymkode: 6b15c...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller send en åpen snap med bilde av maten/det du har handlet inn, og med teksten på "hva gjør man med maten når gjestene ikke "gidder komme likevel"? Da hadde jeg følt meg truffet og dum ;) 

Anonymkode: 6b15c...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som avlyste viste vel ikke at flere andre også avlyste? Syns det er unødvendig å bli såret og passiv aggressiv.

Anonymkode: 0432b...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De som avlyste viste vel ikke at flere andre også avlyste? Syns det er unødvendig å bli såret og passiv aggressiv.

Anonymkode: 0432b...8cd

*visste

Anonymkode: 0432b...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...