Gå til innhold

Telt for familie på 4- anbefalinger/erfaringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er en familie på 4 som har lyst til å sove litt i telt i sommer. Det er ikke snakk om fjellturer hvor vi må bære langt,vi tenker campingplasser og friluftsområder hvor man parkerer relativt nærme sovestedet. Med andre ord er det ikke så viktig med vekt. 

det som er viktig er at det er enkelt å slå opp, har god plass, og ikke koster så mye.
Vi er vel også av typen som er litt pysete med tanke på vær, så i den grad man kan planlegge for regnet kommer vi nok ikke til å telte hvis værmeldingen sier regn. Telting om vinteren er heller ikke aktuelt, hehe.

 Vi er nybegynnere, så vil ikke legge masse penger i dette før vi vet at dette er noe for oss.

Ser at Clas ohlson, Obs og lignende har en del billige telt. Er det ok å kjøpe et seksmannstelt til et par tusen, eller er det noen aspekter vi ikke vet om som vi må ta med i beregningen? 

Anonymkode: 69c92...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er teltet stort kan det bli kaldt, da det krever mer å få varmet opp luften. Der jeg er fra kan man låne telt og utstyr på BUA. Sjekk innom dere har det i nærheten. Pass på å ikke bruke luftmadrasser tenkt for innebruk i telt. Det blir kaldt uten minst et ullteppe på.

Anonymkode: 91323...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en helsport lavvo med vedovn. God plass til to feltsenger og tre barn på liggeunderlag. Ganske dyrt, men da blir det veldig hyggelig å telte også for de minste barna. 

Men da må dere være glad i telttur da for det er ganske dyrt. Kjøp Evt brukt 😊 

Anbefaler også BUA om de har det der du bor!

Anonymkode: 5b7d9...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis dere er 4 så ville jeg ha gått for et 5-mannstelt om det finnes noe som er i deres prisklasse, 4-mannstelt er etter min erfaring veldig trangt for 4 stykker. Har sovet mye i telt. Ellers anbefaler jeg som de andre å se om du har BUA tilbud der dere bor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte easy camp palmdale 600 på obs til 3400 kr ca. Første gang på telting vi også. Utrolig fornøyd med teltet. Lett å sette opp og ta ned, romslig og alt i alt har det vært en god opplevelse. Anbefales! 

Anonymkode: 9da73...e39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare dele min erfaring..

 

Telt for 1= telt for barn eller hund 

Telt for 2= telt for én 

Telt for 3= telt for én og en halv

Telt for 4= telt for 2 voksne og plass til å snu seg på. 

Anonymkode: a622e...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurt å kjøpe telt som tåler regn. Man vet aldri;) Min erfaring er at billigteltene har dårlige sømmer, blir endel fukt og revner lettere i duken.

Anbefaler å sjekke ut outleten til Helsport på nett. Helsport har gode telt. Både tunnell og kuppel. De har også videoer som viser teltet og hvordan man slår opp.

Vi har et Fjällräven telt. Firesesongs dome-telt. 3manns for 1 voksen og 1 barn. Veldig fornøyd😊 Men de går bare opp til 4manns og det kan bli trangt for 4 personer.

Bergans wiglo er også bra. Vet flere som er fornøyd med det👍 

Anonymkode: 3ad10...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...