Gå til innhold

Nakenhet hjemme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor åpne er dere med nakenhet i familien og foran barna deres?

Jeg kommer fra en familie der vi er veldig åpne med nakenhet. For eksempel i badstuen sammen, eller om morgenen eller i helgene er det ikke unormalt å se et familiemedlem naken. Dusjer selv om noen andre pusser tennene på samme bad osv.

Hvordan er det hos dere? Er dette veldig unormalt? 

Anonymkode: 3dd72...fb7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme som dere. Inntil barna gir uttrykk for noe annet. MEN: De vil dusje i fred uten at noen kommer inn på badet og det respekterer jeg. Og jeg passer på å ha klær på badet om de får vennebesøk mens jeg dusjer. 

Anonymkode: 02a7c...0c3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme her 😄

Endret av Hei på deg :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på hytten nå, og her er vi ganske mye mer åpne om det. Ikke vært så veldig fint vær i det siste da, men veldig deilig å nakenbade å ikke være så nøye og strenge på klær. Hytten ligger for seg selv på en egen liten øy, litt vekk fra alle andre. Så er veldig deilig det!

Ts

Anonymkode: 3dd72...fb7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er oppvokst i et hjem der nakenhet ikke har eksistert.

 

Nå er det meg og jente på 9 år i huset. Her er baderomsdøra omtrent alltid åpen når der ikke er besøk. Det er uansett hva man gjør på badet, do eller dusj. Naturlig nakenhet, som etter dusj og slikt har vi alltid hatt her.  Jeg nekter å la skammen komme inn i dette huset!

Anonymkode: f7050...f7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine var sånn som de fleste som har svart her. Det gjorde meg alltid ukomfortabel. Jeg foretrekker grenser, at folk har på klær, og lukker døren på badet. 

Anonymkode: 34850...2cb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna har sett meg naken. Men dekker meg til, når eg går ut av badet og har glømt bh/truse. 

Men sover ofte uten bh, og da har jeg ikke gjort noe spesielt for å dekke meg til når jeg har fått et barn opp i senga.. 

Dessuten gjør jeg forskjell. Gutten på 8 bryr seg fint lite om at noen kan se han naken, så han viser jeg ikke like mye hensyn til. Min eldste og bonusen dekker seg alltid til, så da viser jeg samme holdning tilbake 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når barna er liten spiller ingen rolle.Men når de blir større er det viktig og respektere andre sine grenser for hva som er greit og ikke. Mange barn syns det er kleint og ubehagelig når foreldrene går naken rundt når de bikker 10år..Og mange barn vil og da ha mer privatliv.

Anonymkode: 03d2c...7ef

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er oppvokst i et hjem der nakenhet ikke har eksistert.

 

Nå er det meg og jente på 9 år i huset. Her er baderomsdøra omtrent alltid åpen når der ikke er besøk. Det er uansett hva man gjør på badet, do eller dusj. Naturlig nakenhet, som etter dusj og slikt har vi alltid hatt her.  Jeg nekter å la skammen komme inn i dette huset!

Anonymkode: f7050...f7f

Så hvis man ikke er naturist eller går splitter naken hjemme så skammer man seg?

Anonymkode: de3ae...11b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Foreldrene mine var sånn som de fleste som har svart her. Det gjorde meg alltid ukomfortabel. Jeg foretrekker grenser, at folk har på klær, og lukker døren på badet. 

Anonymkode: 34850...2cb

Samme her. Skjønner ikke hvorfor folk ikke bare kan ha et håndkle på badet men må på død og liv springe nakne rundt.

Anonymkode: de3ae...11b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hvis man ikke er naturist eller går splitter naken hjemme så skammer man seg?

Anonymkode: de3ae...11b

Man er da verken naturist eller «splitter naken» generelt om man dusjer, tørker seg, tusler til soverommet, kler seg, går på stua? Eller, Gud forby, er uten klær i sin egen seng plassert på sitt eget soverom, uavhengig av om små eller store barn ønsker å dele den senga. :ler: Det man gjør er jo bare å oppføre seg som om man er hjemme, også etter at man har fått barn.

 

Og, for å svare: ja, barn av foreldre som har et problematisk forhold til nakenhet får, statistisk sett, større problem med selvbildet enn barn av foreldre som viser dem hvordan en normal naken kropp ser ut, uten å kritisere den, år ut og år inn. 

Anonymkode: 37c99...7c1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man er da verken naturist eller «splitter naken» generelt om man dusjer, tørker seg, tusler til soverommet, kler seg, går på stua? Eller, Gud forby, er uten klær i sin egen seng plassert på sitt eget soverom, uavhengig av om små eller store barn ønsker å dele den senga. :ler: Det man gjør er jo bare å oppføre seg som om man er hjemme, også etter at man har fått barn.

 

Og, for å svare: ja, barn av foreldre som har et problematisk forhold til nakenhet får, statistisk sett, større problem med selvbildet enn barn av foreldre som viser dem hvordan en normal naken kropp ser ut, uten å kritisere den, år ut og år inn. 

Anonymkode: 37c99...7c1

Jøss dette var nytt for meg. Jeg har selv vokst opp i et hjem der det var avslappet rundt nakenhet men jeg ønsker fortsatt ikke å gå naken rundt barna mine, de har fortsatt et avslappa syn på kropp selvom vi ikke går nakne rundt hverandre med mindre det skjer en «glipp» der noen skal på do mens jeg dusjer eller noe.

Anonymkode: de3ae...11b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er da ikke noe stress? Jeg dusjer naken med døren på klem. Hvis noen må på do er det lov, selv om jeg sitter på huk og shaver. Er de ukomfortable trenger de ikke komme inn.

Hvis jeg står naken og tørker håret på badet, og jeg må ha mobilen som ligger på kjøkkenet, kan jeg fint gå gjennom stua og hente den uten å sjekke om det sitter noen der først.

Mannen dusjer på samme måte, men går ikke gjennom huset som jeg gjør. Bortsett fra om morgenen da barna ikke har stått opp. I helgene kan han gjerne stå opp av sengen og gå nypult til kjøkkenet, fortsatt hard, og legge rundstykker i ovnen og sette igang kaffetrakteren. På hytta er dette vanlig frokoststell.

På sydenferie virrer hele gjengen rundt hverandre med solkremtubene om morgenen, men etter at de kom i puberteten begynte barna å ta på badetøy.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi gjør slik vi er komfortable med, dvs at vi lukker døren til badet og skifter der, vi er ikke nakne foran hverandre. Likevel har barnet mitt på tre kommet inn på badet, og jeg lar døren på gløtt av sikkerhetsårsaker når det er kun meg og henne, og hun har derfor sett meg naken i dusjen. Det gjør ingenting,men jeg bruker dusjforhenget foran fordet. 

Jeg synes det er helt innafor for det er slik vi er komfortable med. 

Anonymkode: fd2d9...668

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ikke rundt naken hjemme da jeg ikke trives uten klær på, men både datteren min og stedatteren min på fem har sett meg uten klær. Låser ikke døra inn til badet når jeg dusjer, og det hender seg jeg går rundt i bare bh og shorts på sommeren 🤷🏻‍♀️ Så jeg skammer meg ikke, og viser heller ikke at jeg er ukomfortabel uten klær. 

Anonymkode: 14e97...82a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kruspersilletaco

Jeg kan fint gå naken fra badet til soverommet når det er bare meg, barna og samboer som er hjemme, men ikke når stebarna er her. Låser ikke døren når jeg dusjer feks, fordi det gjør ikke noe at barna ser meg naken. Dusjer gjerne mens de bader ved siden av. Foran stebarna har jeg aldri vært naken, ikke når de var 2 og 4 og værtfall ikke nå. Kommer nok til å slutte med de minste også når de blir eldre. Tror jeg. Vi kommer jo til å gå i svømmehallen feks i mange år til, så de vil jo se meg naken der uansett. Har selv vokst opp med å aldri huske å ha sett mine foreldre uten klær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...