Gå til innhold

Barnehageansatte blir for personlige

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen andre som har opplevd det? 

Jeg har lyst å ha et "hei/hade" forhold, å få vite dagen til barnet mitt.  Thats it.

Er det en fin måte å trappe ned pjattinga uten å fremstå som slem? 

Anonymkode: 3f38a...4dd

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Gjest Geirfuglen
Skrevet

Hm.. Litt usikker.. Har ikke opplevd noe jeg opplever som unødvendig «pjatting». Har du eksempler?

AnonymBruker
Skrevet

De tar vare på det viktigste du har hele dagen, og barnet tilbringer mer av sin våkne tid (i hverdagen) sammen med dem. Husk det... 

Anonymkode: 57124...9fd

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Så du ønsker å selv ha et svært overfladisk forhold til de menneskene som barnet ditt trenger å ha et varmt, trygt forhold til? 

Hvorfor? 

Anonymkode: 1c42f...cba

Fordi jeg vil forholde meg til dem på et  profesjonelt vis. 

Anonymkode: 3f38a...4dd

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Vet du hva, synes du bare skal holde ut, du trenger jo ikke dele noe DU, men at de er såpass komfortable med deg burde du bare la gå 😊 

Anonymkode: 54645...ed4

• Liker 9
Skrevet

Jeg hater smalltalk. Synes det er pinlig og vanskelig. Men jeg gjør det med de ansatte i barnehagen fordi det egentlig ikke handler om meg, men om at de ønsker å vite mer om mitt barn, barnet mitt trenger å merke at vi har en relasjon og jeg ønsker at de skal føle det er greit å snakke med meg om alt mulig som har med barnet mitt å gjøre. Unødvendig smalltalk... Jeg er usikker på hva du mener er unødvendig - hvis de snakker om prisen på bensin eller hvordan de skal innrede kjøkkenet sitt, så skjønner jeg at du blir litt utålmodig, men da hadde jeg allikevel svart "ja" og "ha" og latt det gå og relativt raskt sagt at vi må komme oss hjem for å lage middag. Det er liksom ikke verre.  

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Vi som jobber i bhg skal skape et tillitsforhold til foreldrene, derfor ønsker vi så klart å bli godt kjent med dere, vi er tross alt med barna deres store deler av dagen. Hva slags prat er det snakk om?

Anonymkode: 48d48...658

• Liker 31
Skrevet

Det er veldig spesielt å ikke ville vite om hvordan dagen til barnet ditt har vært. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det som blir for personlig for deg?

Anonymkode: b321b...3bd

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, Glød skrev:

Det er veldig spesielt å ikke ville vite om hvordan dagen til barnet ditt har vært. 

Men dette gjeld da ikkje ts.  Ho skriv jo at ho ønsker å få vite korleis dagen til barnet har vore!

Anonymkode: 501e9...5dc

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, Glød skrev:

Les hovedinnlegget litt grundigere en gang til du!

Anonymkode: b8b84...0b9

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Eg har ikkje opplevd at bhg-tilsette blir for personlige. Men forstår godt at dette kan føles ubehagelig .

Dei som jobbar i barnehagen skal jo klare å beholde eit profesjonelt forhold til foreldre. Dei utfører eit arbeid (eit svært viktig arbeid så klart), men dei skal ikkje vere venner med foreldrene. Ein viss avstand bør det vere. Eg trur dei fleste som jobbar i barnehage også er klar over kvar grensene går. F.eks bor vi i samme blokk som ein av dei som jobbar i barnehagen til barnet vårt. Eg pratar gjerne om ver og vind, men opplever at denne personen held avstand og er påpasselig med å ikkje blande jobb og privatliv. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Frå hi: Jeg har lyst å ha et "hei/hade" forhold, å få vite dagen til barnet mitt Thats it.

Eg trur det er du som må lese grundigare 🙂

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld! Eg misforstod! Det er ikkje du som trur at ts ikkje ønsker å få vite om dagen til barnet. (Multitasking mens eg kommenterer på KG er ikkje så lurt)

• Liker 2
Skrevet

Ta deg sammen. Dette er de som ser barnet ditt mer i løpet av en uke enn hva du selv gjør. Selvfølgelig skal du ha et nogen lunde personlig forhold til dem. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Å prate med folk som tar seg av barnet ditt i flere timer ser jeg på som høyst naturlig og nyttig, og da mest for barnet ditt. Jeg har alltid hatt et veldig godt forhold til barnehageansatte og er oppriktig interessert i mennesker som passer barnet mitt.  Kunne aldri falt meg inn å ha de i kategorien "hei/hade" forhold, det har jeg stort sett til folk i butikker. Det er jo viktige personer i mitt barns liv og de vil jeg gjerne snakke med.

Anonymkode: cf8f5...274

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner det som TS snakker om veldig godt.

En ting er en hyggelig avslappet prat og en helt annen ting er taktløse spørsmål om privatliv og hvordan vi har det hjemme og hva gjorde vi i helga. Og hvis du forteller noe ved levering må du bli forberedt på at ved henting spør en annet ansatt om detaljene, så det er åpenbart at alt vi sier sladres videre med hele avdelingen. 

Anonymkode: 9cd55...f2d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med TS enkelte i min barnehage kan være ordentlig taktløse. De kan finne på å spørre hvorfor far henter oftere enn det jeg gjør. Hvorfor poden ikke er hjemme, ettersom jeg er hjemme? Hva vi gjorde i helga kan jeg leve med, men synes det blir for personlig når de spør hva far jobber med, hva jeg jobber med. Hvordan er dette relevant for podens hverdag i barnehagen?

Han blir levert og hentet i tide, har med seg riktig klær, utstyr, mat og drikke til en hver tid. Det er rikelig med bleier, skiftetøy og annet i hylla hans. Han er alltid blid, fornøyd og uthvilt. Hva mer trenger de å vite? 

Anonymkode: 54481...41f

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det her føleriet er helt uprofesjonelt etter min smak. Jeg hadde bare tatt kontroll ved å avbryte på en høflig måte, f.eks. bare si "beklager, men jeg har det travelt, takk", og ikke snakke mer til vedkommende. 

Anonymkode: 508f7...a02

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...