AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #1 Skrevet 9. juli 2020 Ønsker bare å advare andre jenter som kan komme over samme profil i Oslo. Vedkommende kaller seg for Sammy og er 30 år. I profilen hans står det at han er fra Australia. Han har et attraktivt utseende. Vedkommende var veldig morsom og kjapp i replikken. Fortalte at han var i byen for å åpne en bar, men så kom corona. Varsellampene begynte derimot å blinke da han ikke hadde Instagram/fb/snap. Påsto dette var pga at han ikke ønsket å bruke så mye tid på telefonen. Han sa han kunne FaceTime meg eller sende meg et bilde på WhatsApp for å validere hvem han var. Spurte om jeg ble med på en date. Jeg gjorde et reverse-bildesøk på google og fant ut at vedkommende brukte bildene til en semi-kjent fyr fra Australia. Det er med 100% sikkerhet at jeg kan si at vedkommende ikke var den han utgav seg for å være. Jeg fant Instagramprofilen til han som bildene var av, og han hadde kjæreste og var definitivt ikke i Oslo nå. Ønsker som sagt bare å advare andre. Vær litt skeptiske til de dere chatter med og møt alltid fremmede på et offentlig sted ved første møte. Anonymkode: c0b78...282 19
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #2 Skrevet 9. juli 2020 Det er sånn sykt standard Nigeria svindel. Kjekk mann US Bavy, Geolog, Ingeniør etc. Trenger å låne penger etc. Alltid lurt å ta screenshot av profil bildene og kjøre bilde søk på Google. Og alle dom ikke har snapchat eller viser seg på video chat er svindlere catfish. Anonymkode: 3a40d...7e3 6
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #3 Skrevet 9. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er sånn sykt standard Nigeria svindel. Kjekk mann US Bavy, Geolog, Ingeniør etc. Trenger å låne penger etc. Alltid lurt å ta screenshot av profil bildene og kjøre bilde søk på Google. Og alle dom ikke har snapchat eller viser seg på video chat er svindlere catfish. Anonymkode: 3a40d...7e3 Ja jeg vet! Jeg lot meg ikke lure, men tenker det kan være fort gjort, så derfor denne advarselen Anonymkode: c0b78...282 2
Kaffefrøken Skrevet 9. juli 2020 #4 Skrevet 9. juli 2020 Hvorfor sa du ikke ja til Facetime? Da kunne du sett om det var ham. 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #5 Skrevet 10. juli 2020 21 timer siden, Kaffefrøken skrev: Hvorfor sa du ikke ja til Facetime? Da kunne du sett om det var ham. Fordi jeg ikke ønsket å gi han telefonnr mitt og fordi jeg ikke følte for å videochatte med en fyr jeg kun hadde snakket med i to døgn. Anonymkode: c0b78...282 9
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #6 Skrevet 10. juli 2020 Takk for advarsel, tror jeg kom over samme fyr. Han var raskt ute med å spørre om å møtes, skjønner egentlig ikke hvorfor om det er en svindler fra Nigeria etc? Anonymkode: 90621...60e 8
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #7 Skrevet 10. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for advarsel, tror jeg kom over samme fyr. Han var raskt ute med å spørre om å møtes, skjønner egentlig ikke hvorfor om det er en svindler fra Nigeria etc? Anonymkode: 90621...60e Han skrev forresten akkurat det samme til meg. Fra Australia, skulle åpne bar osv. Anonymkode: 90621...60e
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #8 Skrevet 10. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for advarsel, tror jeg kom over samme fyr. Han var raskt ute med å spørre om å møtes, skjønner egentlig ikke hvorfor om det er en svindler fra Nigeria etc? Anonymkode: 90621...60e Han er ikke fra Nigeria, men det heter Nigerian scam. Anonymkode: 83dca...789
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #9 Skrevet 10. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han er ikke fra Nigeria, men det heter Nigerian scam. Anonymkode: 83dca...789 Poenget mitt er det samme, trodde ikke disse ville møtes irl, bare chatte, ringes og trygle om penger. Anonymkode: 90621...60e 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #10 Skrevet 10. juli 2020 På 9.7.2020 den 9.52, AnonymBruker skrev: Det er sånn sykt standard Nigeria svindel. Kjekk mann US Bavy, Geolog, Ingeniør etc. Trenger å låne penger etc. Alltid lurt å ta screenshot av profil bildene og kjøre bilde søk på Google. Og alle dom ikke har snapchat eller viser seg på video chat er svindlere catfish. Anonymkode: 3a40d...7e3 Huff, har sett dette og synes så synd på henne. Så naiv og i god tro, synes ikke engang han høres hyggelig ut med henne på telefon. Kjærlighet og håpe gjør virkelig blind. Og som hun fornekter. Anonymkode: 90621...60e 3
Sirah Skrevet 10. juli 2020 #11 Skrevet 10. juli 2020 (endret) Hvordan tar man bildesøk på google? Nevermind, plutselig skjønte jeg det 😂 Endret 10. juli 2020 av Sirah
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #12 Skrevet 10. juli 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Poenget mitt er det samme, trodde ikke disse ville møtes irl, bare chatte, ringes og trygle om penger. Anonymkode: 90621...60e De later som de vil møtes, og så plutselig så "kan de ikke" og spør om å møtes ein aen dag. Som regel spør de om penger for å komme å besøke deg. Anonymkode: 51b8d...1ff 6
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #13 Skrevet 10. juli 2020 Akkurat nå, Sirah skrev: Hvordan tar man bildesøk på google? Kopierer bildet, går til Google, trykker på "søk med bilde", liker inn bilde og søker☺ Anonymkode: 90621...60e 4
Sirah Skrevet 10. juli 2020 #14 Skrevet 10. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kopierer bildet, går til Google, trykker på "søk med bilde", liker inn bilde og søker☺ Anonymkode: 90621...60e Takk jeg fant ut av det sekundet etter at jeg trykket på post her 😂 har lurt på det en god stund 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #15 Skrevet 10. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De later som de vil møtes, og så plutselig så "kan de ikke" og spør om å møtes ein aen dag. Som regel spør de om penger for å komme å besøke deg. Anonymkode: 51b8d...1ff Aha okey, jeg forstod det slik at han var i Oslo pga avstanden, jeg tar aldri kontakt med andre, men kanskje jeg husker feil. Anonymkode: 90621...60e
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #16 Skrevet 10. juli 2020 Falske profiler er det på andre daitingsider også! Har blitt «ganske» god på å se tegnene! Anonymkode: 7025d...ca5
solmåneogstjerner Skrevet 10. juli 2020 #17 Skrevet 10. juli 2020 Du burde sende en melding til han som bildene er av slik at han vet det. Så kan han klage til Tinder og få dem til å slette profilen. 2
Kaffefrøken Skrevet 10. juli 2020 #18 Skrevet 10. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: De later som de vil møtes, og så plutselig så "kan de ikke" og spør om å møtes ein aen dag. Som regel spør de om penger for å komme å besøke deg. Anonymkode: 51b8d...1ff Da merker man jo det fort om det er scam. Nigerian scam har for vane å ikke ville vise seg frem, ikke møtes og aller helst chatte fremfor tlfsamtaler. Spesielt å ønske videochat om han er en annen. TS hadde oppdaget om det var ham med engang. Man tenger ikke utlevere tlfnr. for å videochatte. Er man shady ønsker man ikke å vise ansiktet, så det at han ønsket å vise ansiktet med engang heller mot noe annet enn Nigerian scam. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #19 Skrevet 10. juli 2020 Denne burde ligge under singel-forumet, mange på Tinder der, fremfor her Anonymkode: 90621...60e
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #20 Skrevet 10. juli 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for advarsel, tror jeg kom over samme fyr. Han var raskt ute med å spørre om å møtes, skjønner egentlig ikke hvorfor om det er en svindler fra Nigeria etc? Anonymkode: 90621...60e Tenker nok han prøver seg på veldig mange ja. Snakker du med han fremdeles? Eventuelt hvordan avsluttet det? Anonymkode: c0b78...282
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå