Gå til innhold

ADVARSEL til dere jenter ang. fake tinderprofil

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker bare å advare andre jenter som kan komme over samme profil i Oslo. Vedkommende kaller seg for Sammy og er 30 år. I profilen hans står det at han er fra Australia. Han har et attraktivt utseende. Vedkommende var veldig morsom og kjapp i replikken. Fortalte at han var i byen for å åpne en bar, men så kom corona. Varsellampene begynte derimot å blinke da han ikke hadde Instagram/fb/snap. Påsto dette var pga at han ikke ønsket å bruke så mye tid på telefonen. Han sa han kunne FaceTime meg eller sende meg et bilde på WhatsApp for å validere hvem han var. Spurte om jeg ble med på en date.

Jeg gjorde et reverse-bildesøk på google og fant ut at vedkommende brukte bildene til en semi-kjent fyr fra Australia. Det er med 100% sikkerhet at jeg kan si at vedkommende ikke var den han utgav seg for å være. Jeg fant Instagramprofilen til han som bildene var av, og han hadde kjæreste og var definitivt ikke i Oslo nå.

Ønsker som sagt bare å advare andre. Vær litt skeptiske til de dere chatter med og møt alltid fremmede på et offentlig sted ved første møte.

Anonymkode: c0b78...282

• Liker 19
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er sånn sykt standard Nigeria svindel. Kjekk mann US Bavy, Geolog, Ingeniør etc. Trenger å låne penger etc.

Alltid lurt å ta screenshot av profil bildene og kjøre bilde søk på Google. Og alle dom ikke har snapchat eller viser seg på video chat er svindlere catfish. 

Anonymkode: 3a40d...7e3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sånn sykt standard Nigeria svindel. Kjekk mann US Bavy, Geolog, Ingeniør etc. Trenger å låne penger etc.

Alltid lurt å ta screenshot av profil bildene og kjøre bilde søk på Google. Og alle dom ikke har snapchat eller viser seg på video chat er svindlere catfish. 

Ja jeg vet! Jeg lot meg ikke lure, men tenker det kan være fort gjort, så derfor denne advarselen :)

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor sa du ikke ja til Facetime? Da kunne du sett om det var ham. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, Kaffefrøken skrev:

Hvorfor sa du ikke ja til Facetime? Da kunne du sett om det var ham. 

Fordi jeg ikke ønsket å gi han telefonnr mitt og fordi jeg ikke følte for å videochatte med en fyr jeg kun hadde snakket med i to døgn.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Takk for advarsel, tror jeg kom over samme fyr. Han var raskt ute med å spørre om å møtes, skjønner egentlig ikke hvorfor om det er en svindler fra Nigeria etc?

Anonymkode: 90621...60e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for advarsel, tror jeg kom over samme fyr. Han var raskt ute med å spørre om å møtes, skjønner egentlig ikke hvorfor om det er en svindler fra Nigeria etc?

Han skrev forresten akkurat det samme til meg. Fra Australia, skulle åpne bar osv. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han er ikke fra Nigeria, men det heter Nigerian scam. 

Anonymkode: 83dca...789

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er ikke fra Nigeria, men det heter Nigerian scam. 

Anonymkode: 83dca...789

Poenget mitt er det samme, trodde ikke disse ville møtes irl, bare chatte, ringes og trygle om penger. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
På 9.7.2020 den 9.52, AnonymBruker skrev:

Huff, har sett dette og synes så synd på henne. Så naiv og i god tro, synes ikke engang han høres hyggelig ut med henne på telefon. Kjærlighet og håpe gjør virkelig blind. Og som hun fornekter. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Hvordan tar man bildesøk på google? :)

Nevermind, plutselig skjønte jeg det 😂

Endret av Sirah
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget mitt er det samme, trodde ikke disse ville møtes irl, bare chatte, ringes og trygle om penger. 

De later som de vil møtes, og så plutselig så "kan de ikke" og spør om å møtes ein aen dag. Som regel spør de om penger for å komme å besøke deg.

Anonymkode: 51b8d...1ff

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Sirah skrev:

Hvordan tar man bildesøk på google? :)

Kopierer bildet, går til Google, trykker på "søk med bilde", liker inn bilde og søker☺

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kopierer bildet, går til Google, trykker på "søk med bilde", liker inn bilde og søker☺

Takk :) jeg fant ut av det sekundet etter at jeg trykket på post her 😂 har lurt på det en god stund :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De later som de vil møtes, og så plutselig så "kan de ikke" og spør om å møtes ein aen dag. Som regel spør de om penger for å komme å besøke deg.

Aha okey, jeg forstod det slik at han var i Oslo pga avstanden, jeg tar aldri kontakt med andre, men kanskje jeg husker feil. 

AnonymBruker
Skrevet

Falske profiler er det på andre daitingsider også! Har blitt «ganske» god på å se tegnene!

Anonymkode: 7025d...ca5

Skrevet

Du burde sende en melding til han som bildene er av slik at han vet det. Så kan han klage til Tinder og få dem til å slette profilen. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da merker man jo det fort om det er scam. Nigerian scam har for vane å ikke ville vise seg frem, ikke møtes og aller helst chatte fremfor tlfsamtaler. Spesielt å ønske videochat om han er en annen. TS hadde oppdaget om det var ham med engang. Man tenger ikke utlevere tlfnr. for å videochatte. Er man shady ønsker man ikke å vise ansiktet, så det at han ønsket å vise ansiktet med engang heller mot noe annet enn Nigerian scam. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Denne burde ligge under singel-forumet, mange på Tinder der, fremfor her :)

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker nok han prøver seg på veldig mange ja. Snakker du med han fremdeles? Eventuelt hvordan avsluttet det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...