AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #101 Skrevet 10. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Eller når «besteforeldre» til hunden sier: kom til mormor 🙃 Anonymkode: f64eb...355 Vil heller si at det å irritere seg over kjærligheten andre har til dyra sine er noe av det mest teite uempatiske jeg hører. Da kan man ikke ha det mye godt med seg selv om man ikke respekterer andres kjærlighet. Hadde lett redda hunden forran fremmede folk, spesielt usympatiske og nedlatende mennesker som ikke forstår seg på kjærlighet Anonymkode: a1ca9...7b4 10
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #102 Skrevet 10. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Mener man skal behandle dyr med respekt, men de er faktisk bare dyr. Skamme seg den som heller redder katten sin enn ett annet menneske. Tror mange helter ofrer livet sitt for ett fremmed barn, bare tufser gjør det samme for en katt! Anonymkode: b8f39...bcd Hva er det man skal skamme seg over mener du? Det sier seg selv at man tar med seg kjæledyrene sine ut dersom man rømmer fra en brann. Begynner det å brenne her så tar jeg med meg ungen og kattene, men kattene kommer nok til å løpe ut så fort jeg åpner døra/vinduet uansett. Jeg har faktisk ingen planer om å løpe inn i andres brennende hus/leilighet når jeg har nok med å komme meg ut av mitt eget hus. Hadde jeg vært uten katt eller barn så hadde jeg likevel ikke gått inn til naboen for å redde noen, jeg forventer at naboen redder seg og sine. Jeg løper kun inn i et brennende hus for å redde mitt eget barn, ingen andres. Anonymkode: fbbeb...310 6
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #103 Skrevet 10. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det man skal skamme seg over mener du? Det sier seg selv at man tar med seg kjæledyrene sine ut dersom man rømmer fra en brann. Begynner det å brenne her så tar jeg med meg ungen og kattene, men kattene kommer nok til å løpe ut så fort jeg åpner døra/vinduet uansett. Jeg har faktisk ingen planer om å løpe inn i andres brennende hus/leilighet når jeg har nok med å komme meg ut av mitt eget hus. Hadde jeg vært uten katt eller barn så hadde jeg likevel ikke gått inn til naboen for å redde noen, jeg forventer at naboen redder seg og sine. Jeg løper kun inn i et brennende hus for å redde mitt eget barn, ingen andres. Anonymkode: fbbeb...310 Jeg skrev at helter ofrer livet sitt for fremmende barn. Les engang til. Jeg skrev heller. Selvfølgelig redder man begge deler om man kan det. Men ofrer du livet ditt for kjæledyret fremfor barn? Jeg hadde ikke nølt et sekund om ett barn falt i elva, katta får redde seg selv. Anonymkode: b8f39...bcd 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #104 Skrevet 10. juli 2020 Jeg aldri sakt at man ikke kan elske kjæledyret sitt herregud folkens ta dere en hakk ned.. Hadde jeg hatt hund/katt hadde jeg heller brukt (dyre vennene mine, bestis) en (barna mine) Jeg fødte ikke noen katter eller hund for og kalle de mine barn.. Og det er slik at kjærligheten mellom barn og dyr er ikke det samme, man har en helt annen kjærlighet til barnet en dyr. Og Nei jeg trenger ikke en hund er mer en nokk fornøyd med barnet mitt og hamsteren her i hjemme. Slitsomt og trene opp en valp. Men uansett om dere ser deres egne dyr som barn så betyr ikke det at gjester ser det samme.. mange opplever når de drar hos hunde eiere så Får hundene hoppe opp i gjestene feks i sofaen og prøve og slikke de i ansiktet, Dette synes hundeeiere er så «utrolig søtt»! men la meg si dere noe.. dessverre så synes de meste at det er ekkelt.. Hunder er mesteparten av tiden med snuten i bakken, sniffer på andre hunder i rompa, spiser ens bæsj.. Jeg liker hunder/katter men en plass går grensen om hvordan man behandler dem, seff skal man elske og kose med dem, Men og behandle de som barn ehh Anonymkode: e51e6...b6a 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #105 Skrevet 10. juli 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg aldri sakt at man ikke kan elske kjæledyret sitt herregud folkens ta dere en hakk ned.. Hadde jeg hatt hund/katt hadde jeg heller brukt (dyre vennene mine, bestis) en (barna mine) Jeg fødte ikke noen katter eller hund for og kalle de mine barn.. Og det er slik at kjærligheten mellom barn og dyr er ikke det samme, man har en helt annen kjærlighet til barnet en dyr. Og Nei jeg trenger ikke en hund er mer en nokk fornøyd med barnet mitt og hamsteren her i hjemme. Slitsomt og trene opp en valp. Men uansett om dere ser deres egne dyr som barn så betyr ikke det at gjester ser det samme.. mange opplever når de drar hos hunde eiere så Får hundene hoppe opp i gjestene feks i sofaen og prøve og slikke de i ansiktet, Dette synes hundeeiere er så «utrolig søtt»! men la meg si dere noe.. dessverre så synes de meste at det er ekkelt.. Hunder er mesteparten av tiden med snuten i bakken, sniffer på andre hunder i rompa, spiser ens bæsj.. Jeg liker hunder/katter men en plass går grensen om hvordan man behandler dem, seff skal man elske og kose med dem, Men og behandle de som barn ehh Anonymkode: e51e6...b6a Andres barn er like "ekle", de kryper på bakken og smaker på alt de også. Vil heller blislika i trynet av en hund enn en unge. Og man trenger ikke å ha født noen for at det er barna dine = adoposjon. Anonymkode: a1ca9...7b4 9
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #106 Skrevet 10. juli 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan klarte dere det? Her i blokka har folk hunder, katter og kaniner, og jeg hater det. Folk kommer med det ene dyret etter det andre selv om det står at dyr i borettslaget husregler at det er forbudt med dyr Anonymkode: b4dfd...c06 Sjølv om der står i husreglane at det ikkje er lov med dyr, skal det tungtvegande grunnar til for å nekte nokon dette. Styret må i så fall sette fram påstandar om at dyret er til vesentlig ulempe for dei andre personane som bur der. Dette kan vere mykje bjeffing, katt som graver i blomsterbed eller anna. Man kan ikkje vite korleis dyret vil oppføre seg før nokon har skaffa seg dyret, så det vil vere vanskelig å nekte folk kjæledyr. Heldigvis 🙂 Anonymkode: fcfea...79c 6
Gjest Cammomillo Skrevet 10. juli 2020 #107 Skrevet 10. juli 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Men at man behandler hunden sin som et barn, hva så? Hva om det er det nærmeste et barn man kommer? Får man ikke lov til å kalle seg mamma når man snakker med hunden? Det er jo ikke snakk om å melde seg inn i barselgruppe eller ta bikkja ut på trilletur... Det er virkelig noe usmakelig med kjerringer som får barn og som skal diktere hvordan andre skal leve og hva som er verdt noe/ikke verdt noe. Å være "hundemamma" kan være like verdifullt og meningsfullt, og for noen er det den eneste typen mamma de blir. Hold deg for god for å trekke andre ned fordi de velger annerledes enn deg. Anonymkode: e667c...21f Så enig❤️
Lisaaaaa Skrevet 10. juli 2020 #108 Skrevet 10. juli 2020 18 timer siden, frogger skrev: Hadde med glede tatt den straffen for å redde min hund Det er spesielt. 3 1
Gjest Aniita Skrevet 10. juli 2020 #109 Skrevet 10. juli 2020 (endret) Jeg forstår deg godt. Tigging fra hunder ved bordet er kvalmt. Og når bikkjer begynner å gjøre seg til for at man skal synes synd på dem, spyr jeg. Men forstår likevel at mange behandler hunden som et barn. Man blir fryktelig glad i dem og vil dem godt. Tungekyss med en bikkje er dritkvalmt og det har jo blitt påvist hvor mye bakterier det er. Dem kan spise sin egen eller andre bikkjers avføring. Men hvis ikke så snuser de i hvert fall på alt. Å ha bikkje er kjempejobb. Endret 10. juli 2020 av Aniita
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #110 Skrevet 10. juli 2020 Bikkja mi er en brukshund, den har en jobb å gjøre deler av året og trening ellers. Den får være i buret i gangen eller ute, det velger hun selv da buret står åpent. Eneste gangen hun vil inn hvor vi menneskene bor er når det er matlukt. Det er slik det bør være og hun trives godt med det. Anonymkode: d29c0...be9 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #111 Skrevet 10. juli 2020 20 timer siden, Random skrev: Er ikke bare dumt men ekkelt, folk som lar hunder sove i senga si og lar hunder slikke de i ansiktet. Yuck! 🤮 Ikke dyreier forstår jeg.... Anonymkode: 1e695...f61 1
Honey Dew Skrevet 10. juli 2020 #112 Skrevet 10. juli 2020 18 timer siden, frogger skrev: Hadde med glede tatt den straffen for å redde min hund Jeg også. 5
Honey Dew Skrevet 10. juli 2020 #113 Skrevet 10. juli 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg aldri sakt at man ikke kan elske kjæledyret sitt herregud folkens ta dere en hakk ned.. Hadde jeg hatt hund/katt hadde jeg heller brukt (dyre vennene mine, bestis) en (barna mine) Jeg fødte ikke noen katter eller hund for og kalle de mine barn.. Og det er slik at kjærligheten mellom barn og dyr er ikke det samme, man har en helt annen kjærlighet til barnet en dyr. Og Nei jeg trenger ikke en hund er mer en nokk fornøyd med barnet mitt og hamsteren her i hjemme. Slitsomt og trene opp en valp. Men uansett om dere ser deres egne dyr som barn så betyr ikke det at gjester ser det samme.. mange opplever når de drar hos hunde eiere så Får hundene hoppe opp i gjestene feks i sofaen og prøve og slikke de i ansiktet, Dette synes hundeeiere er så «utrolig søtt»! men la meg si dere noe.. dessverre så synes de meste at det er ekkelt.. Hunder er mesteparten av tiden med snuten i bakken, sniffer på andre hunder i rompa, spiser ens bæsj.. Jeg liker hunder/katter men en plass går grensen om hvordan man behandler dem, seff skal man elske og kose med dem, Men og behandle de som barn ehh Anonymkode: e51e6...b6a Dette er så enkelt. Liker du ikke hundene mine, holder du deg borte. 4
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 10. juli 2020 #114 Skrevet 10. juli 2020 Aldri sett problemet med at hunden eller katten får ligge i sofaen, jeg. Syns ikke det er å behandle dyrene som barn.
frogger Skrevet 10. juli 2020 #115 Skrevet 10. juli 2020 1 hour ago, Lisaaaaa said: Det er spesielt. Hvorfor?
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #116 Skrevet 10. juli 2020 21 hours ago, AnonymBruker said: Helt enig! tenk og la et lite uskyldig barn eller lite baby i et brennende hus for og redde en katt/hund.. Vis jeg var i den situasjon Hadde jeg beklaget meg så mye for katten/hunden, men jeg hadde aldri tilgitt meg for og redde dyret for og la barnet mitt Brenne til døden. Det er meget trist at det er dyret som må offres. Men hva hadde folk trodd om en som reddet dyret sitt en barnet i et brennendes hus? De hadde trodd det var noe alvorlig galt med personen. Anonymkode: e51e6...b6a Nå var det vel ikke snakk om å redde dyret fremfor sitt eget barn, men for et hetl vilt fremmed ett Anonymkode: eaf08...c3c 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #117 Skrevet 10. juli 2020 På 9.7.2020 den 21.29, AnonymBruker skrev: jeg tror mange mistolket det jeg mente. Jeg mente feks når en person mistet barn av dødfødt i fødselen og forteller andre om sorgen så kommer andre Dyreeiere osv med at ja de forstår siden de mistet kjæledyr sitt osv.. Anonymkode: e51e6...b6a Men er det noe folk faktisk gjør, eller kommer du bare med en stråmann? Har du, personlig, og mer enn en gang (siden du snakker om flertall), vært i en situasjon der noen møter en historie om dødfødsel med en sammenligning av sitt døde kjæledyr? Jeg klarer bare ikke å se det for meg. 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Det skjer jo ikke, det er bare noe folk skriver på KG. Det er ikke en situasjon man kommer i, det blir som å planlegge hva man skal gjøre den dagen man står ansikt til ansikt med en tyrannosaurus rex. Anonymkode: 1dad9...f8d Teoretisk sett kan det jo skje. Tomannsboligen vår brenner, jeg løpet inn i mitt eget hus og får ut hunden og katten. Jeg løper ikke inn i naboen side for å redde ut barna deres, for det ander jeg som naboene sitt ansvar å gjøre. Men har ungen min en venn på overnatting og huset begynner å brenne, så hiver jeg ut ungene av huset før jeg leter etter katt og hund, selvsagt. 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er det man skal skamme seg over mener du? Det sier seg selv at man tar med seg kjæledyrene sine ut dersom man rømmer fra en brann. Begynner det å brenne her så tar jeg med meg ungen og kattene, men kattene kommer nok til å løpe ut så fort jeg åpner døra/vinduet uansett. Jeg har faktisk ingen planer om å løpe inn i andres brennende hus/leilighet når jeg har nok med å komme meg ut av mitt eget hus. Hadde jeg vært uten katt eller barn så hadde jeg likevel ikke gått inn til naboen for å redde noen, jeg forventer at naboen redder seg og sine. Jeg løper kun inn i et brennende hus for å redde mitt eget barn, ingen andres. Anonymkode: fbbeb...310 Nettopp, dette! Anonymkode: bfc17...c00 3
Lisaaaaa Skrevet 10. juli 2020 #118 Skrevet 10. juli 2020 1 time siden, frogger skrev: Hvorfor? Det sier seg vel selv at det er spesielt, når det til og med er en lov som sier at det er forbudt å ikke hjelpe mennesker. Det er jo indirekte det du gjør når du heller hjelper et dyr. 1 1
Lisaaaaa Skrevet 10. juli 2020 #119 Skrevet 10. juli 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tomannsboligen vår brenner, jeg løpet inn i mitt eget hus og får ut hunden og katten. Jeg løper ikke inn i naboen side for å redde ut barna deres Kunne du virkelig sett naboene dine i øynene etterpå om du heller redder katten din, enn barna deres? Om de selv ikke er i stand til å redde barna. 2 1
Honey Dew Skrevet 10. juli 2020 #120 Skrevet 10. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men er det noe folk faktisk gjør, eller kommer du bare med en stråmann? Har du, personlig, og mer enn en gang (siden du snakker om flertall), vært i en situasjon der noen møter en historie om dødfødsel med en sammenligning av sitt døde kjæledyr? Jeg klarer bare ikke å se det for meg. Teoretisk sett kan det jo skje. Tomannsboligen vår brenner, jeg løpet inn i mitt eget hus og får ut hunden og katten. Jeg løper ikke inn i naboen side for å redde ut barna deres, for det ander jeg som naboene sitt ansvar å gjøre. Men har ungen min en venn på overnatting og huset begynner å brenne, så hiver jeg ut ungene av huset før jeg leter etter katt og hund, selvsagt. Nettopp, dette! Anonymkode: bfc17...c00 Jeg hadde også gjort det der. 2
Anbefalte innlegg