AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #61 Skrevet 9. juli 2020 2 minutter siden, kisskissbangbang skrev: Jeg forstår godt at man har stor kjærlighet til hundene sine, jeg mista min for seks år siden og griner fortsatt over henne av og til. Men dyr er ikke barn, og kjærligheten jeg hadde til henne kan ikke sammenlignes med kjærligheten jeg har for ungene mine. Og jeg mener at det er noe alvorlig galt med mennesker som hadde redda kjæledyret sitt ut av et brennende hus og latt et barn brenne inne. Helt enig! tenk og la et lite uskyldig barn eller lite baby i et brennende hus for og redde en katt/hund.. Vis jeg var i den situasjon Hadde jeg beklaget meg så mye for katten/hunden, men jeg hadde aldri tilgitt meg for og redde dyret for og la barnet mitt Brenne til døden. Det er meget trist at det er dyret som må offres. Men hva hadde folk trodd om en som reddet dyret sitt en barnet i et brennendes hus? De hadde trodd det var noe alvorlig galt med personen. Anonymkode: e51e6...b6a 3 1
Gjest Cammomillo Skrevet 9. juli 2020 #62 Skrevet 9. juli 2020 Hvorfor kan ikke folk være litt rause og prøve å sette seg inn i andres liv i to sek? Selvfølgelig kan man elske et dyr like høyt som et menneske. Det er ikke alle som kan eller vil ha barn osv. «Dyr er dyr. Pass på å ikke bland inn mennesketing og menneskefølelser i dyreholdet»... Javel. Jeg ser folk rundt her som lar hunden sin stå alene ute i bur 24/7 og den får aldri tur osv. Hva slags dyreliv er det? La folk få behandle dyra sine med kjærlighet! Men såklart enig i at man skal vise folkeskikk og hygiene når man får besøk.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #63 Skrevet 9. juli 2020 6 minutter siden, kisskissbangbang said: Og jeg mener at det er noe alvorlig galt med mennesker som hadde redda kjæledyret sitt ut av et brennende hus og latt et barn brenne inne. Det skjer jo ikke, det er bare noe folk skriver på KG. Det er ikke en situasjon man kommer i, det blir som å planlegge hva man skal gjøre den dagen man står ansikt til ansikt med en tyrannosaurus rex. Anonymkode: 1dad9...f8d 9
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #64 Skrevet 9. juli 2020 32 minutter siden, AnonymBruker said: Legger merke til at denne tråden er under barn og familie, ikke kjæledyr. Er det virkelig sånn at noen ikke forstår forskjell på dyr og mennesker? Mener man skal behandle dyr med respekt, men de er faktisk bare dyr. Skamme seg den som heller redder katten sin enn ett annet menneske. Tror mange helter ofrer livet sitt for ett fremmed barn, bare tufser gjør det samme for en katt! Til de som elsker dyret over alt annet på jord, plutselig fikk et barn som dyret ditt hater, er potensielt farlig for barnet( biting og kloring), omplasser du dyret eller barnet? Eller ville du tatt sjansen på at dyret spiser opp barnet ditt? Personlig har jeg erfart at babyen min ikke fikk sitte på gulvet å spise siden det kunne bli søl. Derimot kunne hunden få lov, ikke problem om den griset. Hunden er rammet inn med tekst om som sier" her er jeg sjefen, du er gjest! " ble helt paff, seriøst? Anonymkode: b8f39...bcd Her nevner du kanskje noe sentralt i denne diskusjonen. For de fleste er vel rimelig klar over at mennesker og andre dyr ikke er av samme art. Men du vet at vi mennesker også er et dyr? Av arten homo sapiens. I samme familiegren som de andre store apene. Og vi er i stor grad instinktstyrte vi også. Verdien vi gir ulike dyr er jo noe vi mennesker skaper. Fra naturens side er mennesker faktisk ikke av større verdi enn andre dyr. Vi som mennesker derimot har jo en tendens til å tilegne det som er nært oss selv mer verdi enn det som ikke står oss nært. Slik som andre mennesker. Og for noen av oss står enkelte andre arter, og da gjerne individer vi kjenner godt som vårt eget kjæledyr, nærmere oss selv enn en ukjent f.eks. Hvordan vi hadde forholdt oss i en "redde katt vs baby" situasjon er jo ganske filosofisk og et urealistisk scenario. Jeg tror og håper de fleste mennesker til syvende og sist vil gjøre alt i sin makt for å redde både mennesker og dyr de kommer over som trenger å reddes eller hjelpes, og at i en krisesituasjon gjør man det man kan så godt man kan. Hvorfor må vi sette de opp mot hverandre? Det er dessuten en helt annen diskusjon enn temaet i denne tråden, og det er gjennomdiskutert i andre tråder på KG. Om man har et dyr og man får et barn er det en prosess man må gjennom for å lære både barn og hund å forholde seg til hverandre. Det går som regel veldig fint. Hunden f.eks må sosialiseres med barn fra valpestadiet og barnet må sosialiseres og oppdras til å forholde seg til hunder. Og introduksjonen av et nytt familiemedlem må naturligvis gjøres under overvåkning; gradvis og forsiktig. Og så må man sørge for at hunden får nok hvile og egentid, samtidig som man må følge opp at den får alt den trenger og får nok oppmerksomhet. Vi sender hunden f.eks på besøk til foreldrene mine noen ganger også for ekstra oppmerksomhet. Omtrent som når man får et lillesøsken og skal introdusere dette til et eldre søsken som kan bli sjalu. Et eldre søsken kan også gjøre skade på en baby om de ikke blir hjulpet inn i den nye tilværelsen. Hvem hadde du omplassert om storebror ikke hadde likt å få en lillesøster liksom? For oss, om det ble allergi eller om hunden til tross for sosialiseringsarbeid fra vår side var til fare for baby, eller baby etterhvert var til fare for henne (som kanskje faktisk er mer realistisk hos oss som har liten hund) evt baby hadde stresset hunden så mye at hun ikke hadde det bra, så hadde hun bodd hos mine foreldre. Hun er et familiemedlem, vi har heldigvis hundevandte familiemedlemmer som ville stilt opp og hjulpet. Naturligvis. Anonymkode: a8eb7...838 8
Random Skrevet 9. juli 2020 #65 Skrevet 9. juli 2020 Er ikke bare dumt men ekkelt, folk som lar hunder sove i senga si og lar hunder slikke de i ansiktet. Yuck! 🤮 2 1
Bikbokelsker Skrevet 9. juli 2020 #66 Skrevet 9. juli 2020 Det var da også noe å bruke energi på...hva med å begynne å hekle? 7
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #67 Skrevet 9. juli 2020 2 timer siden, Ville91 skrev: Mine dyr er mine barn. Hvis noen ikke liker måten jeg stuller og steller for dem er de velkomne til å dra. Nei de er ikke dine barn. Anonymkode: 0ecec...f5a 8 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #68 Skrevet 9. juli 2020 3 minutter siden, Random said: Er ikke bare dumt men ekkelt, folk som lar hunder sove i senga si og lar hunder slikke de i ansiktet. Yuck! 🤮 Ja, gud bedre! Mye mindre ekkelt med deg, vennene og foreldrene dine som slikker andre menneskers kjønnsorganer og rumper, er det ikke? Anonymkode: 1dad9...f8d 13
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #69 Skrevet 9. juli 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig! tenk og la et lite uskyldig barn eller lite baby i et brennende hus for og redde en katt/hund.. Vis jeg var i den situasjon Hadde jeg beklaget meg så mye for katten/hunden, men jeg hadde aldri tilgitt meg for og redde dyret for og la barnet mitt Brenne til døden. Det er meget trist at det er dyret som må offres. Men hva hadde folk trodd om en som reddet dyret sitt en barnet i et brennendes hus? De hadde trodd det var noe alvorlig galt med personen. Anonymkode: e51e6...b6a Men i alle dager. Setter denne i kategorien "ting som aldri skjedde". Anonymkode: 51f27...65a 4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #70 Skrevet 9. juli 2020 Er så glad for at man kan velge å ikke omgåes folk som TS 🤗 Anonymkode: bf108...dc4 7
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #71 Skrevet 9. juli 2020 Selvfølgelig kaller jeg meg mamma til hunden. Det er fordi barna mine kaller på meg med mamma og det er det navnet hunden naturlig nok da reagerer på. Barna kan si til hverandre«når kommer mamma hjem fra jobb?». Hunden reagerer med en gang på «mamma», springer bort til døra for han tror jeg kommer hjem. Nyere forskning viser også at hunder i stor grad har de samme tilknytnings og trygghetsbehov som barn. De trenger den samme omsorgen og reagerer i stor grad likt som barn på mangelfull omsorg Anonymkode: b3702...7db 9
Tension Skrevet 9. juli 2020 #72 Skrevet 9. juli 2020 Ja, helt merkelig egentlig hvordan enkelte menneskeliggjør kjæledyrene, det er noe sykelig over det. 3
Random Skrevet 9. juli 2020 #73 Skrevet 9. juli 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, gud bedre! Mye mindre ekkelt med deg, vennene og foreldrene dine som slikker andre menneskers kjønnsorganer og rumper, er det ikke? Anonymkode: 1dad9...f8d Hvis du liker å slikke rumper får du gjøre det, synes fortsatt det er mer ekkelt når du kliner med hund. 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #74 Skrevet 9. juli 2020 Hunder er ekstremt knyttet til sin eier. Ekstremt. Anonymkode: b3702...7db 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #75 Skrevet 9. juli 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, gud bedre! Mye mindre ekkelt med deg, vennene og foreldrene dine som slikker andre menneskers kjønnsorganer og rumper, er det ikke? Anonymkode: 1dad9...f8d Og hunden som slikker andre hunder i rompa, og deretter tar tungekyss med deg. Herlig det! Anonymkode: b8f39...bcd 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #76 Skrevet 9. juli 2020 Gud, jeg kjenner jeg blir svett av sånne folk som deg. JA, man skal ha god hygiene, hunder spiser ikke fra menneskene sine skåler og har man en hund som røyter og sikler krever det ekstra for å holde det ordentlig og renslig hjemme. Har man en gjest som er utrygg rundt hunder kan man ha den i et annet rom en stund. Det har ikke hunden noe vondt av. Burde også si seg selv at man ikke trekker fram tap av kjæledyr i en samtale med noen som har mistet et barn... Men at man behandler hunden sin som et barn, hva så? Hva om det er det nærmeste et barn man kommer? Får man ikke lov til å kalle seg mamma når man snakker med hunden? Det er jo ikke snakk om å melde seg inn i barselgruppe eller ta bikkja ut på trilletur... Det er virkelig noe usmakelig med kjerringer som får barn og som skal diktere hvordan andre skal leve og hva som er verdt noe/ikke verdt noe. Å være "hundemamma" kan være like verdifullt og meningsfullt, og for noen er det den eneste typen mamma de blir. Hold deg for god for å trekke andre ned fordi de velger annerledes enn deg. Anonymkode: e667c...21f 13
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #77 Skrevet 9. juli 2020 25 minutter siden, AnonymBruker said: Og hunden som slikker andre hunder i rompa, og deretter tar tungekyss med deg. Herlig det! Anonymkode: b8f39...bcd For det første: nei, han slikker ikke andre hunder i rumpa. For det andre: kjenner du mange som tungekysser hundene sine? Anonymkode: 1dad9...f8d 8
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #78 Skrevet 9. juli 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gud, jeg kjenner jeg blir svett av sånne folk som deg. JA, man skal ha god hygiene, hunder spiser ikke fra menneskene sine skåler og har man en hund som røyter og sikler krever det ekstra for å holde det ordentlig og renslig hjemme. Har man en gjest som er utrygg rundt hunder kan man ha den i et annet rom en stund. Det har ikke hunden noe vondt av. Burde også si seg selv at man ikke trekker fram tap av kjæledyr i en samtale med noen som har mistet et barn... Men at man behandler hunden sin som et barn, hva så? Hva om det er det nærmeste et barn man kommer? Får man ikke lov til å kalle seg mamma når man snakker med hunden? Det er jo ikke snakk om å melde seg inn i barselgruppe eller ta bikkja ut på trilletur... Det er virkelig noe usmakelig med kjerringer som får barn og som skal diktere hvordan andre skal leve og hva som er verdt noe/ikke verdt noe. Å være "hundemamma" kan være like verdifullt og meningsfullt, og for noen er det den eneste typen mamma de blir. Hold deg for god for å trekke andre ned fordi de velger annerledes enn deg. Anonymkode: e667c...21f Du ER en «mamma». Hunden legger all sin lit til deg, elsker deg overalt på jord, lærer og lytter til deg, reagerer på din omsorg eller omsorgssvikt helt likt som et barn, elsker tryggheten, kjærlighet, bekreftelsen og oppmerksomheten du gir, utvikler seg sunt og godt under trygge rammer, usunt under utrygge rammer, blir rolig og stabil eller urolig og traumatisert. Selvsagt er de en annen rase og det forstår alle normale oppegående hundeeiere. Å trekke frem unntakene, gir like lite mening som å gjøre det i enhver annen sammenheng. De skal ikke sitte rundt middagsbordet, spise som oss, lukte som osd, tisse som oss...men de trenger at eier er som en mamma eller pappa. Det er det forsket på i lysvavs av tilknytningsteorier. Ikke snakk mot bedre vitende Anonymkode: b3702...7db 7
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #80 Skrevet 9. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: For det første: nei, han slikker ikke andre hunder i rumpa. For det andre: kjenner du mange som tungekysser hundene sine? Anonymkode: 1dad9...f8d Jo, hunder slikker hverandre, hunder liker oralsex. Oppvokst med en hund som elsket å slikke valpen sin i rumpa ofte og lenge. Hundene var av samme kjønn. Æsj! Har også opplevd at hunden stjal seg ett kyss, var ikke forberedt på dette og hadde munnen åpen akkurat da. Fysj og fysj, kjempe ekkelt. Glad i hunden, men ville ikke kline med den Nei hunden er ikke oppdratt til å slikke andre i fjeset, men så gjorde den som den selv ville Anonymkode: b8f39...bcd 2 1
Anbefalte innlegg