Gå til innhold

Folk som behandler dyr som barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er sært. Venninnen min visste akkurat hvordan jeg hadde det da datteren min ble diagnostisert med cøliaki, for hunden hennes hadde allergi. Så da er vi «allergimammaer» begge to»🙂🙃

Anonymkode: 72607...8f3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg har mistet katten min og et svært nært ungt familiemedlem. Sørget mye over begge, men mest over katten. Jeg skjønner ærlig talt ikke hva dere ikke kjæledyr-eiere har så ekstremt mye imot folk som behandler dyrene som barna deres? Går det utover dere på noen måte? Har de barn selv som blir vanstelt på grunn av kjærligheten til bikkja eller katten? Føler dere dere tilsidesatt? Hva er problemet? Kan man faktisk være for glad i dyret sitt? Jeg føler meg overhode ikke truffet, til tross for at jeg i stor grad behandler pusen min som en baby, fordi han er min baby og jeg elsker han over alt(og ja, jeg hadde redda han over et menneske i en brann). Og hva dere syns og mener er for meg rivende likegyldig, men jeg er nysgjerrig på hvorfor det provoserer dere sånn at jeg bærer pus som en baby, kaller ham baby og nusser og duller på ham. Det er ikke akkurat sånn at jeg snakker om en oppdikta fødselshistorie, skifter bleier og arrangerte dåp. Kan dere ikke heller rette fokuset på de som ikke behandler dyrene godt istedenfor å ta de som er «for glad i de»?  

Anonymkode: 4cb66...e4b

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

At du syns det er ekkelt med hund som slikker oppi skålene på matbordet kan jeg skjønne, men alt det andre? 

Jeg ønsker meg hund, og når jeg får det skal den selvsagt få være i sofaen! Jeg vil jo ha den inntil meg og kose med i sofakroken ❤️ og kattene mine kommer i senga hver morgen for en liten kose-seanse. Det er jo noe av det beste med å ha de 😊

Om folk som kommer på besøk ikke liker hunder i sofaen får de heller la være å komme tenker nå jeg. 

Anonymkode: 1150a...528

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke  hund, Men når jeg er på besøk hos venner, bekjente så behandler de disse dyrene som små barn. Hunder som for sitte oppe i sofaen, Slikke av i skåler på bordet med mat, sitte/sove i sengen Og ta mat i fra bordet (skåler osv) Når de har besøk. Helt ærlig så synes jeg det er sykt ekkelt Og spise hos folk med hunder som blir behandlet som barn. Og liker ikke tanken en gang av at en hund skal slikke barnet mitt i fjese osv.. Nå høres jeg nokk helt fisefin men for meg så er hund et dyr som ikke skal behandles som små barn. Hadde jeg hatt hund, ikke søren om den får sitte på sofaen eller ta seg til rette i sengen min eller barnets mitt, eller ta mat i fra bordet.. fordi en hund er ikke et lite barn men et dyr. Håper jeg ikke er den eneste med slike tanket heh

Anonymkode: e51e6...b6a

Hmm, jeg behandler dyrene mine som (annenrangs) barn. De får sitte/ligge i sofaen og min seng, bare ikke gå inn på gjesterommet. Men de får virkelig ikke lov å ta mat fra bordet eller slikke fra en skål som ikke er satt ned på gulvet på matplassen deres. Hvordan er det å behandle dem som barn? For barn vanligvis lov å hoppe opp på bordet og slikke på maten? 😳

Hunden får heller ikke lov å hoppe på folk eller slikke på dem (kattene tviler jeg på at har noe ønske om å gjøre det...) Men det hadde jo heller ikke barnet mitt fått lov til? 

Å miste et dyr er selvsagt ikke i nærheten av å miste et barn. Men jeg synes det er mye verre enn å miste en kollega eller en perifer venn. Imidlertid ville det ikke falt meg inn å nevne det om noen var lei seg fordi kollega eller en gammel venn var død. Akkurat som at jeg ikke ville bagatellisert eller sammenlignet andre dødsfall. «Åh, er onkelen din død? Jaja, jeg har mistet faren min, det er mye verre». Eller «åh, er onkelen din død? Huff, jeg vet akkurat hvordan det er, for tanten min døde i fjor, blablabla, *snakke om seg selv*» Ingen normale mennesker sier jo sånt!

Anonymkode: bfc17...c00

• Liker 3
Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg har mistet katten min og et svært nært ungt familiemedlem. Sørget mye over begge, men mest over katten. Jeg skjønner ærlig talt ikke hva dere ikke kjæledyr-eiere har så ekstremt mye imot folk som behandler dyrene som barna deres? Går det utover dere på noen måte? Har de barn selv som blir vanstelt på grunn av kjærligheten til bikkja eller katten? Føler dere dere tilsidesatt? Hva er problemet? Kan man faktisk være for glad i dyret sitt? Jeg føler meg overhode ikke truffet, til tross for at jeg i stor grad behandler pusen min som en baby, fordi han er min baby og jeg elsker han over alt(og ja, jeg hadde redda han over et menneske i en brann). Og hva dere syns og mener er for meg rivende likegyldig, men jeg er nysgjerrig på hvorfor det provoserer dere sånn at jeg bærer pus som en baby, kaller ham baby og nusser og duller på ham. Det er ikke akkurat sånn at jeg snakker om en oppdikta fødselshistorie, skifter bleier og arrangerte dåp. Kan dere ikke heller rette fokuset på de som ikke behandler dyrene godt istedenfor å ta de som er «for glad i de»?  

Du vet at du kan bli straffet for å redde katten din fremfor et menneske?

§ 287. Forsømmelse av hjelpeplikt

Med bot eller fengsel inntil 6 måneder straffes den som unnlater

a) etter evne å hjelpe en person som er i åpenbar fare for å miste livet eller bli påført betydelig skade på kropp eller helse

Endret av Lisaaaaa
  • Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Lisaaaaa skrev:

Du vet at du kan bli straffet for å redde katten din fremfor et menneske?

§ 287. Forsømmelse av hjelpeplikt

Med bot eller fengsel inntil 6 måneder straffes den som unnlater

a) etter evne å hjelpe en person som er i åpenbar fare for å miste livet eller bli påført betydelig skade på kropp eller helse

Eg er ingen ekspert, men eg trur det vil bli vanskelig å bevise at denne personen kunne ha vore i stand til å redde eit menneske frå brannen men valde katten 🙂

Anonymkode: fcfea...79c

• Liker 6
Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eg er ingen ekspert, men eg trur det vil bli vanskelig å bevise at denne personen kunne ha vore i stand til å redde eit menneske frå brannen men valde katten 🙂

Mulig det er vanskelig å bevise, men det er mange lovbrudd som er vanskelig å bevise. Det betyr ikke at det er riktig å utføre dette lovbruddet. 

Endret av Lisaaaaa
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Man skal behandle dyr bra, men å behandle dem som barn er idiotisk, dyr er ikke barn

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke akkurat sånn at jeg snakker om en oppdikta fødselshistorie, skifter bleier og arrangerte dåp. 

Takk for ein god latter!!

Er heilt einig i innlegget ditt! 

• Liker 4
Skrevet

Eller de som feirer bursdagen til hunden 😂 

MED gaver og kaker! 

Har blitt invitert i en del slike, takker pent nei hver gang. Skal vi invitere til bursdagsfest når hamsteret vårt fyller år også da eller? Lage hamster-vennlig kake og forvente gaver? 

Ekstreme hundefolk (og kattefolk) er det værste som fins. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Frøyamor skrev:

Eller de som feirer bursdagen til hunden 😂 

MED gaver og kaker! 

Har blitt invitert i en del slike, takker pent nei hver gang. Skal vi invitere til bursdagsfest når hamsteret vårt fyller år også da eller? Lage hamster-vennlig kake og forvente gaver? 

Ekstreme hundefolk (og kattefolk) er det værste som fins. 

Det verste? Virkelig? 

• Liker 24
Skrevet

Jeg tror jeg hadde kastet opp hvis jeg ble vitne til at vertskapets hund fikk slikke av tallerkener på bordet. Jeg synes det er så ufattelig ekkelt med tanke på alle steder en hundesnute og kjeft er og roter i løpet av en dag 😕 

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det verste? Virkelig? 

Nei, så klart er pedofile verre. Men du skjønner tegninga. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke  hund, Men når jeg er på besøk hos venner, bekjente så behandler de disse dyrene som små barn. Hunder som for sitte oppe i sofaen, Slikke av i skåler på bordet med mat, sitte/sove i sengen Og ta mat i fra bordet (skåler osv) Når de har besøk. Helt ærlig så synes jeg det er sykt ekkelt Og spise hos folk med hunder som blir behandlet som barn. Og liker ikke tanken en gang av at en hund skal slikke barnet mitt i fjese osv.. Nå høres jeg nokk helt fisefin men for meg så er hund et dyr som ikke skal behandles som små barn. Hadde jeg hatt hund, ikke søren om den får sitte på sofaen eller ta seg til rette i sengen min eller barnets mitt, eller ta mat i fra bordet.. fordi en hund er ikke et lite barn men et dyr. Håper jeg ikke er den eneste med slike tanket heh

Ikke rart jeg elsker bikkja mi når det finnes mennesker med slike meninger og holdninger! 

Bare teit å rakke ned på at noen sørger mye over tapet av et dyr. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Man skal behandle dyr bra, men å behandle dem som barn er idiotisk, dyr er ikke barn

Enig med deg.

Anonymkode: 9ccd8...40e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, LadyGrey skrev:

Ikke rart jeg elsker bikkja mi når det finnes mennesker med slike meninger og holdninger! 

Bare teit å rakke ned på at noen sørger mye over tapet av et dyr. 

jeg tror mange mistolket det jeg mente. Jeg mente feks når en person mistet barn av dødfødt i fødselen og forteller andre om sorgen så kommer andre Dyreeiere osv med at ja de forstår siden de mistet kjæledyr sitt osv..

• Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Å behandle dyr dårlig er idiotisk! Det et faen meg ingenting som er bra nok. Blir dyr mishandlet eller dumpa i grøfta når ferien starter er folk idioter. Behandler man hunden sin som et barn og lar den sove i senga di er det også tydeligvis idiotisk!? 

Kjenner jeg blir svett!! 

Ja jeg duller og doller med hunden min, litt mye til tider, men hunden har det veldig bra og får mental og fysisk trening hver dag og fòr av høy kvalitet. Ligger aldri i bur, har hele huset for seg selv. Skikkelig idiotisk 😅👌🏻

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, LadyGrey skrev:

Å behandle dyr dårlig er idiotisk

Ganske sikker på at jeg skrev at man skal behandle dyr bra.

• Liker 3
Gjest kruspersilletaco
Skrevet

Bryr meg ikke om andre behandler sine dyr som barn.. Men har en venninne jeg ikke besøker fordi hun har en stor hund med mye pels, som helst vil ligge oppå deg i sofaen, som også er full av pels. Spiser vi, stjeler hunden maten din om du ikke passer på, eller i beste fall bare slikker på den.. Syns det er ekkelt og ufint. Så da kommer hun til meg heller, ikke verre enn det. Vi er ikke enige om hundehold, men vennskapet funker likevel..

Skrevet

Mine dyr er mine barn. Hvis noen ikke liker måten jeg stuller og steller for dem er de velkomne til å dra. 

• Liker 12
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...