Gå til innhold

Langtidsvirkningene av mild korona - hjerneskade?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Influensa er minst like ille og kan føre til mange alvorlige tilstander og skader:

  • Bronchitis
  • Croup
  • Pneumonia
  • Ear infections
  • Heart and other organ damage
  • Brain inflammation and brain damage
  • Death
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Krantz95 skrev:

Influensa er minst like ille og kan føre til mange alvorlige tilstander og skader:

  • Bronchitis
  • Croup
  • Pneumonia
  • Ear infections
  • Heart and other organ damage
  • Brain inflammation and brain damage
  • Death

Hva er poenget med å trekke inn influensa i denne tråden?

Anonymkode: ceedc...f49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er poenget med å trekke inn influensa i denne tråden?

Anonymkode: ceedc...f49

Vel, det er jo ingen som får panikk av influensa, som dreper mange hvert år og forårsaker skader som heller ingen bryr seg om. 

Anonymkode: 3911e...824

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vel, det er jo ingen som får panikk av influensa, som dreper mange hvert år og forårsaker skader som heller ingen bryr seg om. 

Anonymkode: 3911e...824

Helt enig!

Hva er vitsen med å gå rundt å bekymre seg for hvorvidt corona gir en hjerneskade eller ei? Eneste man kan gjøre er å følge restriksjonene og være forsiktig!

Da kan man likegjerne gå aktivt rundt og bekymre seg for kreft, svulst, hjerteinfarkt osv.

Kjøre bil feks, ekstremt farlig ift mye annet man gjør!

Poeng: Slipp de tankene! Fokuser på livet heller!

Anonymkode: 2e483...26e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke et høyt antall i dette studiet, mye rart kan skje, men det er nok mer skadelig å bekymre seg for alt mulig. 

Anonymkode: b62fd...cfd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er poenget med å trekke inn influensa i denne tråden?

Anonymkode: ceedc...f49

Leste du hvilke skader man kan få av influensa? Har du noensinne brydd deg om det og går i dekning fra oktober til mars hvert eneste år? 
 

Forøvrig matcher ikke overskriften det som står i artikkelen. Artikkelen beskriver folk som har vært innlagt på sykehus, du er ikke innlagt på sykehus om du har milde symptomer. 
 

Jeg kan også melde at jeg hatt korona med milde symptomer. Alt i orden med både hjernen og lungene mine. 

Anonymkode: 5b0da...27e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste du hvilke skader man kan få av influensa? Har du noensinne brydd deg om det og går i dekning fra oktober til mars hvert eneste år? 
 

Forøvrig matcher ikke overskriften det som står i artikkelen. Artikkelen beskriver folk som har vært innlagt på sykehus, du er ikke innlagt på sykehus om du har milde symptomer. 
 

Jeg kan også melde at jeg hatt korona med milde symptomer. Alt i orden med både hjernen og lungene mine. 

Anonymkode: 5b0da...27e

Godt å høre. Den koronasmittede jeg kjenner er syk på 4.måned.

Anonymkode: 3355e...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt å høre. Den koronasmittede jeg kjenner er syk på 4.måned.

Anonymkode: 3355e...f57

Det et trist og lese, og håper vedkommende blir bra. 

Men i det store og hele er det en relativt liten minoritet som blir så syke, og jeg ser ingen grunn til å gå rundt å være redd for diverse komplikasjoner etter koronainfeksjon på generelt grunnlag. Skal man gå rundt og bekymre seg hva som kan skje for alt mulig, så får man lavere livskvalitet, og man kan bli syk av bekymringer i seg selv også (angst, depresjoner osv. har bredt om seg de siste tiårene).

Man får leve og ta de normale forholdsreglene som å følge reiseråd, holde avstand og være nøye med hygiene. Utover det er livet nesten nødt til å komme i gang igjen. 

Anonymkode: 8ee53...28f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er litt redd for å få coronavirus. Ikke fordi jeg tror jeg ville dødd av det, men pga alle de mulige langtidsvirkningene. Er i grunnen redd for alle slags virus. Kan booste autoimmune sykdommer, kreft, fatigue, psykiske lidelser og what not. Men prøver å tenke litt rasjonelt, man kan ikke slutte å omgås mennesker. Men kan gjøre noen enkle ting som ikke er for drastiske, men som har god effekt. Prøver å følge gode rutiner for hygiene, unngå folkemengder, unngår reiser osv.

Anonymkode: 23ac7...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...