Gå til innhold

Har import av pakker utenfor Norge stoppet opp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt noen ebay varer som tar lengre tid enn vanlig, sannsynligvis gr Corona. Forståelig det. Men er det slik at import er stoppet helt opp gr Corona? 

Jeg skulle få tilsendt en pakke fra Australia, fra familien vi har der. Gave, ingen kjøpsimport. Etter å ha sendt varer, så fikk familien vår i Australia pakken i retur, med beskjed om at Norge har stanset import av pakker, å sende pakken deres til oss var ikke mulig. 

Har ikke hørt om sånn stopp. Er det mulig? Noen som vet om det?

Anonymkode: 0185a...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stemmer ikke. Vi har mottatt flere sendinger fra utlandet. Fra bl.a Kina og USA. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mottok pakke fra Sverige i forrige uke og pakke fra Tyskland i går. Ene var nettkjøp og den andre fra familie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Norge har ikke stengt grensene for varer. 

Kan Australia ha lukket grensene for varer både inn og ut, kanskje. Siden familien sa at pakken kom i retur. 🤷‍♀️🤷‍♀️

Anonymkode: 0185a...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så Norge har ikke stengt grensene for varer. 

Kan Australia ha lukket grensene for varer både inn og ut, kanskje. Siden familien sa at pakken kom i retur. 🤷‍♀️🤷‍♀️

Anonymkode: 0185a...36b

https://auspost.com.au/about-us/news-media/important-updates/coronavirus/coronavirus-international-updates
 

Ser ut som problemet er i Australia ja. I hvert fall hvis de har sendt pakken som «økonomipost». Står forklart et stykke ned på siden.

Anonymkode: a6bdc...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Australia Post har ingen direkte fly til Norge og derfor stoppet opp sendingene til Norge og Danmark. De sender til Tyskland, men det er det nærmeste. Du kan lese noen poster på Aussies in Oslo på facebook (åpen lesbar gruppe) hvor mye av postgangen mellom Norge og Australia blir snakket om.

Endret av dillyduzit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Driver butikk og noe er bestilt fra utlandet. Varene har faen meg stått i tollen i 1 mnd nå!!!! Folk etterspør, men får jo ikke solgt det når det står i tollen 1 mnd -_-

Anonymkode: 17686...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg vet er at de sender ikke fra Kypros til Norge.

Men de sender fra Storbritannia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mottok i dag en liten pakke i brev-format, som ble sendt fra Australia for en drøy måned siden. Har tatt litt lenger tid enn vanlig, men den gikk jo gjennom. 

Anonymkode: 8ca95...c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga korona er flytrafikken kraftig redusert. Det gjør at pakker som normalt ville gått med fly nå går med båt, og må kanskje omlastes i flere havner underveis. Det gjør at fremsendingstiden øker dramatisk. 

Fra f.eks. Frankrike kan pakker nå ta 3 uker.  Jeg har familie i USA og hadde tenkt å sende en liten oppmerksomhet, men Posten tilbyr ikke lenger å sende pakker til USA i det hele tatt. Alternativet er da budfirmaer som UPS eller DHL, men også de kan ha økt forsendelsestid. 

Anonymkode: 58531...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan både motta og sende pakker med Fedex, DHL og UPS.

Posten, derimot, er en annen historie. Jeg har både kjøpt en pakke via Ebay som er forsvunnet, og også sendt en som aldri kom frem. Førstnevnte var Australia, sistnevnte til Canada.

Det går tydeligvis flytrafikk, men Posten leverer (enda) mindre. Det virker som ingenting kommer frem med mindre man sender det rekommandert eller med sporing. Det er kanskje bare disse pakkene de gidder å prioritere.

Anonymkode: 275d7...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt en del fra ebay, og fått alt sammen. Nå i det siste har det kommet raskt og. Men jeg venter på en pakke fra Polen, som står fast, gudene vet, og den ble sendt i starten av corona. Og prøvde å legge inn bestilling fra Polen etter den, og da fikk jeg beskjed om at de ikke kunne sende til Norge. 

Jeg har selv sendt pakke til Spania som har kommet fram.

Anonymkode: fdc87...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått noe av det jeg har bestilt fra Kina, andre ting har ikke kommet frem. Venter enda på noe fra Australia som ble bestilt i mars. Fra England og Tyskland har ting kommet fort. 

Anonymkode: 6f347...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mange pakker hovedsaklig fra Storbritannia i den verste koronatiden. Mens nå i det siste har ting plutselig begynt å ta mye lengre tid. Jeg vet ikke hvor det stopper opp, men nå har jo posten sluttet å levere hver dag også, noe som ikke hjelper på situasjonen. Et par varer har gått så langt over leveringstiden at jeg har fått pengene tilbake. 

Anonymkode: a4623...796

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...