Gå til innhold

Blir glad og lykkelig av alkohol?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det bare meg? Så fort jeg begynner å kjenne det, føler jeg meg glad og lykkelig.

Anonymkode: 890f8...ae3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det som gjør at du ikke er glad og lykkelig uten å ruse deg da? 

Anonymkode: 59860...1a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som gjør at du ikke er glad og lykkelig uten å ruse deg da? 

Anonymkode: 59860...1a6

Er normal uten det. Men alkohol gjør meg enda gladere. Er det ikke vanlig med alkohol?

Anonymkode: 890f8...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gir en boost til belønningssystemet vårt i hjernen. Det er nok grunnen. Det samme skjer hos meg. :)

Anonymkode: de54b...534

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det blir jeg også, men desto mer dark dagen derpå..som om jeg har brukt opp gladheten for 2 dager på én kveld😩

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Jeg blir glad med en gang jeg drikker og kjenner promillen stige. Kjenner jeg er på god vei til å bli alkoholiker selv om jeg bare er 28 år, men klarer ikke å bry meg om farene ved det siden jeg ar det bedre full enn edru.

Anonymkode: efc28...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, man blir glad og lykkelig frem til ca. 1 i promille. Da er man så glad at man har lyst på mer for å bli enda gladere, men det funker jo ikke sånn. Spesielt ikke dagen derpå...

Anonymkode: 1fa19...250

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ærlig innrømme at jeg liker å være litt brisen, det er gøy og da koser jeg meg. Men å bli skikkelig dritings synes jeg er helt forferdelig. Da blir jeg bare trøtt, svimmel og kvalm. 

Anonymkode: c3825...48a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ærlig innrømme at jeg liker å være litt brisen, det er gøy og da koser jeg meg. Men å bli skikkelig dritings synes jeg er helt forferdelig. Da blir jeg bare trøtt, svimmel og kvalm. 

Anonymkode: c3825...48a

Vanskelig å bare være brisen ass. Da begynner man bare å drikke mer.

Anonymkode: 890f8...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den svake beruselsen som kommer av 1-2 glass vin er ekstremt deilig, gjerne bare som selskap til en bok. Men det er her selvdisiplin og fornuft kommer inn. Man kan ikke, og man skal ikke, drikke alkohol regelmessig. Det er vanedannende, avhengighetsskapende, usunt, kaloririkt og kreftfremkallende. Derfor lar man være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkohol er jo en gift som kødder med hjernen. En har det mye bedre uten. 

Anonymkode: 07245...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir alltid glad og lykkelig av alkohol, uansett hvordan jeg følte meg før jeg begynte å drikke. Jeg har aldri blitt sint, trist, begynt å gråte eller lignende av alkohol, selv om jeg har drukket så mye at jeg ikke har husket brorparten av kvelden dagen derpå. 

Anonymkode: d4660...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde drukket hver dag om det ikke hadde ført så mye problemer med seg. Livet på b-preparater og alkohol er rett og slett noe av det beste man kan oppleve, men bare for en liten stund.

Anonymkode: e194a...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja føler meg mye bedre etter litt alkohol. Synd men sant!

Anonymkode: 11275...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at humøret som regel dypper drastisk dagen etterpå. Spesielt om man drikker regelmessig vil man føle mer likegyldighet, kanskje kjedsomhet uten alkohol. De som blir avhengig kan gå med lavt hu,ør i flere måneder når de forsøker bli edru. Så på en måte låner du glede fra morgendagen. Du føler deg litt gladere når du drikker, men desto mer sunken i humøret dagen derpå

Anonymkode: 46585...ad6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det bare meg? Så fort jeg begynner å kjenne det, føler jeg meg glad og lykkelig.

Anonymkode: 890f8...ae3

Tror ikke det er bare deg. Tror det er nettopp derfor folk drikker, jeg. Og er det ikke nettopp derfor alkohol har et misbrukspotensiale, derfor folk kan bli avhengige?

Anonymkode: 8ee97...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rører det ikke mer jeg. Blir så enormt glad. Vi når alle lykkepromillen. Så holdes den oppe med at vi presser på litt til, men så går det til slutt bare nedover. 
Dagen etter?!?! Fyyyyyyy!! Sist jeg var full var nyttårsaften. Spontant. Var edru men gikk meg på venner som var på fest, jeg ble invitert. l 12, under rakettoppskyting. Jeg var hjemme kl 7 på morgenen. Fortsette å drikke også. Broren min står opp :p der står jeg full.

Anonymkode: 60b06...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkohol er et stemningsforhøyende rusmiddel. Så det er normalt å føle seg litt lykkelig av alkohol, forutsatt at man ikke er alkoholiker. I sistnevnte tilfelle dreier det seg bare om å drikke for å komme i en normaltilstand, altså slik andre er til vanlig uten alkohol.

Anonymkode: 40eff...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alkohol er et stemningsforhøyende rusmiddel. Så det er normalt å føle seg litt lykkelig av alkohol, forutsatt at man ikke er alkoholiker. I sistnevnte tilfelle dreier det seg bare om å drikke for å komme i en normaltilstand, altså slik andre er til vanlig uten alkohol.

Anonymkode: 40eff...b7e

Meg eller hva mener du? Ingen er slik i normal tilstand. Er en grunn til at folk drikker...

Anonymkode: 60b06...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alkohol er et stemningsforhøyende rusmiddel. Så det er normalt å føle seg litt lykkelig av alkohol, forutsatt at man ikke er alkoholiker. I sistnevnte tilfelle dreier det seg bare om å drikke for å komme i en normaltilstand, altså slik andre er til vanlig uten alkohol.

Anonymkode: 40eff...b7e

Glem det. Ser du nevner alkoholikker

Anonymkode: 60b06...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...