Gå til innhold

Hvor lenge brukte dere matestol i barna deres?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvor lenge dere brukte matestol til barna deres? Vår er snart 4 måneder og vi skal kjøpe en. Det står mellom en brukt til 400kr eller ny til 1000kr. Vi vurderer å kjøpe ny hvis dette er noe som skal brukes i flere år fremover. 

Anonymkode: 9ed2f...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

To år, men nå spiser vi middag i stua. Hvis dere spiser middag på kjøkkenet så ville jeg kjøpt ny 😊 brukt går egentlig fint det også hvis det er sånn dere har lyst på. 

Anonymkode: c06b7...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på Tripp-Trapp-stol og lignende? Hos oss har Tripp-Trapp vært i bruk til ca 10-12-årsalderen. De eldste stolene våre er fra 1970-tallet og brukes nå av 3. generasjon. 

Anonymkode: d6f21...56e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripp Trapp brukes lenge, 4-åringen er såpass lav og liten at jeg ser for meg at den er best for henne ved matbordet i mange år fremover. 

Anonymkode: da1ae...2eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5-åringen bruker fortsatt tripp trapp. Han kunne hatt vanlig stol nå, men den er jo veldig kjekk med benstøtte

Anonymkode: 77f34...237

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt å kjøpe sånn «klassisk matestol» såkaldt «high chair”. Men er tripp trapp bedre? 

Anonymkode: 9ed2f...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde tenkt å kjøpe sånn «klassisk matestol» såkaldt «high chair”. Men er tripp trapp bedre? 

Anonymkode: 9ed2f...b74

Tripp Trapp kan du jo bruke i mange mange år. SOm noen skriver over til de er 10-12 år.  mens en sånn matestol som du snakker om brukes vel maks til 2 år. Kanskje mindre og, for det blir fort for trangt å få nedi beina. 

Tripp Trapp kan vokse med barna, du tar av den delen som gjør at de ikke faller ut etterhvert osv. De kan du også kjøpe brukt. Jeg kjøpte 2 stk til 800kr på Finn, de var 10-15 år gamle, men er like fine.

Anonymkode: dd5f3...cc2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde tenkt å kjøpe sånn «klassisk matestol» såkaldt «high chair”. Men er tripp trapp bedre? 

Anonymkode: 9ed2f...b74

Ville ikke kjøpt slik, med mindre du får den veldig billig. Min på 2 kan bruke en slik enda, men det er på nippet. 

Tripp trapp har bøyle, fungerer helt likt 

Anonymkode: 77f34...237

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde tenkt å kjøpe sånn «klassisk matestol» såkaldt «high chair”. Men er tripp trapp bedre? 

Anonymkode: 9ed2f...b74

Den kan bare bruket et par år, og iom at barnet ikke har fotstøtte, er det med ubehagelig. 

Ville gått for tripptrapp. Den kan jo brukes til langt opp på barneskolen.

Vi har en sånn du snakker om, kjøpt for et par hundringser på ikea, men det var kun til bruk når vi dro på besøk til folk. Tar veldig liten plass i bilen. Men den vokste han ut av før han var to.

Anonymkode: 3840a...174

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde tenkt å kjøpe sånn «klassisk matestol» såkaldt «high chair”. Men er tripp trapp bedre? 

Anonymkode: 9ed2f...b74

Vi har tripp trapp.... sånn matestol du snakker om hadde vi kun brukt til barnet var ca 10mnd om vi hadde hatt det.

Endret av iansak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vil anbefale å gå direkte på tripp-trapp-liknande stol (Tripp Trapp er mest kjent, men det finst andre som liknar).

Jenta mi brukte ein billeg Ikea-høgstol til ho var ca 2 1/2. Heilt grei stol, men det er meir behagelig med fotbrett. Ho kjem nærmare meg ved spisebordet fordi Tripp Trapp ikkje har bord som heng fast på stolen. Og så er det kjekt for barnet å klatre opp på stolen sjølv. Jenta mi syntes i hvert fall det var kjempegøy da ho fekk tripp-trapp. Eg angrar på at eg ikkje kjøpte den før. 

Anonymkode: 4cf3e...8f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere her påpeker har en slik stol veldig begrenset levetid, slik at tripp-trapp blir å foretrekke. For vår del måtte vi nærmest jage ut eldste fordi småsøsknene måtte få førsterett

Anonymkode: 4104e...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...