Gå til innhold

Erfaringer med brudekjole med slep


malinhelene

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal gifte meg neste vinter, og siden det er et vinterbryllup så tenkte jeg at jeg måtte ha en kjole som ikke er særlig lenger enn gulvlengde.
Men så fant jeg en kjole som er helt fantastisk, bortsett fra at den har et slep. Jeg har forhørt meg litt med skreddere om å legge den opp, men siden det er så mange lag i skjørtet, blir det ganske dyrt.

Hva er deres erfaringer med slep på brudekjoler?
Er de mye i veien for dans og bevegelse generelt, og blir de veldig møkkete i løpet av dagen?

2020-07-08 14_15_09-Ballkjole Off-the-Shoulder Bane-tog Tyll Blonder Brudekjole med Frynse (00212426.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå begynner det å bli veldig mange år siden jeg giftet meg, men min kjole hadde slep. Den kom med en løkke bakerst i slepet som kunne tres på armen, så slepet ikke skulle dra i gulvet når jeg ikke ønsket det (utendørs, under dansing etc.). Denne løkka fungerte ikke helt 100 %, så det vi gjorde var å sy en hempe passe langt nede på skjørtet bak (samme farge som kjolen), som kunne hektes opp under en sløyfe på ryggen. Min kjole var av en type der dette så bra ut, men om det fungerer på din må du nesten se på selv. Hvis ikke er en slik løkke å hekte på armen et alternativ. 

Helt nydelig kjole, forresten! 😍

Anonymkode: 60e31...d4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man syr på hemper så du får holdt opp slepet på hånden, eventuelt en hempe du kan hekte på knappene ved glidelåsen om det er det.

grunnen til at denne blir ekstra dyr å legge opp/kutte slepet på er blondekanten som krever ekstra mye jobb, hvis det bare er tyll nederst så er det også mye jobb fordi det er mange lag men en mye enklere jobb da det bare er å klippe noe du kan gjøre selv på en byste/noen kan gjøre på deg om du står stille og de er litt stødig på saksen. Eventuelt står du med kjolen på mens noen setter nåler i bakken rundt hele kjolen også Tar du den av og klipper på ett bord. Alt etter hva du er komfortabel med. Men skal du ha blondekanten må den sys på igjen noe som er myyyye jobb. 
 

googler du «how to bustle a wedding dress» får du opp mange forslag til hvordan du kan få opp slepet. Så kjenner du noen som kan sy litt så er det null problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde slep. Null stress å gå rundt med, men byttet til en knelang kjole før dans😊

Anonymkode: 9345f...4cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde slep, og brukte samme kjole hele dagen. Hadde både danseløkke og hempe til å heise opp kjolen. Hempa røk riktignok en gang ut i festen, men da brukte jeg bare danseløkka. :)

Lengden på kjolen på bildet syns jeg var litt i lengste laget da. En dyktig skredder vil få til å flytte blonden lenger opp på skjørtet. 

Anonymkode: c4df9...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanskeligste med min, var at det var utfordrende å sette seg ned på do uten å få kjolen oppi doen rett og slett. Du bør vurdere tyngden på slepet med om du kan alliere deg med din forlover slik at hun kan hjelpe til. :) 

Anonymkode: 5dcbe...29e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.7.2020 den 13.38, AnonymBruker skrev:

Det vanskeligste med min, var at det var utfordrende å sette seg ned på do uten å få kjolen oppi doen rett og slett. Du bør vurdere tyngden på slepet med om du kan alliere deg med din forlover slik at hun kan hjelpe til. :) 

Anonymkode: 5dcbe...29e

Trikset er å sette seg bak fram på do. Da er ikke slepet i veien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle egentlig ha kjole med slep, men så hadde drømmekjolen det. Jeg må si at det ble ganske tungt å gå med den, og er glad jeg hadde en lett kjole (400 kr, så ikke brudekjole nr 2) å bytte til sent på kvelden.

Den ble skitten, gikk med den i sand og i skog, så det hang barnåler rundt forbi. Men men :) 

Anonymkode: 88446...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Ser tråden er gammel nå, men gikk du for den kjolen med slep? Sitter å ser på akkurat samme kjole 😍 men vil gjerne høre om erfaring og kvalitet 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...