AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #201 Del Skrevet 10. juli 2020 18 timer siden, Mummy1 skrev: 12 netter på forskjellige hoteller: 14000 Parker og badeland inkludert Regner med å bruke ca 800 kr til dagen utenom, så 23600 ... ca. Det hadde gått ca 40000 for de 14 dagene som var booket til Hellas . Hvordan får du lunsj, middag, kvelds, snack og småting for 800 kroner dagen? Det er jo dyrt å spise ute i Norge. 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Vel, vi har vært permiterte, og når folk foreslår at vi kan «ta en skogstur» holder jeg på å spy! Vi har ikke gjort annet enn å subbe rundt i nærmiljøet siden 12.mars🙂🔫 Anonymkode: f2451...530 Helt enig. Kjenner hver eneste krik og krok i det utvida nærmiljøet nå. Og har vært kreativ og blablabla. Ferie for meg er å gjøre noe annet enn det jeg gjør i hverdagen, så skogstur eller strandtur blir ikke det store. Vi har ikke tilgang til hage, hytte, båt eller familiemedlemmer som bor langt unna, så vi har virkelig benyttet nærområdene i fylket siden mars for å få litt input. 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Trenger absolutt ikke reise på ferie hvert år. Er da nok å ta en tur til nærmeste by og kjøpe en softis på en varm sommerdag . Anonymkode: a13dc...a2f Da må det for det første komme en varm sommerdag når man har ferie. Og her er nærmeste by, utenom den vi bor i og er lommekjent i, fem timer unna. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke tilgang på hytte og kan heller ikke låne andres. Kjenner knapt folk med hytter. Familie bor 150 mil unna. Ikke lett å reise dit uten bil. Jeg har ferie alene og da koster hotell ekstra. Det er dyrt å spise ute. En del kroner er bundet opp i en bestilt og betalt reise til utlandet. Foreløpig ikke kansellert og uansett så tar det veldig lang tid å få refundert pengene om det avlyses. Norge blir rett og slett for dyrt for en som har ferie alene. Anonymkode: 49606...25f Jeg har så medfølelse med de som er enslige i år. Norge er ikke et billig og greit land å reise rundt i når man er en. I tillegg ser jeg for meg at det er vanskeligere å møte andre enslige her til lands, slik at det blir ekstra ensomt. De jeg kjenner som reiser alene i utlandet møter alltid likesinnede på utflukter eller andre arrangementer. Norge er nok fint for naturglage barnefamilier med tilgang til hage, hytte og båt, og som har god råd. For oss andre får vi smøre oss med tolmodighet (og håpe vi får pengene tilbake fra ev. turoperatører). Anonymkode: 20503...704 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #202 Del Skrevet 10. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan får du lunsj, middag, kvelds, snack og småting for 800 kroner dagen? Det er jo dyrt å spise ute i Norge. Anonymkode: 20503...704 Man må ikke spise ute til alle måltider selv om man er på ferie. Anonymkode: a0699...763 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #203 Del Skrevet 10. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan får du lunsj, middag, kvelds, snack og småting for 800 kroner dagen? Det er jo dyrt å spise ute i Norge 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 20503...704 Spiser vanligvis kun middag ute. Det finnes jo butikker langs veien 🙂 Anonymkode: 543e0...4b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #204 Del Skrevet 10. juli 2020 På 8.7.2020 den 14.27, Pillarguri skrev: Hvor i all verden får du 5 stjerners hotell i syden med all inclusive til den prisen? Vi har reist til Mallorca i mange år og bor på 5 stjerners hotell med all inclusive. De siste årene har prisen for 2 voksne ligget på ca 30 - 35.000. Dette er på stranden i Palma og er direkte charterfly fra Bergen. Dette gjelder 1 ukes opphold. Bokstavelig talt er det mange land "i all verden" der man kan få alt det for en lav pris. Vi hadde en 5-stjerners hotell i Mallorca med All inclusive (2 voksne og to barn) transport inkludert til 16 000 kroner. Og det er mye billigere land enn Spania da. Anonymkode: e634a...a98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 10. juli 2020 #205 Del Skrevet 10. juli 2020 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi reiser som regel på norges ferie hvert år til forskjellige plasser. Kjører rundt og telter, har gratis bil og drivstoff og reiser mest for å oppleve naturen, den er jo helt fantastisk i Norge 😍. Går på toppturer, i grotter, fisker, drar på skateparker, sykkelpark (gratis med mindre man må ha heiskort), åpne gårder og kanskje en park i løpet av sommeren. Er ikke mye vi bruker på det og tipp topp for barna. Man kan jo gjøre norges ferien så dyr man bare orker, men går også an å gjøre det svært billig og ikke minst helt fantastisk. Anonymkode: d3459...f9f Langt ifra alle som har gratis bil og drivstoff da... Men ellers helt enig. Vi tar også slike turer med stor glede. Liker det bedre enn sydenturer. Endret 10. juli 2020 av solmåneogstjerner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #206 Del Skrevet 10. juli 2020 24 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Langt ifra alle som har gratis bil og drivstoff da... Men ellers helt enig. Vi tar også slike turer med stor glede. Liker det bedre enn sydenturer. Det er sant 😊 men om vi ikke hadde det så er det fortsatt billig og ikke minst fantastisk opplevelser for både barn og voksne. Folk skulle bare visst hvor fantastisk natur vi har 😍 Anonymkode: d3459...f9f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #207 Del Skrevet 10. juli 2020 11 hours ago, Fru Uperfekt said: Nettopp det er tid dere ellers kunne gjort til andre ting, spiller ingen rolle om det er produktive ting eller ei Og hvor mye mener du vi skal regne pr. time? I kroner vi ikke hadde tjent inn på noe annet vis om vi lot være.. 10 hours ago, AnonymBruker said: Ikke nødvendigvis. Det er ikke en direkte kostnad. Det er en alternativkostnad. Og hvem sier at de timene som er brukt på båten ville ja blitt brukt til noe annet produktivt. Alternativet til at de jobbet på båten kunne være at de så på Netflix. Man trenger egentlig kun å regne alternativkostnad dersom det faktisk er noe annet man egentlig skulle ha gjort som man kunne tjent penger på. Altså er alternativet å jobbe overtid i stedet for å jobbe på båten så kan man regne hva man kunne ha tjent der, men hadde man uansett skulle brukt de timene på å se Netflix er det faktisk ikke noe man tjener penger på og det blir ikke en alternativkostnad å regne med fordi man velger vekk "dødtid" med Netflix og heller øker sine verdier. Anonymkode: c0b4c...cdb Nettopp! Tiden vi har brukt på båten har ikke gått på bekostning av lønnet arbeid, men mer unyttige hobbyer. Anonymkode: d6dbe...2d0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 10. juli 2020 #208 Del Skrevet 10. juli 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er sant 😊 men om vi ikke hadde det så er det fortsatt billig og ikke minst fantastisk opplevelser for både barn og voksne. Folk skulle bare visst hvor fantastisk natur vi har 😍 Anonymkode: d3459...f9f Veldig enig 😊 Vi drar i morgen 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #209 Del Skrevet 10. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg og mannen snakket om dette i morges. Selvom ferien blir dyr i år, er vi takknemlige for at vi har økonomi til å reise i år og råd til å gi sønnen vår disse opplevelsene. Vi hadde definitivt blitt hjemme hvis vi ikke hadde hatt råd til dette. Igjen synes jeg at Norge er ett dyrt land å feriere i og synes det er trist de høye prisene gjør at en del unger sikkert aldri får oppleve Dyreparken og andre flotte fornøyelsesparker her. Vi hadde aldri hatt råd til dette hvis vi hadde tjent mindre enn det vi gjør nå. Selvsagt er ferier en luksusting som har blitt mer vanlig de siste tiårene. Men for oss er det balsam for sjelen og vår sønn stortrives på ferie. Synes synd på barn som ikke får opplevd dette i sin barndom Anonymkode: 1c431...427 Vi reiser sjeldent til fornøyelsesparker, ikke har vi hytte eller noen i familien som har og vi har kun reist utenlands 2 ganger de siste 10 årene. Ikke synd på barna våres, snarere tvert imot. Vi bruker naturen for alt det er verdt og barna elsker å telte, være i naturen, padle, fiske, gå turer, gå i grotter, bade i fosser, se fantastisk natur, grille etc. Noe alle barn burde oppleve, vi bor i et helt fantastisk land. Det trenger ikke å være dyrt å feriere i Norge, men når man har blitt vant til hoteller, restauranter, fornøyelsesparker etc så er det klart dyrt å være på ferie i Norge. Anonymkode: d3459...f9f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #210 Del Skrevet 10. juli 2020 Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev: Veldig enig 😊 Vi drar i morgen 😊 God tur 😁😁 Anonymkode: d3459...f9f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 10. juli 2020 #211 Del Skrevet 10. juli 2020 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: God tur 😁😁 Anonymkode: d3459...f9f Tusen takk! Bading i sjø og vann, bål hver kveld, toppturer og mindre turer, fisking, kanopadling... Meldt litt dårlig vær, men vi tåler det også. Blir ikke en eneste fornøyelsespark, er ikke glad i det uansett. Vi har hatt våre dager i dyreparken og tusenfryd (flere år siden nå), skal man dit så anbefales heller lavsesongen. Gidder ikke å betale masse kun for å stå i kø (ihvertfall ikke nå). https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/vQ0ovB/lange-og-tette-koeer-i-fornoeyelsesparker-mange-reagerer-paa-smittevernet Forstår at villmarkscamping ikke passer for alle, men dere som ikke vil det: prøv! Jeg gleder meg og det gjør alle barna også 😊 Endret 10. juli 2020 av solmåneogstjerner 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #212 Del Skrevet 10. juli 2020 5 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Tusen takk! Bading i sjø og vann, bål hver kveld, toppturer og mindre turer, fisking, kanopadling... Meldt litt dårlig vær, men vi tåler det også. Blir ikke en eneste fornøyelsespark, er ikke glad i det uansett. Vi har hatt våre dager i dyreparken og tusenfryd (flere år siden nå), skal man dit så anbefales heller lavsesongen. Gidder ikke å betale masse kun for å stå i kø (ihvertfall ikke nå). Forstår at villmarkscamping ikke passer for alle, men dere som ikke vil det: prøv! Jeg gleder meg og det gjør alle barna også 😊 Så herlig 😍 Og avslappende. Dårlig vær kan gjøre det litt ekstra kos også. Det er flott opplevelse for både barn og voksne. Jeg er helt enig ang parker. Bare styr og mas og mye bedre å reise dit utenom høysesong hvis man først skal. Jeg føler vi ikke får så mye ut av det når det. Kos dere masse i naturen 😁 Anonymkode: d3459...f9f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #213 Del Skrevet 10. juli 2020 Vi har kjøpt nye soveposer og liggeunderlag og skal ha en uke i telt. Så kostnaden ble ca 3500kr + mat, og det må vi jo ha uansett. Vi pleier vanligvis å bruke 60-80.000kr på 3 uker sydenferie inkl. mat, shopping, aktiviteter. I år gikk det mye til nedbetaling av lån og resten på sparekonto. Anonymkode: 8792a...bda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosatoast Skrevet 10. juli 2020 #214 Del Skrevet 10. juli 2020 På 8.7.2020 den 14.19, AnonymBruker skrev: Må virkelig folk på ferie hvert år? Jeg har blitt veldig overrasket over hvor mange det er som føler det er helt krise å ikke komme på ferie. Koser meg hjemme i år jeg, og har gjort det mange andre år også. Tar en liten ferietur, men langt fra hvert år. Hva feiler det folk? Anonymkode: f56ab...639 Det lurer jeg også på. Er det virkelig ikke ferie nok for folk, å bare ha fri og dra på stranden, grille eller dra på en enkel telttur i nærområdet? Må si folk har blitt ekstremt kravstore. Nå er jeg bare i slutten av tyveårene, det samme med samboeren min. Vi gjør absolutt ingenting i sommer, vi koser oss hjemme og har vært ett par ganger utenbys hvor vi da tar tog. Har tenkt til å dra på telttur og fisketurer, samt en tur til hjembyen hans. Hvorfor skal folk ha så trang for å føle seg eksklusive, lurer jeg på? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #215 Del Skrevet 10. juli 2020 14 minutter siden, Rosatoast skrev: Det lurer jeg også på. Er det virkelig ikke ferie nok for folk, å bare ha fri og dra på stranden, grille eller dra på en enkel telttur i nærområdet? Må si folk har blitt ekstremt kravstore. Nå er jeg bare i slutten av tyveårene, det samme med samboeren min. Vi gjør absolutt ingenting i sommer, vi koser oss hjemme og har vært ett par ganger utenbys hvor vi da tar tog. Har tenkt til å dra på telttur og fisketurer, samt en tur til hjembyen hans. Hvorfor skal folk ha så trang for å føle seg eksklusive, lurer jeg på? Eksklusiv? Jeg liker å oppleve nye ting og steder, Ikke bare sitte hjemme Anonymkode: 69231...dbc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosatoast Skrevet 10. juli 2020 #216 Del Skrevet 10. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Eksklusiv? Jeg liker å oppleve nye ting og steder, Ikke bare sitte hjemme Anonymkode: 69231...dbc Det gjør jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #217 Del Skrevet 11. juli 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi reiser sjeldent til fornøyelsesparker, ikke har vi hytte eller noen i familien som har og vi har kun reist utenlands 2 ganger de siste 10 årene. Ikke synd på barna våres, snarere tvert imot. Vi bruker naturen for alt det er verdt og barna elsker å telte, være i naturen, padle, fiske, gå turer, gå i grotter, bade i fosser, se fantastisk natur, grille etc. Noe alle barn burde oppleve, vi bor i et helt fantastisk land. Det trenger ikke å være dyrt å feriere i Norge, men når man har blitt vant til hoteller, restauranter, fornøyelsesparker etc så er det klart dyrt å være på ferie i Norge. Anonymkode: d3459...f9f Det gjør vel «alle»? Det er ikke sånn at de som drar til dyreparken eller charterturer ikke vet om, eller bruker, skog og mark? Vi bruker naturen i hverdagen. Skogstur/fjelltur, telting, padling, fisking er ikke noe som er forbeholdt ferier for vår del. Det gjør vi på ettermiddagene og i helgene året rundt. Derfor vi alle (barn og voksne) har lyst til å gjøre noe annet, og oppleve noe annet enn dette når det først er ferie. Anonymkode: f2451...530 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 11. juli 2020 #218 Del Skrevet 11. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gjør vel «alle»? Det er ikke sånn at de som drar til dyreparken eller charterturer ikke vet om, eller bruker, skog og mark? Vi bruker naturen i hverdagen. Skogstur/fjelltur, telting, padling, fisking er ikke noe som er forbeholdt ferier for vår del. Det gjør vi på ettermiddagene og i helgene året rundt. Derfor vi alle (barn og voksne) har lyst til å gjøre noe annet, og oppleve noe annet enn dette når det først er ferie. Anonymkode: f2451...530 Går jo an å kombinere dette da For er det en ting som virkelig er dyrt i Norge så er det hoteller og overnattinger! Telt og camping er mye rimeligere om man har utstyret, og må man kjøpe litt og tar vare på det så holder det i mange år og ferier til. Alle vet at Norgesferier med masse organiserte opplevelser og overnatting er ekstremt dyrt. Det er vel knapt et land i verden som er dyrere. Mange som ikke tenker over dette i det hele tatt. Jeg går i fjellet og turer året rundt, men det å telte og gå de lange fjellturene får man ikke så ofte tid til. Skal det bli en opplevelse bør det også klaffe litt med været, og det er litt lettere i en ferie med 3-4 uker fri en i en helg med fri. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 11. juli 2020 #219 Del Skrevet 11. juli 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Eksklusiv? Jeg liker å oppleve nye ting og steder, Ikke bare sitte hjemme Samme her! Og da er det bare å laste litt utstyr i bilen, kjøre avgårde og ta ting som det kommer om du er alene. Telt og hengekøye og du er klar for det meste. Norge har så ekstremt mange steder mange ikke engang vet om! Fantastisk natur og mulighet for masse opplevelser. Det trenger ikke koste masse penger egentlig. Takk for Carona Det har fått meg til å innse at iallefall sette av en god uke hvert år til dette om sommeren er noe jeg skal gjøre fremover uansett. Fint med en helg i en storby, fint med en liten tur til syden! Ingenting slår opplevelsen av å telte ute i ødemarken en fin sommernatt alene for den del i flott vær og legge seg til solnedgang og stå opp til soloppgang! Lukte litt Lars Monsen Har man ikke bil kan man gjøre det samme i nærområdet ved å ta beina fatt, kanskje ikke like eksotisk men like fult balsam for sjelen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #220 Del Skrevet 11. juli 2020 Helt enig! Dette har så langt vært en fantastisk og billig sommer for oss. Sammen med min søster og hennes familie har vi vært på telttur på fjellet. Vi har kost oss enormt og barna har også likt seg. Noen ulemper er det jo, men i det store regnskapet blir det som bagateller å regne. Myggbitt, ja. Fuktige sko, ja, men vi har veldig heldige med været. Mange dager med 20 grader på 1000 meter. Ingen dusj, men nok av vann og når temperaturen er ok, er bading ganske fint. Ingen do, men man blir fort vant med å finne et skjulested i det fri når behovet melder seg. Dette skal gjentas, kanskje allerede i august, men i alle fall neste år. Anonymkode: 71f62...071 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå