AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #21 Skrevet 8. juli 2020 7 minutter siden, Storpølse skrev: Jeg måtte høre litt rundt om dette var vanlig idag enn for 10 år siden. De har akkurat flyttet hit og de er de eneste i gata vår som gjør sånt, men det er sikkert blitt trendy nå. Noen får de i postkassen, andre henter de selv, noen blir levert på døra. Visste ikke at Norge var så teknologisk. Tror dere at hvis vi begynner med dette jåleriet så kanskje de begynner å handle på butikken igjen. Det hadde tatt seg ut at en hel nabolag handler mat på nett. De som gjør dette pga god økonomi, latskap eller for å posere? De er ikke overvektige og de kjører nye biler, kanskje på leasing Gud bevares meg hva du legger deg oppi🤦♀️ Anonymkode: c4384...e5a 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #23 Skrevet 8. juli 2020 Akkurat nå, Storpølse skrev: Mat på nett er vel kommet for å bli Så absolutt.. Om du ikke takler det så har du virkelig ett stort problem. Fokus på hva DU gjør i ditt liv og ikke hva andre velger for sitt. Anonymkode: c4384...e5a 5
Million Skrevet 8. juli 2020 #24 Skrevet 8. juli 2020 Jeg aner virkelig ikke hvor naboene handler fra og om de får mat levert eller ikke. Det er noe jeg aldri har tenkt over eller brydd meg om. Selv får jeg stadig levert mat på døren, enten fra Kolonial.no (senest i dag) fordi det sparer meg for å frakte mye tungt hjem selv (jeg har ikke bil). Sønnen min og jeg er også veldig glad i take-away som sushi eller pizza, så det har vi en gang i uka eller en gang annenhver uke. Jeg tviler STERKT på at noen som helst av naboene har lagt merke til det, eller brydd som om det overhodet. Det eneste jeg reagerte på en gang ved et tilfelle, var da naboen tvers over gangen hadde bestilt seg mat og gikk ned for å hente den av budet klokka HALV TO på natten, og døren gikk i lås bak ham. Han ble låst ute med maten sin midt på natten, hadde ikke nøkler med, og valgte da å ringe og tekste meg og ringe på dørklokken min utenfra. Jeg ble vekket for jeg lå jo og sov, men måtte ned og slippe ham inn. Da tenkte jeg et lite øyeblikk "Hvorfra har han fått mat levert på dette tidspunktet, midt på natten? Klokka er 01.30!?" Jeg spurte ikke da, så interessant var det ikke, jeg bare slapp ham inn og gikk og la meg igjen.
Leo Skrevet 8. juli 2020 #25 Skrevet 8. juli 2020 (endret) 29 minutter siden, Storpølse skrev: Mat på nett er vel kommet for å bli Jeg er snart 50 år og så lenge jeg kan huske har det vært mulig å bestille mat levert på døren. Da jeg vokste opp var det for eksempel helt normalt å ringe den lokale kjøpmannen for å bestille varer og så kjørte han dem hjem til folk etter stengetid. Alle varer ble notert i en bok og så betalte man en gang i måneden. Så noen nyhet er det altså ikke bortsett fra at man i våre dager bruker internett til å kommunisere. Endret 8. juli 2020 av Leo 5
Gjest Storpølse Skrevet 8. juli 2020 #26 Skrevet 8. juli 2020 Jeg leste i en bok om at man ikke skal spise det man ikke har laget selv. Hellstrøm kaller kebab og nugatti for søppel. Det er vel et poeng i det? Det står i bibelen at man skal bry seg om andre. Jeg erklærer herved at nugatti og kebab ikke er sunt. Jeg skal be for at vår rare nabo skal bli mormoner og spise kun det som er naturlig uten tilberedning. Jeg lurer på om naboen vår kanskje har en sykdom som gjør at han ikke vil gå til butikken eller pga korona at han vil at kåliniol skal plukke fra lageret sitt og levere til dem med hansker.
Leo Skrevet 8. juli 2020 #27 Skrevet 8. juli 2020 18 minutter siden, Storpølse skrev: Jeg måtte høre litt rundt om dette var vanlig idag enn for 10 år siden. De har akkurat flyttet hit og de er de eneste i gata vår som gjør sånt, men det er sikkert blitt trendy nå. Noen får de i postkassen, andre henter de selv, noen blir levert på døra. Visste ikke at Norge var så teknologisk. Tror dere at hvis vi begynner med dette jåleriet så kanskje de begynner å handle på butikken igjen. Det hadde tatt seg ut at en hel nabolag handler mat på nett. De som gjør dette pga god økonomi, latskap eller for å posere? De er ikke overvektige og de kjører nye biler, kanskje på leasing Er du sikker på at de ikke er overvektige? For hvis du ikke er det og kjeder deg kan du ringe på og be om å få se dem nakne på badevekten. Det kanskje ikke bedre naboforholdet, men det har garantert en eller annen form for underholdningsverdi! 2
Leo Skrevet 8. juli 2020 #28 Skrevet 8. juli 2020 1 minutt siden, Storpølse skrev: Jeg leste i en bok om at man ikke skal spise det man ikke har laget selv. Hellstrøm kaller kebab og nugatti for søppel. Det er vel et poeng i det? Det står i bibelen at man skal bry seg om andre. Jeg erklærer herved at nugatti og kebab ikke er sunt. Jeg skal be for at vår rare nabo skal bli mormoner og spise kun det som er naturlig uten tilberedning. Jeg lurer på om naboen vår kanskje har en sykdom som gjør at han ikke vil gå til butikken eller pga korona at han vil at kåliniol skal plukke fra lageret sitt og levere til dem med hansker. Du vet at man kan bestille andre ting enn kebab og nugatti for hjemlevering? Og nå er det om andre man skal bry seg. Ikke med. 6
Random Skrevet 8. juli 2020 #29 Skrevet 8. juli 2020 Hadde blitt det hvis jeg hadde sett det ja, for her er det umulig å bestille mat på dør fra matbutikk så ville lurt på hvordan naboen hadde klart å fått det til.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #30 Skrevet 8. juli 2020 5 minutter siden, Storpølse skrev: Jeg leste i en bok om at man ikke skal spise det man ikke har laget selv. Hellstrøm kaller kebab og nugatti for søppel. Det er vel et poeng i det? Det står i bibelen at man skal bry seg om andre. Jeg erklærer herved at nugatti og kebab ikke er sunt. Jeg skal be for at vår rare nabo skal bli mormoner og spise kun det som er naturlig uten tilberedning. Jeg lurer på om naboen vår kanskje har en sykdom som gjør at han ikke vil gå til butikken eller pga korona at han vil at kåliniol skal plukke fra lageret sitt og levere til dem med hansker. Her var det mye vås og svada. Siden du ikke fikk den responsen du villa ha i tråden så skal du dermed slenge med leppa om naboen din nå? Kan ikke du med det samme plassere deg i sandkassen med barnsligeheten din? Anonymkode: c4384...e5a 7
Gjest Saph Skrevet 8. juli 2020 #31 Skrevet 8. juli 2020 Ikke misunnelig, men de dagene det er masse kø i butikken så tenker jeg at det hadde vært digg å ha matkasse. Men tenker ikke det på en sånn sur misunnelig måte, mere en sånn trekk på skuldrene det hadde vært kjekt å ha, måte. Er dritmisunnelig på at de har sol på kvelden og vanvittig fine rosebusker da. Og at kona der kan dra hjemmefra i hvite bukser på morgenen, og når hun kommer hjem på ettermiddagen så er buksene like rene. Det må være svart magi for sånn fungerer det ikke i den virkelige verden!
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #32 Skrevet 8. juli 2020 Det er få ting som interesserer meg mindre enn hvor naboene får maten sin fra, og hva de eventuelt får levert på døra. Det hender jeg spør hva de har fått hvis de har vært ute og fisket, men det er av ren høflighet, ikke nysgjerrighet. Anonymkode: 79c6a...a7e
Leo Skrevet 8. juli 2020 #34 Skrevet 8. juli 2020 (endret) 4 minutter siden, Storpølse skrev: Og konklusjonen er? Jeg hadde egentlig ikke tenkt skrive det, men konklusjonen er at du enten kjeder deg noe voldsomt eller er temmelig sprø! Endret 8. juli 2020 av Leo 7
Gjest Storpølse Skrevet 8. juli 2020 #35 Skrevet 8. juli 2020 Det jeg skriver nå kan få noen til å koke over, men jeg gjorde det fordi jeg var redd for personangrep, så jeg måtte teste ut hvor mange som var imot netthandel og jeg ble faktisk glad over hvor stort og populært netthandel har blitt. I virkeligheten er det jeg som er den "normale naboen" som handler mat på nett og det er flott å høre at dere heier på det jeg gjør i hverdagen. Som sagt dette er ikke trolling. Jeg trodde jeg var den eneste som gjorde sånt, men jeg ble overrasket i alle fall på dette forumet over hvor mange som gjør dette selv. Jeg måtte gi meg ut for å være den naboen i virkeligheten som stirrer rart på meg hver gang jeg får noe levert på døra. Jo jeg nevnte mormoner fordi den gale naboen vår kikker ofte ut av vinduet og har ingenting å gjøre og fikk en gang besøk av finkledde menn med bibel i hånda så jeg antok det var mormoner eller Jehovas vitner. Jeg har kommet før med mine synspunkter om ting jeg gjør som jeg tror er rart ellers må det være pga mental disorder at naboen overvåker oss hva vi gjør og har blitt angrepet med negative kommentarer. Nå hadde det tatt seg ut hvis dere plutselig skal skifte mening og si at netthandel er noe dritt. For da tror jeg at dere også har dobbeltspill med meg. For hvordan vet vel jeg at dere ikke later som at dere støtter mat på nett for så å utpeke dere som motstandere fordi at jeg lot som at jeg var den sprø naboen når jeg i virkeligheten er den andre naboen. Jeg anser det som mye mer behagelig å bli kastet ut av dette forumet for det jeg ga meg ut for å være pga fare for sannsynlig personangrep enn å bli angrepet personlig om jeg hadde i starten sagt at jeg elsker netthandel og det er det beste som har skjedd Norge mens jeg har levd. Dere kan selvfølgelig si at dere løy, men jeg tror ikke på dere. Jeg er bare glad for at det finnes mange her som også handler mat og andre ting på døra, og noen av dere er heldige som ikke har en gæren nabo til besvær. Mat på nett er kommet for å bli og det har jeg intet problem med👍
Gjest Saph Skrevet 8. juli 2020 #36 Skrevet 8. juli 2020 11 minutter siden, Storpølse skrev: Det jeg skriver nå kan få noen til å koke over, men jeg gjorde det fordi jeg var redd for personangrep, så jeg måtte teste ut hvor mange som var imot netthandel og jeg ble faktisk glad over hvor stort og populært netthandel har blitt. I virkeligheten er det jeg som er den "normale naboen" som handler mat på nett og det er flott å høre at dere heier på det jeg gjør i hverdagen. Som sagt dette er ikke trolling. Jeg trodde jeg var den eneste som gjorde sånt, men jeg ble overrasket i alle fall på dette forumet over hvor mange som gjør dette selv. Jeg måtte gi meg ut for å være den naboen i virkeligheten som stirrer rart på meg hver gang jeg får noe levert på døra. Jo jeg nevnte mormoner fordi den gale naboen vår kikker ofte ut av vinduet og har ingenting å gjøre og fikk en gang besøk av finkledde menn med bibel i hånda så jeg antok det var mormoner eller Jehovas vitner. Jeg har kommet før med mine synspunkter om ting jeg gjør som jeg tror er rart ellers må det være pga mental disorder at naboen overvåker oss hva vi gjør og har blitt angrepet med negative kommentarer. Nå hadde det tatt seg ut hvis dere plutselig skal skifte mening og si at netthandel er noe dritt. For da tror jeg at dere også har dobbeltspill med meg. For hvordan vet vel jeg at dere ikke later som at dere støtter mat på nett for så å utpeke dere som motstandere fordi at jeg lot som at jeg var den sprø naboen når jeg i virkeligheten er den andre naboen. Jeg anser det som mye mer behagelig å bli kastet ut av dette forumet for det jeg ga meg ut for å være pga fare for sannsynlig personangrep enn å bli angrepet personlig om jeg hadde i starten sagt at jeg elsker netthandel og det er det beste som har skjedd Norge mens jeg har levd. Dere kan selvfølgelig si at dere løy, men jeg tror ikke på dere. Jeg er bare glad for at det finnes mange her som også handler mat og andre ting på døra, og noen av dere er heldige som ikke har en gæren nabo til besvær. Mat på nett er kommet for å bli og det har jeg intet problem med👍 Du er sprø...
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #37 Skrevet 8. juli 2020 2 minutter siden, Saph skrev: Du er sprø... Det er nok mer enn en sprø nabo i denne tråden her, ja. 😁 Anonymkode: 712c1...fc3 4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #38 Skrevet 8. juli 2020 16 minutter siden, Storpølse skrev: Det jeg skriver nå kan få noen til å koke over, men jeg gjorde det fordi jeg var redd for personangrep, så jeg måtte teste ut hvor mange som var imot netthandel og jeg ble faktisk glad over hvor stort og populært netthandel har blitt. I virkeligheten er det jeg som er den "normale naboen" som handler mat på nett og det er flott å høre at dere heier på det jeg gjør i hverdagen. Som sagt dette er ikke trolling. Jeg trodde jeg var den eneste som gjorde sånt, men jeg ble overrasket i alle fall på dette forumet over hvor mange som gjør dette selv. Jeg måtte gi meg ut for å være den naboen i virkeligheten som stirrer rart på meg hver gang jeg får noe levert på døra. Jo jeg nevnte mormoner fordi den gale naboen vår kikker ofte ut av vinduet og har ingenting å gjøre og fikk en gang besøk av finkledde menn med bibel i hånda så jeg antok det var mormoner eller Jehovas vitner. Jeg har kommet før med mine synspunkter om ting jeg gjør som jeg tror er rart ellers må det være pga mental disorder at naboen overvåker oss hva vi gjør og har blitt angrepet med negative kommentarer. Nå hadde det tatt seg ut hvis dere plutselig skal skifte mening og si at netthandel er noe dritt. For da tror jeg at dere også har dobbeltspill med meg. For hvordan vet vel jeg at dere ikke later som at dere støtter mat på nett for så å utpeke dere som motstandere fordi at jeg lot som at jeg var den sprø naboen når jeg i virkeligheten er den andre naboen. Jeg anser det som mye mer behagelig å bli kastet ut av dette forumet for det jeg ga meg ut for å være pga fare for sannsynlig personangrep enn å bli angrepet personlig om jeg hadde i starten sagt at jeg elsker netthandel og det er det beste som har skjedd Norge mens jeg har levd. Dere kan selvfølgelig si at dere løy, men jeg tror ikke på dere. Jeg er bare glad for at det finnes mange her som også handler mat og andre ting på døra, og noen av dere er heldige som ikke har en gæren nabo til besvær. Mat på nett er kommet for å bli og det har jeg intet problem med👍 Javel ja.. Her var det mye som ikke stemte.. men okay Anonymkode: c4384...e5a 1
Guidet Kvinne Skrevet 8. juli 2020 #39 Skrevet 8. juli 2020 Om noe synes jeg det er griseflaut å få take-away-pizza på døren ofte. Jeg har perioder med mye overtid og er så sliten og sulten når jeg kommer hjem at det er et enkelt alternativ, men det er pinlig når de står på døren for tredje gang på kort tid.
Gjest Storpølse Skrevet 8. juli 2020 #40 Skrevet 8. juli 2020 Hallo! Jeg kan virke eksentrisk, men jeg måtte være sikker på at det var greit og normalt å handle på nett, så ikke blott meg. Jeg gjør dette ofte som en forsikring mot å ikke bli angrepet og legger meg flat til slutt. Naboen er nok littegrann mer sprø enn meg, hvem får vel kirkemenn på døra en søndag. Det er vel mer rart enn matvarer på nett. Uansett er saken løst. Jeg har deres støtte og takk for meg. Bukke og nikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå