Gå til innhold

Sykdom fravær arbeidsgiver


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har kjip sykdom (somatisk, ikke psykisk e.l.) som ingen vet om, den hindrer meg ikke stort i hverdagen, medisiner funker greit, men skal nå over til nye medisiner og disse gjør at immunforsvaret mitt blir svekket og da vil jeg måtte ha hjemmekontor 6(+) mnd. Det er ikke behov for sykemelding, jeg må bare være litt skjermet. Kun immunforsvar som må passes ekstra på. Må kanskje ha beskjed fra lege om dette til arbeidsgiver, MEN spørsmålet mitt er:må arbeidsgiver vite hva som feiler meg? Eller er det som ved en sykemelding, at det kun står at jeg skal ha hjemmekontor/tilrettelegging i noen mnd? At det holder med lege som lager et skriv om behov for tilrettelegging?

ved sykemelding står det ikke noe og min helsetilstand er jo strengt tatt bare for meg og helsevesenet? Leste på noen lover om arbeidsregler at arbeidsplass ikke har noe med det, med mindre det er «liv og død» jobb. Til og med da må det søkes om. Jeg har vanlig kontorjobb. Har som alle andre jobbet i hjemmekontor under corona og det fungerer fint, jeg kan jobbe «hvor som helst» hvor jeg har tilgang til PC. Så ingen grunn til at hjemmekontor ikke skal kunne fortsette.

Noen som har mer kunnskap enn meg her? Erfaring eller noe?

takk!

Anonymkode: 370bd...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...