Gå til innhold

Flere som ikke liker Bjørvika?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er så fælt, hele stedet fra Oslo s til Sørenga. Alt ser så likt ut, alt er så moderne og upersonlig. Ingen sjel. De kunne stoppet på operaen. Det er bare betong, grått og hvitt og masse trafikk. Jeg kjenner ikke igjen byen som jeg egentlig elsker. Og Munch museet er helt grusomt stygt. De trærne ser bare malplasserte ut. De gjør bare dette for at det skal se attraktivt ut for turistene som kommer fra de massive cruisene, plutselig skal alt samles i en stor klynge ved siden av hverandre. 

Anonymkode: df763...ef2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg digger Bjørvika, selv om den er langt fra perfekt. Det er mye jeg ville gjort annerledes, men det er en av flere nye bydeler som har gjort Oslo til en mye mer spennende by. 

Jeg er enig i at noe av arkitekturen er for grå og pregløs, samtidig er det også mye bra arkitektur. Og det beste gjenstår i Bispevika. Det er jo langt fra ferdig. 

Det er synd med bommerter som Munch og Diagonale (særlig studenthuset), for det trekker ned helhetsinntrykket sånn.

Anonymkode: 91a83...0d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Bjørvika, men er fortsatt irritert over at Lambda er grå når alle tegningene viste at den skulle være hvit som operaen. Og så misliker jeg at det ikke lenger holder å bare vente på grønt lys når man skal krysse veien, man må først vente på grønt lys, og deretter på syklister og elsparkesyklister som raser forbi på rødt. Forsåvidt et problem mange steder i byen, men spesielt i området ved Operaen virker det som. Sykkelveier er vel og bra, men noen må forklare syklistene at rødt lys gjelder for dem. 

En ting som har blitt virkelig fint er det nye biblioteket. Og hvordan de har gjort trikkeskinnene om til en blomsterhage. 

Anonymkode: 76715...828

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært mot Barcode, men likevel, nå i en helhet med vannveiene, broene og dammene og Deichmanske så har det blitt bedre enn fryktet. Men Munch-museet er grusomt, ser ut som et flytårn. Det var vel meningen det skulle ha en litt blågrønn glassfasade og ikke betong! Det er også synd at de bygger inn Operaen. Operaen lå som en perle i vannkanten godt synlig fra alle kanter når man kommer sørøstfra, men nå får man bare glimt av den. Liker havnepromenaden mot Akershus festning, det har alltid vært er ingenmannsland, men begynner å komme seg nå.

Anonymkode: a2525...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørvika er fin. Ikke perfekt, men synes det skjer noe nytt og positivt mellom hver gang jeg er der nede. Fortsetter arbeidet på samme måte så vil dette området bli en av byens perler ❤️ 😊

Anonymkode: a4936...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...